Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

bahar skrev:Du kan godt leve en sund livstil og bulke. Personligt lever jeg efter 80/20 reglen (80% sund 20% usund), dvs. man lever stortset sundt, men hvis man lige en gang imellem har lyst til lidt chokolade, et glas rødvin eller smør på brødet, så skal der også være plads til det.
Gode ting når du skal bulke: Peanutbutter, avokado, nødder, fed fisk, æg, havregryn, masser af groft (brød, pasta, ris) og mælk. Og husk at få godt med protein.

Alex789 skrev:bahar skrev:Du kan godt leve en sund livstil og bulke. Personligt lever jeg efter 80/20 reglen (80% sund 20% usund), dvs. man lever stortset sundt, men hvis man lige en gang imellem har lyst til lidt chokolade, et glas rødvin eller smør på brødet, så skal der også være plads til det.
Gode ting når du skal bulke: Peanutbutter, avokado, nødder, fed fisk, æg, havregryn, masser af groft (brød, pasta, ris) og mælk. Og husk at få godt med protein.
Allle de 3 ting du nævner vil jeg nok placere imellem sund og usundt. Mørk chokolade har mange gode indeskaber, samt har rødvin mange antioxidater. Derfor skal du consumeres i moderate mængder, da der stadig er ulemper ved dem.
Smør derimod er en mættet fedtkilde ifht. til fx olie. Dog indenholder smør CLA, hvilket er en sund .. Fedtsyre??? Er lidt i tvivl om den, men igen - moderate mængder, ligesom man heller ikke fråder sig i olie.

Anker skrev:Der er derudover fordele ved at spise sundt generelt når du ser på kvaliteten af den mad du får ind. Du får simpelthen mere ud af at sund mad f.eks. fordi proteinet i kylling er bedre end i vingummibamser.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster