Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1591
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1588

Følg bodybuilding.dk på

Bulk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Folkens

Jeg er igang med at bulke ;)
Men har aldrig fundet ud af om det er bedst at bulke ved sund kost, eller usund kost?

Er der fordele og ulemper ved begge forskelle?
Hvad vil i foretrække? Evt. Erfaringer selv

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nu er usund kost og sund kost jo relativt abstrakte begreber. For eksempel er et stykke mørk chokolade om ugen ikke usundt, men det er et stykke hver time derimod. Du er nødt til at være lidt mere konkret med dit spørgsmål.
Når det så er sagt, mener jeg aldrig det er fordelagtigt at spise usundt.

Mvh.

Flyttet.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Logbog: Vis logbog

Den eneste fordel, efter min mening, ved at spise usundt er at kalorierne er nemmere at få indenbords - "usunde" ting er ofte kalorie tætte og mætter ikke specielt meget.
Men er sund kalorietæt ting er jo de fleste olierne, oliven og nødder.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Du kan godt leve en sund livstil og bulke. Personligt lever jeg efter 80/20 reglen (80% sund 20% usund), dvs. man lever stortset sundt, men hvis man lige en gang imellem har lyst til lidt chokolade, et glas rødvin eller smør på brødet, så skal der også være plads til det.

Gode ting når du skal bulke: Peanutbutter, avokado, nødder, fed fisk, æg, havregryn, masser af groft (brød, pasta, ris) og mælk. Og husk at få godt med protein.
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

bahar skrev:Du kan godt leve en sund livstil og bulke. Personligt lever jeg efter 80/20 reglen (80% sund 20% usund), dvs. man lever stortset sundt, men hvis man lige en gang imellem har lyst til lidt chokolade, et glas rødvin eller smør på brødet, så skal der også være plads til det.

Gode ting når du skal bulke: Peanutbutter, avokado, nødder, fed fisk, æg, havregryn, masser af groft (brød, pasta, ris) og mælk. Og husk at få godt med protein.

Allle de 3 ting du nævner vil jeg nok placere imellem sund og usundt. Mørk chokolade har mange gode indeskaber, samt har rødvin mange antioxidater. Derfor skal du consumeres i moderate mængder, da der stadig er ulemper ved dem.
Smør derimod er en mættet fedtkilde ifht. til fx olie. Dog indenholder smør CLA, hvilket er en sund .. Fedtsyre??? Er lidt i tvivl om den, men igen - moderate mængder, ligesom man heller ikke fråder sig i olie.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Spørgsmålet svarer på sig selv: Hvad er bedst - at leve sundt eller usundt? Hvad er din umiddelbare indskydelse?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Der er derudover fordele ved at spise sundt generelt når du ser på kvaliteten af den mad du får ind. Du får simpelthen mere ud af at sund mad f.eks. fordi proteinet i kylling er bedre end i vingummibamser.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Alex789 skrev:
bahar skrev:Du kan godt leve en sund livstil og bulke. Personligt lever jeg efter 80/20 reglen (80% sund 20% usund), dvs. man lever stortset sundt, men hvis man lige en gang imellem har lyst til lidt chokolade, et glas rødvin eller smør på brødet, så skal der også være plads til det.

Allle de 3 ting du nævner vil jeg nok placere imellem sund og usundt. Mørk chokolade har mange gode indeskaber, samt har rødvin mange antioxidater. Derfor skal du consumeres i moderate mængder, da der stadig er ulemper ved dem.
Smør derimod er en mættet fedtkilde ifht. til fx olie. Dog indenholder smør CLA, hvilket er en sund .. Fedtsyre??? Er lidt i tvivl om den, men igen - moderate mængder, ligesom man heller ikke fråder sig i olie.

Ja mørk chokolade er jeg med på, rødvin lidt, men smør? Arrrgh så kan man jo sige, at alt indeholder et eller andet sundt :wink:
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

Not sure if trolling or just stupid
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Anker skrev:Der er derudover fordele ved at spise sundt generelt når du ser på kvaliteten af den mad du får ind. Du får simpelthen mere ud af at sund mad f.eks. fordi proteinet i kylling er bedre end i vingummibamser.

Kan selvfølgelig godt se det fornuftige i det, og var faktisk nok svar på mit spørgsmål, tak! ;)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster