Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1439
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1436

Følg bodybuilding.dk på

Bulking = smadrer stofskiftet.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Havde en diskussion med en snævertsynet person i min klasse idag, hvor han påstod at man smadrede leveren af at indtage store mængder protein, og at bulking ødelægger ens stofskifte. jeg mener ikke at indtag som 160-200g protein mo dagen for en på 85kg ødelægger noget som helst, og jeg mener heller ikke at det ødelægger stofskiftet at indtage så mange ekstra kalorier? nogle der kan skrive noget omkring det, eller/og bakke det op med nogle videnskablige artikler

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er ikke påvist skadelige følger af et proteinindtag, som du nævner her, hos raske mennesker..
Hvad mente pågældende helt præcist med "smadret stofskifte"??

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

Han sagde noget med at så senere hen ville man ikke kunne tabe sig, eller tog ekstremt nemt på eller sådan noget, ala f. eks hvis man fik super lavt / højt ligevægtsindtag

dit ligevægts tab er jo ikke noget der gror fast, det tilpasser sig til din motion og den mængde mad du indtager.
Jeg har selv spist knap 350 g protein daglig med en vægt på små 90 kg og jeg skulle da ikke mene jeg er blevet ødelagt :).
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Ingen kostplan

micker skrev:Han sagde noget med at så senere hen ville man ikke kunne tabe sig, eller tog ekstremt nemt på eller sådan noget, ala f. eks hvis man fik super lavt / højt ligevægtsindtag

Lyder som en gang crap...
Det eneste jeg kan komme i tanke om, der kunne være i nærheden af noget han mener er at man ved stor overvægt ser mindsket leptinsensitivitet hvilket kan gøre det svært senere hen at tabe sig grundet stort fysiologisk drive til at tage på.. Dette er dog ikke relevant for folk der bulker (med mindre det virkelig er et crappy bulk, der går amok)..
Mener desuden at Bente Klarlund har talt om at man ser et øget stofskifte uafhængigt af masse blot grundet det store indtag af kalorier..

Stenalt skrev:
micker skrev:Han sagde noget med at så senere hen ville man ikke kunne tabe sig, eller tog ekstremt nemt på eller sådan noget, ala f. eks hvis man fik super lavt / højt ligevægtsindtag

Det eneste jeg kan komme i tanke om, der kunne være i nærheden af noget han mener er at man ved stor overvægt ser mindsket leptinsensitivitet hvilket kan gøre det svært senere hen at tabe sig grundet stort fysiologisk drive til at tage på.. Dette er dog ikke relevant for folk der bulker (med mindre det virkelig er et crappy bulk, der går amok)..
Mener desuden at Bente Klarlund har talt om at man ser et øget stofskifte uafhængigt af masse blot grundet det store indtag af kalorier..

En gang fed = altid lettere ved at blive fed. Den er god nok.

Fedtcellememory FTW :wings:
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Jeg blev smadret af bulking. Gik dog heldigvis i sig selv igen efter ca. 3 mdr.

Problemet var at jeg bulkede så meget at jeg ikke kunne komme ud af døren på indkøb - blev da efterhånden så tynd uden mad at jeg kom over det.
De der er stærkere end dig, er dine venner.

Geografisk sted: Århus

Træner her: Harboøre Fitness
Fitness World (Viborgvej)

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00

mesomorf skrev:
Stenalt skrev:

Flere kalorier ind end du forbrændere = du bliver fed, medmindre energien bliver lagret et andet sted ..

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

ja det ved jeg, men nu snakker vi om bulks påvirkelse på ens stofskifte..............

Nu er der jo forskel på at æde sig mega fed og derved risikere at fucked med mæthedshormoner som f.eks. leptin, blandt andet som følge af den sandsynligvis medfølgende dyslipidæmi og hyperglykæmi.

At bulk (som i øvrigt ikke har noget som helst at gøre med at æde sig mega fed) skulle fucke med dit stofskifte, kan jeg ikke se noget argument for, men din ven er velkommen til at komme herind og uddybe. Hvis man så hårdnakket fastholder en teori herom, så har man vel noget baggrund for at sige det. Ellers må man lukke sit anus.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

At æde sig fed er en dårlig ide uanset om det kommer fra bulk eller ej, fordi det omprogrammerer kroppen til at ville forblive fed. Men som dingo siger, så har et fornuftigt bulk ikke noget at gøre med at æde sig fed.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Han påstod 2 ting, at ens stofskifte ivlle blive fucked af bulk, og at højt proteinindtag (i form af den mængde du indtager når du tager muskelmasse på) fucker din lever op, har spurgt ham om han kan give mig en eneste kilde til en argumentation for hans teorier nu, må se hvad han svarer. Desuden begyndte han også at whine om at alle der trænede gjorde det udelukkende for at kompencere for manglende intelligens eller andre ting hvilket pissede mig rimelig meget af men whatevs. Venter på hans svar nu

Det mer leveren er det rene sludder. Man kan komme galt af sted hvis man i forvejen har dårlige nyrer og så spiser monster mængder protein.

Jeg syntes det lyder som om han prøver at sabotere din træning. Er han tilfældigvis tynd/fed/slap selv?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

micker skrev:Desuden begyndte han også at whine om at alle der trænede gjorde det udelukkende for at kompencere for manglende intelligens eller andre ting hvilket pissede mig rimelig meget af men whatevs

Hvad laver han selv? Det lyder som om han engang har haft en kæreste der var utro med en der havde en pænere krop end ham selv.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Ikk så meget spiller fodbold til tids. han er rimelig brainy, og klarer det fint med damerne. Så sagde jeg at det er da ligeså retarderet at spille fodbold så hvis træning er det, og så whinede han om at fodbold var mere for holdspillet og det sociale samværd og så fattede han ikke at man godt kan "lide" at træne, og at individuelle sports er ligeså gode som holdsports. har selv kun gået til individuelle, eller har os gået til fodbold, men ka bedre lide sports som boksning som jeg f. eks gik til i 4 år, gider ik afhænge af andre end mig selv.

men skal bare ha nogle specifikke artikler omkring at proteinindtag på 2x BW ik smadrer lever/nyre, og at bulk (500kcal overskud) ikk negativt påvirker ens stofskifte så jeg ka lukke kæften på den snævertsynede nar, men sys ik rigtig jeg ka finde nogle.

og dette:

Our bodies are a marvels of biological perfection, and so is the environment in which they evolved. For millennia, we have relied exclusively on natural food sources for our sustenance. Our ancestors ate meat, fish, grains, grasses, nuts, eggs and other foods, but their diets did not include protein shakes with cross filtered, pre-digested whey proteins or micellar casein. The argument that protein shakes are made with natural ingredients are a moot point, as many products made with natural ingredients are harmful to human beings. Potassium cyanide can be harvested from wild almonds, and stating that it has ‘all natural ingredients’ will do little to reduce its toxicity. The most popular protein shakes are made with whey or casein which are both milk derivatives, but although they exist in milk, they do not exist naturally in isolation without the presence of other nutrients- a factor we are learning to be critical in the way the body digests micro and macro nutrients. An excellent example would be vitamin supplements. You can take the most expensive vitamin tablet to ensure your intake of essential vitamins and minerals, but because the many other chemical compounds naturally present in meats, grains, fruit or vegetables are absent, our bodies simply cannot absorb the vitamins as efficiently. Since vitamins were first isolated in the early 20th century by biochemist, Casmir Funk, we have embarked on an unsuccessful quest to reduce foods to simple compounds of vitamins, proteins, carbohydrates and fats with the creation of engineered food products. The failure of the modern food industry to create and sustain an overwhelmingly healthy population should set off an alarm in the heads of anyone serious about taking care of their bodies. It took thousands of years for our bodies and our foods to evolve. There is a very strong relationship between us and the foods responsible for our survival as our bodies have learned over time to extract vital nutrients from these foods, while they in turn evolved to be more appealing to our senses and our taste buds. You don’t need a label with well muscled individuals making outrageous claims to make an apple on a tree appealing, but you need a pretty good public relations campaign to make the idea of liquid proteins palatable to the general public- and that is exactly what modern marketing has done. Liquid proteins can never share the kinship that we have with real foods and it is doubtful that it ever will.

micker skrev:Ikk så meget spiller fodbold til tids. han er rimelig brainy, og klarer det fint med damerne. Så sagde jeg at det er da ligeså retarderet at spille fodbold så hvis træning er det, og så whinede han om at fodbold var mere for holdspillet og det sociale samværd og så fattede han ikke at man godt kan "lide" at træne, og at individuelle sports er ligeså gode som holdsports. har selv kun gået til individuelle, eller har os gået til fodbold, men ka bedre lide sports som boksning som jeg f. eks gik til i 4 år, gider ik afhænge af andre end mig selv.

men skal bare ha nogle specifikke artikler omkring at proteinindtag på 2x BW ik smadrer lever/nyre, og at bulk (500kcal overskud) ikk negativt påvirker ens stofskifte så jeg ka lukke kæften på den snævertsynede nar, men sys ik rigtig jeg ka finde nogle.

Først så går du hen til ham og gør sådan her

http://www.youtube.com/watch?list=FLz7K ... PjpuA#t=3s

Efter det så accepterer du at nogle bare vil være på tværs for at være det. Folk der siger at styrketræning og BB ikke har noget med det sociale at gøre, er nogle hatte. Selvfølgelig har man ikke et fodboldhold på over 10 mand som man mødes med, men der er da mange i mit center som jeg snakker med når jeg er oppe at træne.

Bed ham åbne en bog om ernæring. Gå på biblioteket og lån Nordic Council of ministers: Nordic Nutrition Reccomendations. Slå op på side 206-207 der omhandler "protein upper intake levels" (bogen er på engelsk). Der er så basic knowledge i diskuterer her, der behøver man ikke grave alle mulige kilder og fis og ballade frem. Det svarer til at han krævede kilder på at du påstod at vand er vigtigere end mad for at et menneske kan overleve.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

mesomorf skrev:
Stenalt skrev:

Om der er tale om fedtcellememory kan vel diskuteres;), men et for stort bulk vil kunne føre til hyperplasi af fedtcellerne, hvilket jeg ikke kan se den store fordel i.

Kostplan: Ingen kostplan

Dingo, hva med alle de artikler osv han linkede som f. eks kommer ind på hjerteproblemer og nyre/lever skader osv?

micker skrev:Dingo, hva med alle de artikler osv han linkede som f. eks kommer ind på hjerteproblemer og nyre/lever skader osv?

Han har i bund og grund ikke linket til nogen som helst brugbar artikel... Det er kun populærjounalistisk snik-snak uden grund i ordentlig forskning.. Næ, kan han linke til ordentlige store undersøgelser eller bedre reviews, så er det værd at tage stilling til...

altså det der cnn lort er jo bare hvis man tager mere end recommended, så den er lidt ligemeget.

så er der det her

Heart Disease
Over long periods of time, high-protein shakes and foods may increase your risk of heart disease. Many protein shakes are made using full-fat dairy products, which, according to Zertasky, can increase your heart disease risk. Because of this, Zertasky recommends adhering to a high-protein diet for a maximum of three months. If your health care provider recommends that you use protein shakes on an ongoing basis, ask about using a soy-based formula instead of the dairy-based products linked to heart disease.
Liver and Kidney Damage
Katherine Zertasky warns against the excessive consumption of high-protein foods for people with kidney and liver disease. According to Mayo Clinic, the kidneys and liver work to eliminate the by-products of protein metabolism, and may be taxed by the overuse of protein shakes and similar products. Over an extended period of time, protein shakes can damage the liver or kidneys, or may worsen pre-existing cases of organ failure. Consult your health care provider before drinking protein shakes if you have a history of any medical condition.

Read more: http://www.livestrong.com/article/22776 ... z1eAPBVdf5

micker skrev:altså det der cnn lort er jo bare hvis man tager mere end recommended, så den er lidt ligemeget.

så er der det her

Heart Disease
Over long periods of time, high-protein shakes and foods may increase your risk of heart disease. Many protein shakes are made using full-fat dairy products, which, according to Zertasky, can increase your heart disease risk. Because of this, Zertasky recommends adhering to a high-protein diet for a maximum of three months. If your health care provider recommends that you use protein shakes on an ongoing basis, ask about using a soy-based formula instead of the dairy-based products linked to heart disease.
Liver and Kidney Damage
Katherine Zertasky warns against the excessive consumption of high-protein foods for people with kidney and liver disease. According to Mayo Clinic, the kidneys and liver work to eliminate the by-products of protein metabolism, and may be taxed by the overuse of protein shakes and similar products. Over an extended period of time, protein shakes can damage the liver or kidneys, or may worsen pre-existing cases of organ failure. Consult your health care provider before drinking protein shakes if you have a history of any medical condition.

Read more: http://www.livestrong.com/article/22776 ... z1eAPBVdf5

Kan kun gentage mig selv.. Videnskabligt kan en påstand, der ikke baseres på videnskablige data og analyser ikke bruges til noget som helst.. I evidens-henseender henføres "ekspertudtalelser" som hørende under den aller laveste kategori (udtalelser fra diverse tryllekunstnere etc. medregnes naturligvis slet ikke), mens metaanalyser ligger i toppen..
Læg desuden mærke til at der refereres til lever-og nyresyge.. Dette kan ikke overføres til raske hvor der ingen påvirkning af vist..

Det har du ret i stenalt, men hvad ås med Heart Disease

kan jeg finde noget der modsiger dette et sted? med videnskabeligt evidens

micker skrev:Det har du ret i stenalt, men hvad ås med Heart Disease

Når du kommer med en påstand skal du fremlægge belægget for denne påstand og ikke mig der skal modbevise den men:
1) At mælkeprodukter i sig selv skulle være en risikofaktor for hjertekarsygdom er ikke endegyldigt
2) At protein kommer fra mælkeprodukter betyder jo ikke noget i det man i høj grad oprenser proteinet, hvorfor fedtindholdet i proteinpulver er yderst begrænset.

De forsøg der er lavet på proteindtag og hjerteproblemer, forholder sig til mængden af fedt der ryger med ned. Det kan ikke overføres til at proteinet har skylden.

Hvis du sætter en på højprotein diæt , hvor proteinerne kommer fra fed ost, sødmælk, flæskesteg med fedtkant og svær osv, så er det ikke underligt at du ser skæve lipidprofiler og forhøjet risiko for hjerte-kar sygdomme. Men igen har det intet med proteinindtaget at gøre.
Giv en mand den samme mængde protein gennem low fat mælkeprodukter (skummet mælk feks), kylling, tun, linser, bønner og evt low fat proteintilskud = problem solved.

Confounding er et begreb man endelig ikke må undervurdere.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

micker skrev:Det har du ret i stenalt, men hvad ås med Heart Disease

Det du her citerer har absolut intet at gøre med påstanden om faren ved højt proteinindtag
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Det proteinpulver man køber fra bodylab er det egentlig fra low-fat mælkeprodukter nu vi snakker om det?

micker skrev:Det proteinpulver man køber fra bodylab er det egentlig fra low-fat mælkeprodukter nu vi snakker om det?

Hvorfor?? Det er jo ligegyldigt da fedtet i ringe grad ryger med... Grundlæggende er al mælk jo ens: råmælken der ryger ud af koen er jo råvaren, der så viderebehandles til skummetmælk, ost etc..

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster