Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Bulking, træning, og meget mere!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej

Jeg er en dreng på 17 år og jeg er i gang med at prøve blive større(Øge min muskelmasse) og sådan! Dvs jeg bulker, og tager protein og kulhydrat tilskud via pulver efter jeg har trænet.
Jeg er en meget tynd og høj fyr så vil meget gerne til at have øget min vægt!

Her er mine spørgsmål så:

1. Hvor meget protein og kulhydrat bør jeg indtage efter træning?(Vejer 75 kilo og er 197 cm høj)...
2. Er det farligt for mig og få meget kulhydrat ind?...
3. Når jeg bulker, kan jeg så spise alt hvad jeg vil?(Rugbrød, franskbrød, kage, slik, chips, frugt, og diverse andre ting?... :)
4. Kan jeg overbelaste min nyrer for meget?...
5. Er der andre ting jeg kan gøre for at tage på i muskelmasse uden at det er for usundt?...

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig!

Hilsen en dreng der er meget desperat efter og tage på i vægt!(Muskler)... :)

Kostplan:

Morgenmad: Hvad jeg lige kan finde, og kan spise meget af.. Men den her morgen bestod den af ” En rundstykke, 1 stykke franskbrød, 3 dl yoghurt, 1 kop mælk.

(Middagsmad) Mad klokken 11:15: I dag 7 store stykker rugbrød, med kød pålæg på + 2 store gulerødder, og hvis jeg kan rumme mere, køber jeg mad i kantinen.

Efter skole(Middag eller Eftermiddag): Spiser mig mæt i rugbrød, franskbrød, yoghurt, mælk(halv liter), frugt.

Aftensmad: Hvad der lige bliver serveret, men det er oftes noget med kød. Spiser mig altid så mæt at jeg ikke kan spise mere, og føler mig oftes dårlig tilpas bagefter.

Aftenskaffe: 5 til 10 stykker rugbrød, franskbrød, frugt, scrambled eggs.. Lignende… Bare det mætter mig.
Sidst rettet af mathiasen123 27. jan 2014, 08:26, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du skal have ca. 2 g protein pr. Kilo du vejer. Dvs ca 150 gram i dit tilfælde. Derudover skal du have ca. 1 g fedt pr. Kilo du vejer.
Kulhydrat er ikke farligt, nej. Hvorfor skulle det være det? Du skal bare fylde resten af din kost ud med det. Og så sørge for at få godt med protein og kulhydrat før og efter træning.

Logbog: Vis logbog

Prøv at skrive din kost op i løbet af en dag:)

Inde under begynder ligger der nogen artikler om kost og træning dem skal du læse også kan du jo altid komme med nogen spørgsmål som som du ikke forstår:-) Du mangler nemlig ok meget viden

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Bif:
Ja okay, det lyder fint nok med hvor meget protein og kulhydrat man skal have ind! Det kan jeg godt få ind i løbet af dagen! :) Men jeg mener med hensyn til diabetes, osv :)

Vupti: Okay jeg prøver lige og lægge min daglige kost plan ind :)

Taekwondo body: Ja det er selvfølgelig rigtig nok! Men har bare læst så meget om det og kan stadig bare ikke præcis finde ud af hvad der er godt for sådan en som mig :)

Så er der indsat kostplan ;)

Den kan godt optimeres. Prøv at få nogen faste måltider. Der er forskel på om du spiser æg eller frugt.
Mere sundt fedt. Smid evt 100 g nødder ind.
Gør din morgenmad fast.
Spiser selv grød 5 æg 100 g gryn. Der er mange muligheder.
Gør din frokost og natmad fast. Så er det nemmere at justere.

Som udgangspunkt ville jeg fokuserer på:

1,4-1,8 g protein pr kg kropsvægt
1 g fedt pr kg kropsvægt
Minimum 500 g grøntsager om dagen.

Du kommer nok til at spise en smule mindre brød hvis det er formålet. Prøv evt. at tracke dit madindtag i et par dage, her i kostplanenfunktion eksempelvis, så du danner dig en idé om dit indtag.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

mathiasen123 skrev:Bif:
Ja okay, det lyder fint nok med hvor meget protein og kulhydrat man skal have ind! Det kan jeg godt få ind i løbet af dagen! :) Men jeg mener med hensyn til diabetes, osv :)

Taekwondo body: Ja det er selvfølgelig rigtig nok! Men har bare læst så meget om det og kan stadig bare ikke præcis finde ud af hvad der er godt for sådan en som mig :)

Du kan umuligt have læst særlig meget siden du stiller spørgsmål om hvor meget protein man skal have, når man googler styrketræning er de 2 gram protein noget af det første man får i ansigtet, også lyder det som om du har en opfattelse af man gainer muskler så længe man bruger protein og kulhydrater i form af pulver og det tyder på du ville nyde godt af at læse dig frem til en god grund viden,
der er mange kloge mennesker her inde som kan fortælle dig hvad du skal men de fortæller ikke hvorfor , og grunden til man fx skal have protein og kulhydrater efter træning er god og spænde viden :) god fornøjelse

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Havde selv samme problem med at jeg havde svært ved at tage på da jeg startede. Jeg smed bare lige et par liter mælk oven i. Det gav go' effekt for mig. Minimælk gjorde det for mig. Hvis det stadig ikke lykkedes kan du jo køre sædmælk ind i din dagligdag i stedet. Så burde det gå stærkt.

Du skal ikke være bekymret for dine nyrer overhovedet med mindre du bruger bruger præperater (læs: krudt eller receptpligtigt medicin uden lægelig vejledning.)
Solen skinner altid på korpsets hædersmænd!
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

S.Sørensen skrev:Hvis det stadig ikke lykkedes kan du jo køre sædmælk ind i din dagligdag i stedet. Så burde det gå stærkt.

Eeeew :P

Men helt seriøst, mælk og nødder er gode til at supplere med. Men imo, er der ingen grund til at bruge sødmælk da de ekstra kcal kun er fedt, men det er jo en smagssag.

Prøv at tracke præcist hvad du spiser på en dag og smide det ind i kostplanen, for det lyder lidt spøjst du ikke vejer mere hvis du spiser som du skriver. Det er ret let at overvurdere hvor meget man indtager.

Good luck.

Reputation point: 200

Vupti skrev:Den kan godt optimeres. Prøv at få nogen faste måltider. Der er forskel på om du spiser æg eller frugt.
Mere sundt fedt. Smid evt 100 g nødder ind.
Gør din morgenmad fast.
Spiser selv grød 5 æg 100 g gryn. Der er mange muligheder.
Gør din frokost og natmad fast. Så er det nemmere at justere.

Ja okay men hvad ville være godt for mig? :) Fordi jeg kan ikke få mig selv til at spise gryn med nødder og sådan noget ovenpå! Det kan jeg bare ikke! Men æg har jeg ikke noget problem med, dem kan jeg sagtens spise :)
Og ja det ville jo nok være en god ide med nogle faste måltider der til middag og natmad! Men tak for det! Det hjalp da ihvertfald! ;)

Benjamin Reilly skrev:Som udgangspunkt ville jeg fokuserer på:

1,4-1,8 g protein pr kg kropsvægt
1 g fedt pr kg kropsvægt
Minimum 500 g grøntsager om dagen.

Du kommer nok til at spise en smule mindre brød hvis det er formålet. Prøv evt. at tracke dit madindtag i et par dage, her i kostplanenfunktion eksempelvis, så du danner dig en idé om dit indtag.

Ja det der med hvor meget protein jeg skal have ind per dag, det kan jeg godt klare ihvertfald! Men hvorfor så meget fedt? :)
- Kan da prøve noget med den der kost plan funktion der :) Tak for svaret!

Taekwondo body skrev:
mathiasen123 skrev:Bif:

Du kan umuligt have læst særlig meget siden du stiller spørgsmål om hvor meget protein man skal have, når man googler styrketræning er de 2 gram protein noget af det første man får i ansigtet, også lyder det som om du har en opfattelse af man gainer muskler så længe man bruger protein og kulhydrater i form af pulver og det tyder på du ville nyde godt af at læse dig frem til en god grund viden,
der er mange kloge mennesker her inde som kan fortælle dig hvad du skal men de fortæller ikke hvorfor , og grunden til man fx skal have protein og kulhydrater efter træning er god og spænde viden :) god fornøjelse

Jamen jeg ved godt det der med at man skal have nogle bestemte antal proteiner ind per kg kropsvægt, men jeg ved bare ikke præcist hvorfor, fordi der er så mange forskellige meninger rundt omkring :)
- Og pulveret er bare så jeg ikke skal tage alt mulig protein og kulhydrat barer og alt muligt andet med til træning ;) Det er meget lettere med pulver efter træning :)
- Men jeg vil overveje det! Mange tak for dit svar!

S.Sørensen skrev:Havde selv samme problem med at jeg havde svært ved at tage på da jeg startede. Jeg smed bare lige et par liter mælk oven i. Det gav go' effekt for mig. Minimælk gjorde det for mig. Hvis det stadig ikke lykkedes kan du jo køre sædmælk ind i din dagligdag i stedet. Så burde det gå stærkt.

Du skal ikke være bekymret for dine nyrer overhovedet med mindre du bruger bruger præperater (læs: krudt eller receptpligtigt medicin uden lægelig vejledning.)

Jamen jeg drikker tit 1-2 liter mælk om dagen, og det er enten skummetmælk eller minimælk :) Men ja jeg vil da lige kigge på sødmælk så, hvis det er!
- Hmm okay :) Det er jeg glad for at du siger! Var nemlig lidt bange for at det kunne have effekt på den :)

Minipurz skrev:
S.Sørensen skrev:Hvis det stadig ikke lykkedes kan du jo køre sædmælk ind i din dagligdag i stedet. Så burde det gå stærkt.

Eeeew :P

Men helt seriøst, mælk og nødder er gode til at supplere med. Men imo, er der ingen grund til at bruge sødmælk da de ekstra kcal kun er fedt, men det er jo en smagssag.

Prøv at tracke præcist hvad du spiser på en dag og smide det ind i kostplanen, for det lyder lidt spøjst du ikke vejer mere hvis du spiser som du skriver. Det er ret let at overvurdere hvor meget man indtager.

Good luck.

Ja okay, mælk og nødder! Men kunne det være en ide for mig og lave protein bars så? :)
- Hmm okay, det kan jeg godt prøve, hvis jeg lige kan finde ud af det! Ser lige om jeg kan fikse det i løbet af aftnen :)
- Tusind tak for dit svar! ;)

Sødmælk er vejen frem!

Vupti skrev:Sødmælk er vejen frem!

Okeeeey vil se til det ;)