Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1330
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1328

Følg bodybuilding.dk på

Calves

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er der nogen der ved hvordan man får større legmuskler? Jeg bruger bare calf raises, og har altid bare brugt denne øvelse...Mine legmuskler er bare så tynde, og syntes ikke der sker nogen forandring? Kan det have noget at gøre med, at jeg ikke står på en forhøjning/platform når jeg udfører den, eller er der andre øvelser, der kunne virke bedre? Jeg er klar over denne muskel er forholdsvis langsom om at gro. :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Frederlk skrev:Er der nogen der ved hvordan man får større legmuskler? Jeg bruger bare calf raises, og har altid bare brugt denne øvelse...Mine legmuskler er bare så tynde, og syntes ikke der sker nogen forandring? Kan det have noget at gøre med, at jeg ikke står på en forhøjning/platform når jeg udfører den, eller er der andre øvelser, der kunne virke bedre? Jeg er klar over denne muskel er forholdsvis langsom om at gro. :)

Nu ved jeg ikke hvilken form for calv raises du kører, men vil da mene at Calv raises udført i Smith stående på en forhøjning er det mest optimale. Og så lige som med alle andre muskler høj volume og variation i sæt og rep
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

Der er bare det med dine lægge, at det muligvis er den kropsdel som afhænger mest af dine gener. Hvis du har dårlige gener, kan du gennemtæve dine lægge med samme resultat som en anden person vil få af nogle enkelte gåture. Har din mor eller far veludviklede lægge? Der er meget at gå ud fra.

Jeg siger det her, for at berede dig på at din vej til store lægge kan blive hård, hvis du har elendige gener.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tror ikke rigtig der er andre øvelser end calf raises. :o

Men måske nogle hill sprints og cykle hill sprints vil kunne gøre noget ved dem :-k
Sidst rettet af Bruce Kibbutz 2. maj 2009, 19:15, rettet i alt 2 gange.
"We're winners, man. f**king winners, YEAH"
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved

Logbog: Ingen logbog

Calf raises og siddende calf raises: mekaniske dropsets, normale dropsæts, supersets mellem siddende og stående... der er masser af muligheder, men der findes desværre kun calf raises. Så kan du jo vælge om du vil tage dem frit, i smith eller i maskine.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mener også at de respondere bedst på høje reps, men ved ikke hvor meget betydning det har.
Du kan også lave noget variation vedrørende stå på en forhøjning og ej. Ved at stå på forhøjning for du jo større ROM og du kan nok løfte lidt tungere hvis ikke du gør.
"We're winners, man. f**king winners, YEAH"
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved

Nej min far har heller ikke vedudviklede legmuskler, og det er bestemt ham jeg har arvet det fra..Lige nu kører jeg 25*3 og overvejer at gøre det siddende på en forhøjning, da jeg ikke har noget sikkert at stå på herhjemme...apropos, de stepbænke eller hvad de hedder, de er da godt nok sindssyg dyre!! Derudover træner jeg både lår og baglår, hvis det skulle have en effekt derpå.

Frederlk skrev:Nej min far har heller ikke vedudviklede legmuskler, og det er bestemt ham jeg har arvet det fra..Lige nu kører jeg 25*3 og overvejer at gøre det siddende på en forhøjning, da jeg ikke har noget sikkert at stå på herhjemme...apropos, de stepbænke eller hvad de hedder, de er da godt nok sindssyg dyre!! Derudover træner jeg både lår og baglår, hvis det skulle have en effekt derpå.

25 :O, det er for mange reps!

Mere vægt også tag mindre reps! :D
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Xiva skrev:
Frederlk skrev:Nej min far har heller ikke vedudviklede legmuskler, og det er bestemt ham jeg har arvet det fra..Lige nu kører jeg 25*3 og overvejer at gøre det siddende på en forhøjning, da jeg ikke har noget sikkert at stå på herhjemme...apropos, de stepbænke eller hvad de hedder, de er da godt nok sindssyg dyre!! Derudover træner jeg både lår og baglår, hvis det skulle have en effekt derpå.

Kan du uddybe? er det ikke bedst med mange reps? Jeg syntes ikke man kan gøre det ordentligt hvis man putter for mange kilo på med et lavt antal reps, syntes det føles lidt ubehageligt med så meget vægt på, det er ligesom at skulle lave sit 1RM i squat hver gang :D

Frederlk skrev:
Xiva skrev:

Kan du uddybe? er det ikke bedst med mange reps? Jeg syntes ikke man kan gøre det ordentligt hvis man putter for mange kilo på med et lavt antal reps, syntes det føles lidt ubehageligt med så meget vægt på, det er ligesom at skulle lave sit 1RM i squat hver gang :D

Alt mellem 10-20 reps kan gå an :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har også fået resultater med 10-20 reps, men synes dog at tingene gik lidt i stå, så jeg forsøgte mig med som mange af dem med veludviklede lægge har (som lee priest og erik fankhouser osv), at tage mange reps.

Nu ligger jeg på minimum 50 reps, og en 7-8 sæt. Det har givet mig en ½ centimeter mere i omkreds på 2-3 uger. Så der er flere måder at gøre det på :)

Men hold dig til en ting, prøv det af i et par måneder, og skift, se hvad der virker bedst derfra

Held og lykke med det :)

Træner her: Olympia-Gym

Jeg er begyndt at veksle mellem lave (4-8) og høje (10-20) reps, det har jeg responderet nogenlunde på. :O)
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

Frederlk skrev:Er der nogen der ved hvordan man får større legmuskler? Jeg bruger bare calf raises, og har altid bare brugt denne øvelse...Mine legmuskler er bare så tynde, og syntes ikke der sker nogen forandring? Kan det have noget at gøre med, at jeg ikke står på en forhøjning/platform når jeg udfører den, eller er der andre øvelser, der kunne virke bedre? Jeg er klar over denne muskel er forholdsvis langsom om at gro. :)

Hvis du har tynde calves er det 90% sikkert du vil have tynde calves - for evigt :dance:
Get used to it.

Det kunne være meget værre. Du kunne være født misfoster.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:

Hvis du har tynde calves er det 90% sikkert du vil have tynde calves - for evigt :dance:
Get used to it.

Det kunne være meget værre. Du kunne være født misfoster.

HAHAHAHAHAHA..LoL =D>

Fenzter skrev:Jeg har også fået resultater med 10-20 reps, men synes dog at tingene gik lidt i stå, så jeg forsøgte mig med som mange af dem med veludviklede lægge har (som lee priest og erik fankhouser osv), at tage mange reps.

Nu ligger jeg på minimum 50 reps, og en 7-8 sæt. Det har givet mig en ½ centimeter mere i omkreds på 2-3 uger. Så der er flere måder at gøre det på :)

Men hold dig til en ting, prøv det af i et par måneder, og skift, se hvad der virker bedst derfra

Held og lykke med det :)

Hvad mener i andre om denne metode? :D

Jeg ville veksle mellem tung træning med 4-8 reps og høj rep træning med 10-15, men som de andre siger har generne en del at sige. Ikke fordi at læggene vokser mindre, men de på grund af deres hæftninger aldrig vil synes store.

Jeg voksede 1 cm rundt om læggen på 4 uger ved følgende metode:

2 split hvor det blev kørt på ben-dagene.

Dag1: 16 sæt x16 reps standing calf raises
Dag2: 3 sæt x 30 reps standing calf raises

Prøv det :)
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Kæft en vanvittig volume også! :mrgreen:

Bork skrev:Jeg voksede 1 cm rundt om læggen på 4 uger ved følgende metode:

2 split hvor det blev kørt på ben-dagene.

Dag1: 16 sæt x16 reps standing calf raises
Dag2: 3 sæt x 30 reps standing calf raises

Prøv det :)

Omg, den prøver jeg, håber jeg klarer den :D

TheFatboy skrev:Calf raises og siddende calf raises: mekaniske dropsets, normale dropsæts, supersets mellem siddende og stående... der er masser af muligheder, men der findes desværre kun calf raises. Så kan du jo vælge om du vil tage dem frit, i smith eller i maskine.

Jump-squats kan også bruges. Fokuser på at lande på tæerne, så du ved "impact" banker slaget mod jorden op igennem læggene. Det vil give en voldsom eccentrisk fase af løftet. Dog skal den nok suppleres af calf raises - den kan ikke stå alene.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Omerta skrev:
TheFatboy skrev:Calf raises og siddende calf raises: mekaniske dropsets, normale dropsæts, supersets mellem siddende og stående... der er masser af muligheder, men der findes desværre kun calf raises. Så kan du jo vælge om du vil tage dem frit, i smith eller i maskine.

Jump-squats kan også bruges. Fokuser på at lande på tæerne, så du ved "impact" banker slaget mod jorden op igennem læggene. Det vil give en voldsom eccentrisk fase af løftet. Dog skal den nok suppleres af calf raises - den kan ikke stå alene.

Årh jo, naturligvis. Løb og gang kan også give god lægvækst (hvis man har de rette gener) :8
Brugeravatar

Styrkeliste

TheFatboy skrev:
Omerta skrev:

Årh jo, naturligvis. Løb og gang kan også give god lægvækst (hvis man har de rette gener) :8

okay det vil jeg tage til mig, men bliver nok desværre nød til at vente til jeg ikke længere har min knædskade.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster