Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Valeurvaleur skrev:Jeg har endnu ikke set andet end anekdotisk bevis på, at kroppen har fordel af at skifte træningsprogram så ofte. Det er fint at finjustere sit træningsprogram - dvs. skifte en eller to øvelser ud, eller ændre i rækkefølgen eller set-uppet, for at bryde igennem plateauer, men som udgangspunkt så er det din progression der bestemmer om du bliver større og stærkere. Hvis man konstant skifter træningsprogram, så risikerer man i værste fald at man fuldstændigt mister overblikket over sin progression. Fordelen ved at skifte program kan være at man hurtigere finder ud af hvad der virker for en, personligt, og man holder monotoniteten fra døren. Men det er et spørgsmål om temperament og personlighed.
Der er desuden mindst ligeså mange der laver 'gode gains' ved at træne samme program i årevis - med progression, selvfølgelig - som der er folk der råder til at man skifter program ofte. Find ud af hvad der virker for dig, og husk at hold øje med om du bliver stærkere - det er det, der i sidste ende vil afgøre om din træning giver afkast.
Kort svar: du behøver ikke skifte træningsprogram hver 6-8 uge, efter min mening. Tværtimod, vil mange få bedre resultater ved at holde sig til noget der virker, i længere tid af gangen.

Larsen123 skrev:Du behøver ikke skifte program/øvelser.
Du kan med fordel variere antal sæt, antal reps og belastning.
fx:
12 reps i 3 sæt i 2-3 uger. Letteste vægte.
10 reps i 3 sæt i 2-3 uger.
8 reps i 4 sæt i 2-3 uger.
6 reps i 4 sæt 2-3 uger. Tungeste vægte.
Så har du en samlet plan for de næste 8-12 uger. Skriv det ind i din kalender. Sådan gør jeg. Det er overskueligt og nemt. Jeg skal ikke kunne sige om der findes bedre alternativer.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster