Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1445
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1442

Følg bodybuilding.dk på

Computer problemer

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej

Jeg har fornyligt købt en Asus UX32VD på DBA.. Men jeg har problemer med at blæseren kører konstant! Selvom man bare sidder lidt på nettet begynder den pludseligt at køre i et par minutter på fuld smadder. Den er under 2 år gammel og jeg har derfor kontaktet ASUS, som har bedt mig om at sende den ind, er der nogen som har erfaring med ASUS support? Og jeg er bange for at skulle betale for reperationen..

Hvad er jeres tanker? Har i haft lignende problemer med jeres computere?

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du spørger hvad vi siger til Asus-support.
http://www.trustpilot.dk/review/www.asus.dk

Og jeg er mere end MEGET enig med deres score (synes faktisk den er for høj).
- har haft mine to computere inde en gang hver, første gang i 84 dage og anden gang i 40-50 dage. - Begge gange var resultatet at jeg fik en ny - hvilket burde være gået væsenlig hurtigere.

mvh

Christian M.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: København N

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Før du går helt amok og sender den ind til support, kunne det være en ide at tjekke om blæser problemerne er noget du selv kunne afhjælpe. Prøv at rense computeren godt og grundigt med støvsuger, trykluft etc. og se om det ikke hjælper.

Derudover tror jeg du skal forberede dig på at betale for eventuelle reparationer selv da mange computere kun har et års garanti på den slags. :-k

Reputation point: 5

KongBengtsen skrev:Før du går helt amok og sender den ind til support, kunne det være en ide at tjekke om blæser problemerne er noget du selv kunne afhjælpe. Prøv at rense computeren godt og grundigt med støvsuger, trykluft etc. og se om det ikke hjælper.

Derudover tror jeg du skal forberede dig på at betale for eventuelle reparationer selv da mange computere kun har et års garanti på den slags. :-k

+1

En CPU-køler i en bærbar har selvsagt ikke meget plads at gøre godt med, så der skal ikke meget til, før den tilstoppes med et "tæppe" af støv.

Forestil dig at den ser således ud:
Billede

Køleribberne øverst på billedet er dem der sidder lige ved åbningen (hvor den blæser den varme luft ud). Det er disse, der tilstoppes. Tag en støvsuger og sæt et fladt mundstykke på, så du kan få hele sugeevnen koncentreret mod åbningen, og gi' den så hele armen. Mens computeren er slukket :-P
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Motionscentret Kom i Form

Kan det virkelig passe at man selv skal til at skille den ad, selvom den kun er lidt over et halv år?

Nej. Bare gør som jeg siger og støvsug åbningen i siden af computeren :-)
Brugeravatar

Har du kvittering og er den købt hos en dansk forhandler (og af en privat)? Så smid den til forhandleren?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Har lige forsøgt at støvsuge den, men der sker intet..
Det sjove er, at hvis jeg udelukkende køre på det eksterne grafikkort kører den meget længere uden at blæseren starter .. Men ligeså snart jeg skifter til det interne går den amok igen?

Til Garik:
Jeg jeg har en kvittering, men den er til CallMe, så jeg kan ikke besøge en fysisk butik.. Og ja jeg har købt den af en privat.

Det kan være mange ting: en defekt køler, hvilket resulterer i for meget varme, hvilket gør at blæseren drejer hurtigere for at afhjælpe dette. At der er for meget paste på heatsinks, som også resulterer i for meget varme. At BIOS'en er forkert sat op så blæseren drejer alt for hurtigt rundt kontra antal grader varm pc'en er.
Og mange flere. Det er umuligt selv at finde ud af dette....Det kan også være at blæserens blade er skæve og de hamrer ind i rammen om og om igen.

Larmer den på baggrund af hurtigere omdrejninger eller fordi noget sidder fast i den?

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00

Jeg har kun oplevet godt og hørt godt om Asus' reparationsafdeling.

Dernæst, så medmindre du er en haj til PC, så lad være med at kaste dig over nogle løsninger selv. Send den afsted, det er den klart bedste løsning.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Bomberton skrev:Jeg har kun oplevet godt og hørt godt om Asus' reparationsafdeling.

Dernæst, så medmindre du er en haj til PC, så lad være med at kaste dig over nogle løsninger selv. Send den afsted, det er den klart bedste løsning.

Enig. Afsted med den.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00

Riberrock skrev:Har lige forsøgt at støvsuge den, men der sker intet..
Det sjove er, at hvis jeg udelukkende køre på det eksterne grafikkort kører den meget længere uden at blæseren starter .. Men ligeså snart jeg skifter til det interne går den amok igen?

Til Garik:
Jeg jeg har en kvittering, men den er til CallMe, så jeg kan ikke besøge en fysisk butik.. Og ja jeg har købt den af en privat.

Hvis den er købt hos CallMe, er det dem, der skal afhjælpe eventuelle fejl de første to år. (Jeg spurgte ikke, om du havde købt den af en privat, men om det var et privatkøb hos forhandleren/CallMe :) - Såfremt det er tilfældet, har du to års reklamationsret).

Send den ind til CallMe (men kontakt dem lige først).
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

tror det er fordi rotation mekanismen inde i midten af blæseren sidder løst..

mit råd vil være at købe en ny blæser, og lade vær med at sende den til reparation.. udover hvis du har et garanti bevis :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 162.00

Hvis ikke der er tydelige problemer med selve blæserne (støder imod ting, raslen osv) ville jeg mene det er for stor en chance at tage, bare og skifte blæseren, med det besvær og de udgifter der normalt er forbundet med den slags. Sandsyneligvis ligger problemet andetsteds - støv eller andet snavs, eller en fejl i bios'en.

Prøv før du sender den til support eller giver dig i kast med at indkøbe og udskifte dele i det mindste at opdatere bios'en samt andre hardwaredrivere. Derudover kunne det være en god ide at prøve og køre noget varmemonitoreringssofware (coretemp maybe) for at tjekke om der reelt er problemer med overophedning eller det udelukkende er din blæser der aktiveres underligt :)

Burde nok have skrevet er der ikke er en 'mekanisk' fejl med blæseren, larmen kommer bare fra at den puster.
Mit problem er stort set ligesom denne fyrs:

Med hensyn til BIOS, så er den opdateret til version '213' selvom der ligger en 214 derinde som ikke virker..
Jeg har også forsøgt med Notebook Fancontrol, og det afhjælper det lidt, men efter 1 time begynder den igen..

- Jeg prøver at kontakte CallMe for at se hvad de siger..

Nu har jeg lige prøvet at optage lidt film af min egen computer... Det skal lige siges at den har været tændt i 10 minutter..

VIdeo 1:

Video 2:

Umiddelbart ligner det udfra hvad jeg kan se i dine videoer ikke at der reelt er tale om overophedning, så mit bud er at den underlige opførsel skyldes noget software relateret. Højst sandsynligt er bios'en på en eller anden måde blevet indstillet forkert, så hvis du har adgang til det ville det være en ide at prøve at resette indstillilngerne eller manuelt sætte grænsen for hvor varm cpu kernen skal være før blæseren aktiveres 100% op.

Eller er det nok et meget godt bud at lade Call Me's supportere se på det, husk dog at forhøre dig om eventuelle udgifter inden så du ikke pludselig skal af med store uforudsete beløb. :)

Hej igen ..

Nu har jeg så haft computeren til reparation hos Asus.. De har så rengjort den, og formateret den, men ganske som forventet har den de samme problemer. F.eks. har den nu stået og hentet Windows opdateringer og blæseren har ikke stoppet en eneste gang!
- Hvad filan kan jeg nu gøre??

Er der nogen som helst mulighed for at få en anden? Selvom jeg ikke selv har købt den, og den er næsten et år gammel?
Eller er det bare bad luck?

Hvilket grafikkort sidder der i maskinen? Et onboard/onchip eller et dedikeret? Og har du mulighed for at vælge det ene frem for det andet, hvis der er to?
Brugeravatar

Der er både et Intel 4000 og et GeForce GT 620M. Og problemet er at når den kører på Intel 4000 så larmer den, mens det er lidt mindre når den kører med GeForce..

Under indstillingerne til dit GeForce skal der være (under 3D Settings / Manage 3D Settings eller noget i den retning) en mulighed for at vælge nogle globale indstillinger. Der kan du indstille, at du primært vil bruge dit NVidia GeForce. Generelt bør du sætte så mange steder som muligt, at du vil bruge dette grafikkort.

Det kan måske tage lidt af belastningen af Intel grafikkortet (som er inchip, sammen med CPU'en, og som jeg mistænker for at have en sjusket monteret køler).

Prøv lige det, hvis du ikke allerede har rodet med det :-)
Brugeravatar

Det har jeg rodet med.. Det går dog gevaldigt ud over batteri tiden! Har også forsøgt med et program som overtager styringen, men efter en time hvor computeren har været tændt, lamrer den stort set konstant igen..

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster