Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pind skrev:Din styrke forsvinder ikke bare sådan uden videre fordi du ikke løfter nær max i en uge eller to. Man kan dog argumenterer for, at det er rart at beholde følingen med de tunge vægte. Det handler altså om hvad man er til.
Personligt synes jeg det er rart at geare lidt ned for intensiteten når det er. Det giver muligheden for at køre lidt mere "squeezy/feel" så at sige.

Dekons kan jeg ikke anbefale.

A Menace To Chicken skrev:Opnår man (bevidst eller ej) en mild overreach, kan en 5-7 dages off være en virkelig god idé. Superkompensation, vel at mærke. Men at dekonditionere, blot for at blive slappere (den oprindelige tanke bag dekon, var at man skulle miste neurale tilpasninger, men bevare "mass", og derfra kunne gaine fra samme plateau med lettere vægte - altså: at blive slappere) er en dum idé. Det lyder fint på papiret, men teori og praksis følges ikke altid ad. Det kan måske virke på tunge mængder AAS, men ikke clean. Så, med mindre man bevidst satser på at save sig selv halvt over, futte hele lortet af, og derefter superkompensere sig til gains (dette er indtil videre også mest teori, dog bakket op af enkelte studier jeg ikke kan huske, samt en pæn slat pålidelig broscience og anecdotal evidence) så er deload vejen man bør vælge. Keep it simple.
Vedr. anectdotal evidence, så har jeg selv udmærkede erfaringer med overreach + efterfølgende superkompensation, ifbm. med HIT-inspirerede programmer. Heavy Duty, mand.

Milky skrev:Hele idéen med dekonditionering er meget omdiskuteret.
Den almene opfattelse er, at man hellere bør deloade, da man mister meget på dekonditionering. Man ved dog ikke, om det tager en halv uge, to uger eller to måneder at opbygge det igen, og derfor kan man ikke sige, om det faktisk kan betale sig. Hvis det eksempelvis tager en halv uge, så kan det godt betale sig, da man efter en halv uge stadigvæk har masser af progression tilbage at opleve stimuli af. Hvis det tager to måneder er sagen straks en anden.
Løbetræning kan ikke sammenlignes med styrketræning. Løbetræning er træning af det kardiovaskulære-system, og derfor vil det ikke have nogen negativ indvirkning. Såfremt du ikke kommer i kalorieunderskud grundet din løb - så bliver det straks meget værre i og med at du også dekonditionerer.

Pind skrev:DonKhale, hvis du nu læser hele tråden, så vil du have dit svar.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster