Jeg har trænet seriøst i 2 år, men har først fået for alvor styr på min kost henover det sidste halvandet år, hvor jeg har fundet ud af hvad man skal spise, og mindst lige så vigtigt, hvornår! Jeg har styr på træningsdelen, teknik, søvn og hvad der ellers hører til, så intet problem der.
Mit spørgsmål går så på hvad jeg skal gøre nu! Jeg vil gerne tage min træning til et andet niveau. Jeg vil til at have lidt mere styr på hvor MEGET jeg egentlig indtager, da jeg føler at jeg står stille, og ikke kan komme videre, ved at tage det lidt på "gefühl", som jeg har gjort indtil nu.
Jeg blev for et par måneder siden målt til en fedtprocent på omkring 12. Den er ikke steget siden er jeg ret sikker på, og hvis den er, ligger den højest på 13 idag.
Mit mål med at begynde at tælle maden er at køre cut/bulk perioder, så jeg kan nå mit mål! Jeg vil gerne gaine op til at veje omkring 80 kg, med en fedtprocent på omkring 8-9, som jeg synes er en "flot" fedtprocent.
Idag er jeg 24 år, vejer 78,5, er 181 høj. Jeg har regnet mit ligevægtsindtag ud til at ligge på 2900 kalorier.
Mit spørgsmål er egentlig ret simpelt. Altså jeg har besluttet at jeg vil bulke, men hvor ville jeg være træt af, at få min fedtprocent op i skyerne under et bulk. Hvor meget tror i den vil stige, hvis jeg fx bulker op til 83-85 og så cutter ned? Og synes i det er rigtig at bulke med en fedtprocent på de 12-13 procent, eller er det for højt?
Jeg har tilmed indsat min bulk kostplan. skal jeg have flere kalorier på, hvis jeg virkelig begynder bulke?