Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 984
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

Det helt store.. Tilskud, Program, Mad

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er en gut på 20 år som er gået igang med at træne, da jeg mener min krop kunne blive flot hvis jeg selv gad at investrere lidt tid i den. Jeg er robust bygget og har markede arme og halv markeret bryst, dette er trods at jeg ikke har trænet seriøst før.
Som skrevet ovenfor, så har jeg en del spørgsmål angående min træning, deriblandt mit program som jeg gerne vil have nogle gode øvelser til, helst frivægt øvelser. Her er hvad jeg gerne vil træne de bestemte dage.

Mandag: Bryst, triceps, Skulder, Mave

Tirsdag: Ryg, Ben, Biceps, Mave

Onsdag: Fri

Torsdag: Bryst, triceps, Skulder, Mave

Fredag: Ryg, Ben, Biceps, Mave

- Hvilke øvelser ville være optimale i den sammenhæng? er specielt i tvivl om hvordan man får en flot sixpack?

Så er der det med protein og kreatin. Hvordan ved man om man får nok protein gennem sin normale mad? Og om man behøver at tage kreatin tilskud?

Sidst men ikke mindst, så er der maden. Jeg har set en masse artikler hvor der står at maden er 30 procent af vejen til at få en flot krop. Det kan der være noget om, men personligt er jeg af den type som ikke tager på af at spise usundt/fedt. Jeg vil gerne kunne spise en burger, pizza eller kebab når jeg har lyst til det, og det har jeg ikke tænkt mig at ændre. Og da jeg er ung kan jeg også godt lidt at feste i weekenden og få lidt øl inden bords. Er det helt umuligt at få en helt trimmet mave når jeg stadig gerne vil spise og drikke?

Håber i kan svarer på bare noget af det for mig. På forhånd tak :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hvidovre

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Svaret er 42.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Logbog: Vis logbog

Du skal ikke lytte til Salt, svaret er 43!

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Jeg kan se at du vil lave et to split program, derfor vil jeg anbefale dig at læse den her artikel og kigge grundigt på det program den indeholder: http://www.news.bodylab.dk/artikler/261 ... -to-basics

En god tommefinger regel om protein er at du skal have din egen kropsvægt i kg gange to i gram.
-Altså hvis du vejer 75 kg skal du have 150 gram protein om dagen.
Hvis du gerne vil finde ud af hvor meget protein du får om dagen, vil jeg råde dig til at bruge kostplanfunktionen her på siden. Du finder den ude i venstre side under "side funktioner".

Vejen til en sixpack er en lav fedtprocent, det er ikke umuligt selvom du lever usundt engang i mellem, men det hjælper ihvertfald ikke på det. :)

Du kan læse om kreatin her: http://www.news.bodylab.dk/sporg-eksper ... n-dosering

Held og lykke med det :thumpup:
Gardehusar og STOLT!
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved, Danmark

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Ang. program så kig inde på Bodylab og prøv "Back to Basics" programmet, som vil være et ok bud på et 2-split til en nybegynder (der kan du også se det er unødvendigt med mave på alle dine træningspass, som ikke giver den store mening)

En six-pack trænes ikke frem - Den bliver synlig, når du når en vis fedt %. Bare normale øvelser til maven er mere end rigeligt til at få opgaven fuldført

Sæt din kost ind i kostplanfunktionen her på siden - Får du under 2 gram protein pr. kropskilo, skal du enten supplere med mere proteinrigt mad, eller med shakes. Og nej, kreatin er ikke nødvendigt, men kan sagtens bruges

Det er ikke umuligt at få en okay krop selvom man spiser junk og drikker engang imellem - Men alt med måde (En pizza / kebab om dagen er nok ikke vejen frem til strandformen..)

..Og det med du ikke tager på af at spise usundt / fedt junk, tjah, det kommer jo an på din resterende kost / aktivitet, du er nok ikke en af de få hvor det næsten er genetisk umuligt at tage på :wink:

EDIT: JohnRambo kom mig lige i forkøbet der :P
Sidst rettet af Jok 13. maj 2011, 08:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

MartinDengsoe skrev:Jeg er en gut på 20 år som er gået igang med at træne, da jeg mener min krop kunne blive flot hvis jeg selv gad at investrere lidt tid i den. Jeg er robust bygget og har markede arme og halv markeret bryst, dette er trods at jeg ikke har trænet seriøst før.
Som skrevet ovenfor, så har jeg en del spørgsmål angående min træning, deriblandt mit program som jeg gerne vil have nogle gode øvelser til, helst frivægt øvelser. Her er hvad jeg gerne vil træne de bestemte dage.

Mandag: Bryst, triceps, Skulder, Mave

Tirsdag: Ryg, Ben, Biceps, Mave

Onsdag: Fri

Torsdag: Bryst, triceps, Skulder, Mave

Fredag: Ryg, Ben, Biceps, Mave

- Hvilke øvelser ville være optimale i den sammenhæng? er specielt i tvivl om hvordan man får en flot sixpack?

Så er der det med protein og kreatin. Hvordan ved man om man får nok protein gennem sin normale mad? Og om man behøver at tage kreatin tilskud?

Sidst men ikke mindst, så er der maden. Jeg har set en masse artikler hvor der står at maden er 30 procent af vejen til at få en flot krop. Det kan der være noget om, men personligt er jeg af den type som ikke tager på af at spise usundt/fedt. Jeg vil gerne kunne spise en burger, pizza eller kebab når jeg har lyst til det, og det har jeg ikke tænkt mig at ændre. Og da jeg er ung kan jeg også godt lidt at feste i weekenden og få lidt øl inden bords. Er det helt umuligt at få en helt trimmet mave når jeg stadig gerne vil spise og drikke?

Håber i kan svarer på bare noget af det for mig. På forhånd tak :)

Bare æd og drik løs af usunde sager, og sørg samtidig for at gå en tur ned i brugsen engang imellem. Lav 15 armbøjninger om dagen, 5 morgen, 5 middag 5 aften. Så svarer dit program og din kost ca. til din seriøsitet, omkring at få en flot krop.
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

Kostplan: Ingen kostplan

Brug nu lige lidt tid på at læse sidens artikler igennem.
You need to do two things to get stronger: add weight and do more reps. The answer has never been: lift light weights for high reps, or lift heavy weights for few reps. The answer remains: Lift heavy weights for high reps. - Dan John
Brugeravatar

Sjovt hvordan folk synes de er smarte når de skriver tilfældige tal eller bevidst giver lorte råd... :-k

TS: Du skal ikke træne mave anderledes end alle dine andre muskler, derudover så vil en person uden synderlig træningserfaring have godt af et simpelt program med gode basisøvelser - kig derfor på programmet 'back to basic' som flere allerede har linket til.

Mht. til kost så læs i artikelarkivet.. en god kostplan indeholder minimum 2g protein pr. kg. kropsvægt og 1g. fedt pr. kg kropsvægt - sørg desuden for at ligge i et beskedent kalorieoverskud dagligt på 300-500 kcal.

Generelt kan du finde alt den information du søger i artikelarkivet.

Lad være med at få manden til at føle sig som en komplet idiot. Man kan godt henvise pænt til nogle artikler, evt. smide et link med på vejen med noget info som man synes er relevant.. Få nu folk til at føle sig velkomne.

Cut the crap og så flytter vi den til begynder forummet.

Flyttet
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Maskinen skrev:Sjovt hvordan folk synes de er smarte når de skriver tilfældige tal eller bevidst giver lorte råd... :-k

Der er ikke noget tilfældigt over tallet 42.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Maskinen skrev:Sjovt hvordan folk synes de er smarte når de skriver tilfældige tal eller bevidst giver lorte råd... :-k

Når TS kommer med et spørgsmål som bunder i DOVENSKAB, kan jeg ikke se grund til at dele viden med ham da han tydeligvis ikke selv gider ofre tid på at tilegne sig denne på egen hånd og derfor får han et tilsvarende dovent svar!

EDIT: Legend: At first I was like ... Then I lol'ed!
Sidst rettet af Vesterling 12. maj 2011, 22:42, rettet i alt 1 gang.

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

MartinDengsoe skrev:Sidst men ikke mindst, så er der maden. Jeg har set en masse artikler hvor der står at maden er 30 procent af vejen til at få en flot krop. Det kan der være noget om, men personligt er jeg af den type som ikke tager på af at spise usundt/fedt. Jeg vil gerne kunne spise en burger, pizza eller kebab når jeg har lyst til det, og det har jeg ikke tænkt mig at ændre. Og da jeg er ung kan jeg også godt lidt at feste i weekenden og få lidt øl inden bords. Er det helt umuligt at få en helt trimmet mave når jeg stadig gerne vil spise og drikke?

Ja, 100%

Ikke fordi usund mad skal undgås helt og aldeles, men fordi det du i virkeligheden siger er: "Jeg gider ikke tænke over hvad jeg spiser overhovedet, men jeg gider godt tage et par mavebøjninger og curls engang imellem - når altså jeg ikke spiller computer/fodbold, onanerer eller har tømmermænd hele weekenden. Er det ikke godt nok?"

No hate, just truth :-# Der er intet galt med den livsstil btw
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Vesterling skrev:

Når TS kommer med et spørgsmål som bunder i DOVENSKAB, kan jeg ikke se grund til at dele viden med ham da han tydeligvis ikke selv gider ofre tid på at tilegne sig denne på egen hånd og derfor får han et tilsvarende dovent svar!

Det er også forståeligt! - Man kan så undre sig over hvorfor du gider bruge tid på at svare i hans tråd..
Om det er for at få din postcount op, for generel spam eller måske for at virke sej og arrogant og måske kompenserer for noget fra dit virkelige liv ved jeg ikke, men kan ikke se hvordan det hjælper nogen at skrive et totalt ligegyldigt indlæg eller endnu værre; at mislede folk.

Når det så er sagt vil jeg ikke yderligere kommenterer på dette for ikke at afspore tråden.

Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Livet skal leves. Så hvis du har lyst til at gå på druk, så gør det dog! :)

Jeg er selv 20 år, men efter jeg er stoppet med gymnasiet har jeg kunnet begrænse mine byturer til kun 1 gang om ugen, (nogle gange 2 hvis der er fødselsdag etc.), og jeg har også kunnet begrænse mit kebab og pizzaforbrug. Jeg spiser slet ikke fastfood mere, og det havde især i perioden januar-marts, (før jeg fik en skade), givet en solid træningsfremgang.

Det jeg synes du skal passe på er for mange off-dage. Hvis du går på druk f.eks. 2 gange om ugen, og dagen efter har tømmermænd som bliver til en off-day fordi du spiser alt for usund mad, så har du pludselig 4 "dårlige" dage på en uge. Det er sgu ikke optimalt hvis du ønsker fremgang!

Træning kræver en ordenlig portion dedikation, så imo bør man ændre på sine livsvaner. Jeg siger ikke at du ikke må synde lidt en gang imellem, i starten skal du jo alligevel lægge i moderat overskud hvis du bulker, men kosten er selvfølgelig vigtig når du træner :D

Læs artiklerne her på forummet, og snus lidt rundt i alle de andre emner der er startet, det vil du få rigtigt meget ud af :dope:
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster