Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1338
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Diætist krise

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg står i den situation, at jeg har fået en henvisning, til en diætist og hende havde jeg mit første møde med i dag. Pga. personlige problemer, har jeg svært ved, at sætte en struktur og faste rammer omkring min kost, så hun skulle hjælpe mig med, at sætte det i kasse og ramme, og sige: Dag 1 spiser du det, til måltid 1-6, osv. Men hun siger så til mig, at hun synes at denne form for træning og kost (BBérs træning) er for ekstremt, men at hun kan vejlede mig ud fra det som "normen" har brug for. (Jeg vil ikke være som normen, men derimod ændre livsstil) Så hun vil ikke sammensætte en kostplan i form af proteinpulver og mad, og tælle kcal. For det første fordi, at hun mener, at det at tælle kcal bliver sygeligt med tiden, og at hun ikke mener, at proteinpulver skal være en del af nogens kost. Og det er med den begrundelse, at hun skal følge/rådgive/vejlede om det, som er dokumenteret, undersøgt og bevist, at det er godt/sundt/anvendeligt. Og jeg har ikke rigtig lige noget, som kan bevise hvad der er nødvendigt i en kostplan sammensat med træning.
Så er der nogen her, som ligger inde med noget som kan ændre hendes mening, eller smide et link til noget som jeg kan bruge? For har sgu egentlig allermest lyst til, at tvære det ud i hovedet på hende.

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du har et forstyrret forhold til mad så bør debatten ikke dreje sig om hvordan og hvorledes vi kan overbevise din diætist om at du gerne vil spise mere bodybuilder orienteret. Prøv at beskriv dit oprindelige problem.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Jeg har på INGEN måde et forstyrret forhold til mad. Jeg har besluttet mig for, at ændre livsstil, da jeg grundet Psykisk sygdom, tager medicin, som man tager MEGET på af. Jeg vil gøre det her, for at gøre noget sundt og fornuftigt for mig selv og min krop. Jeg har grundet min sygdom brug for en som skaberb faste rammer. og det var det, min diætist skulle hjælpe mig med. Men hun har sine holdninger og begrunder dem med, at hun har faste rammer som hun skal vejlede under, da de er undersøgt og bevist og derfter anerkendt. lidt lige som madpyramiden. Så jeg skal kunne finde noget ligeledes der er anerkendt, for at hun vil hjælpe mig med, en kost sammensætning inde for denne livsstil (som hun synes er for ekstrem). så derfor har jeg brug for nogen som kunne hjælpe mig med at finde de anerkendte "ting" inde for denne livsstil. For ellers får jeg ikke den hjælp, som jeg har brug for, for atnkunne komme videre i mit skridt ind i en ny livsstil. Håber jeg har forklaret det bedre nu.

Ok. Hvad er det for noget medicin du tager? Er det meningen diætisten skal tage forbehold for dine psykiske problemer og evt. den medicin du benytter? Umiddelbart vil jeg mene, at hvis den eneste grund til du benytter en diætist er for at sammensætte en sund kostplan som vil være fordelagtig for din styrketræning, så bør du tage sagen op i egen hånd. Hvis din diætist vil det ene og du vil det andet, så kan du ikke bruge vedkommende til så meget. Det er meget enkelt at sammensætte en fin day-to-day kostplan med fokus på bedre kropskomposition, styrke og generel sundhed, som jeg går udfra er dit mål.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Hun skal ikke tage højde for min medicin eller min sygdom, hun skal behandle mig som det menneske jeg er, og lave en kostplan ud fra mine behov, og IKKE behovet ud fra normen af HR. og Fru. Danmark. Du har ret i, at vi vil noget forskelligt, men problemet er, at jeg har brug for hendes hjælp. Der er nok mange der synes, at det er skide nemt, at smide en kostplan sammen. Men for mig, er det en stor udfordring. Jeg kan grundet min sygdom, ikke selv skabe det overblik. Og derfor vil jeg gerne kunne vise hende noget anerkendt materiale, så jeg kan få den hjælp.

Hvorfor ikke finde en anden diætist?
If milkshake brings all the boys to the yard - imagine what protein shake will do
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

Det er en diætist jeg er henvist til. Og Jeg ha,r som mange mennesker, ikke råd til det.

Og der er slet ikke mulighed for at blive henvist til en anden? Jeg må indrømme, at jeg ikke lige er inde i reglerne omkring det, men har engang fået en henvisning til en psykolog, og kunne efter første samtale mærke at vi ikke havde den nødvendige kemi, og der kunne jeg skifte til en anden.
If milkshake brings all the boys to the yard - imagine what protein shake will do
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Lige nu ved jeg ikke hvad mulighederne er, jeg skal nok have en snak med hende der henviste mig dertil. Og hvad angår diætisten, så var hendes krav, at jeg fandt nogle anerkendte undersøgelser. Og vi har tydeligvis ikke nogen god kemi, men hvis hun er min eneste mulighed, så må jeg jo se, om jeg kan finde det hun vil have.
Jeg er villig til, at ignorere dårlig kemi, bare for, at jeg kan komme i gang, så jeg kan gøre noget sundt for mig selv, og samtidig på en måde, som passer min personlighed.

Hvis du gerne ville spise bodybuilding orienteret, er jeg da sikker på at der er nogen på denne side, som er villig til at hjælpe dig? Du kunne bare droppe diætisten og måske give nogen småpenge til nogen af dem som er ved at uddanne sig til noget lignende herinde? :)

Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

tak for alle jeres svar. vil lige studere den side med kostvejledning lidt nærmere, og vil da lige have i tankerne, at spørge dem herinde, under uddannelse.

De fleste diætister har minimalt eller intet kendskab til ernæring i forhold til sport. Det er ikke ondt ment, men det er ikke det de skoles til. Find en dygtig ernæringscoach der har erfaring med sportsernæring.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tak. Vil lige læse lidt nærmere på, hvad en ernæringscoach er.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster