Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1125
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1122

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft/Sqaut i Smith?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er det muligt? Da jeg ikke rigtigt tør at gøre det fri før jeg har lært teknikken.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Quest93 skrev:Er det muligt? Da jeg ikke rigtigt tør at gøre det fri før jeg har lært teknikken.

Teknikken bliver bestemt ikke bedre af at køre øvelserne i smith, så vil råde dig til at lære teknikken ordentlig og så køre øvelserne i fri :wink:
#TeamSjonas
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg vil heller ikke anbefale i smith. Squat i smith får jeg skide ondt i knæerne af og dødløft kunne jeg ikke forstille mig kunne fungere :?

minihebs skrev:
Quest93 skrev:Er det muligt? Da jeg ikke rigtigt tør at gøre det fri før jeg har lært teknikken.

Teknikken bliver bestemt ikke bedre af at køre øvelserne i smith, så vil råde dig til at lære teknikken ordentlig og så køre øvelserne i fri :wink:

Ja okay, jeg må vel bare prøve mig frem så :).. ser bare rimelig ondt ud i Sqaut at have så mange kilo læggende på nakken.. :?

Quest93 skrev:
minihebs skrev:

Ja okay, jeg må vel bare prøve mig frem så :).. ser bare rimelig ondt ud i Sqaut at have så mange kilo læggende på nakken.. :?

Stangen skal heller ikke ligge helt oppe i nakken - mere på ryggen. Er der ikke nogle kompentente personer i dit center, som kan vise dig teknikken i de to øvelser?
#TeamSjonas
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Århus

Jeg synes at lære squat i smithstativet, er det samme som at lære at køre bil i legoland.
Jeg kan kun anbefale dig at starte stille ud med fri vægt. Det tager længere tid at komme op og løfte tungt, men når du endelig gør, så er du taknemlig for at du har trænet balancen og teknikken!
"Man, there is nothing like working out and lifting weights, building your muscles around some other men, who are not gay." -Pastor Jody Trautwein (Gay converter) From the movie Brüno

http://www.bodyman.dk :: http://www.bodylab.dk :: http://www.streetman.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 115.00

minihebs skrev:
Quest93 skrev:
minihebs skrev:

Stangen skal heller ikke ligge helt oppe i nakken - mere på ryggen. Er der ikke nogle kompentente personer i dit center, som kan vise dig teknikken i de to øvelser?

Det er der vel nok går jeg ud fra, må lige prøve at undersøge det. Vil helst ikke riskikere at få en skade pga jeg gør det forkert.

Altså jeg har i godt og vel 5 måneder kørt squat i smith af mangel på et rack til at lave det frit. Det har da fungeret nogenlunde. Men her i sidste uge kørte jeg frit i et nyt center jeg starter i efter nytår, og der kunne jeg godt nok ikke lige tage i nærheden af hvad jeg tog i smith, men man kunne mærke den gav så meget mere.

Og dødløft, er det overhovedet muligt i smith? :?

Frivægt, frivægt, frivægt.

Du kan jo altid starte ud med færre kilo inden du synes du har teknikken nogelunde på plads. :)
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

der er meget få øvelser du bør tage i smith, og hverken dødløft eller squat er en af dem.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Havde tidligere skrevet at du skulle holde dig fra squat i smith stativ, og vil da også stadig holde på at det er bedst at kører det i det fri.. men men jeg er jo selv blevet nødsaget til at kører det i smith stativ da min teknik er gået helt i kuk, og jeg skal have trænet min squat holdning, så jeg kører med mere ret ryg, så jeg ikke bruger ryggen til at løfte i stedet for benene.. . :) så du kan godt kører squat i smith hvis du virkelig ik føler dig tryk ved de andet :) Pøj pøj med det.. :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online