Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1091
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1088

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft teknik newbie (Video youtube)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er helt ny i forhold til dødløft og tror måske jeg runder for meget i ryggen. Skal jeg prøve at få røven længere ned og spænde mere op eller hur? :)

Har prøvet at læse div. artikler og det er blevet lidt bedre, men vil I lige se og kommenter på videoen/teknikken http://www.youtube.com/watch?v=h2--xKJm6xc

På forhånd tak
Første maraton løbet i tiden 3.37.17 :D
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Vestsjælland

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Syntes du skal starte med at prøve at få knærne lidt mere tilbage, de kommer nemlig meget frem af.
Du skal prøve på at komme lidt mere bag ud med røven så du ligger din dit tryk/balance på dine hæle, så du kan komme mere lodrat ned så dine knære stadig har nogen lunde samme stilling som når du står op, så du ikke kommer frem over føderne med knæerne. :)
Susse

Reputation point: 0

Geografisk sted: Horsens

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 157.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Ingen kostplan

Som susse siger, så skal du sørge for at lægge trykket på hælene. Men ellers ser det helt fint ud, ryggen buger ikke noget væsentligt. Men det ville være en god ide at sænke stangen langsommere, især når du begynder på tungere vægte.
Where's the god damn protein!?
Brugeravatar

[Slettet]
Sidst rettet af Matias Petersen 19. jul 2021, 15:59, rettet i alt 1 gang.

Gotlieb skrev:Jeg er helt ny i forhold til dødløft og tror måske jeg runder for meget i ryggen. Skal jeg prøve at få røven længere ned og spænde mere op eller hur? :)

Har prøvet at læse div. artikler og det er blevet lidt bedre, men vil I lige se og kommenter på videoen/teknikken http://www.youtube.com/watch?v=h2--xKJm6xc

På forhånd tak

du skriver mere opspænd?? du har jo ikke noget..

Start med at stå foran stangen, en god startposition er at du har halvdelen af foden på hver side af stangen.. Så bukker du dig ned og tager fat, med HELT strakte arme. Hvis du kommer frem i benene til stangen og benene har kontakt er det en ret god vinkel, derfra hiver du dig ned, spænder i ryg, balder og resten af kroppen og så har du start positionen..

http://forum.bodybuilding.com/showpost. ... stcount=11
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Tak for alle svarene!

Der er en del at arbejde videre på må jeg sige :?

Tror jeg har mere opspænd, når jeg løfter tungere, men så runder ryggen. Filmen er også lavet efter min træning, så er rimelig træt i ryggen der plus vægten er let.

Jeg vil prøve at arbejde videre med det I har skrevet også måske poste en ny video, når jeg øvet lidt mere. Så må vi se om det er blevet bedre. :)
Brugeravatar

Gotlieb skrev:Tak for alle svarene!

Tror jeg har mere opspænd, når jeg løfter tungere, men så runder ryggen. Filmen er også lavet efter min træning, så er rimelig træt i ryggen der plus vægten er let.

Jeg vil prøve at arbejde videre med det I har skrevet også måske poste en ny video, når jeg øvet lidt mere. Så må vi se om det er blevet bedre. :)

Syntes du skal starte med det jeg har skrevet også der efter kan der arbejdes vider med noget af det andet, for hvis du tænker på at ratte det jeg har skrevet, går meget af det andet også automatisk ind under også går det iorden, også er der bare lige et par små ting der kan blive rettet på efter det.
Susse

Geografisk sted: Horsens

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 157.50

Galleri: Vis galleri (6)

susse skrev:
Gotlieb skrev:Tak for alle svarene!

Syntes du skal starte med det jeg har skrevet også der efter kan der arbejdes vider med noget af det andet, for hvis du tænker på at ratte det jeg har skrevet, går meget af det andet også automatisk ind under også går det iorden, også er der bare lige et par små ting der kan blive rettet på efter det.

enig..

og det nemmeste er nok at huske på at fokusere på at bruge benene fra jorden og ikke ryggen, vinklem i hoften når stangen er under knæene skal forblive den samme, er først når du er over knæene du skal rette op i ryggen og hoften.

Men derudover skal trådstarter huske at spænde op mod vægten før HVER rep, at ikke gøre det er en god metode til skader
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem, men du her er et godt tip: Sørg for skyde brystkassen frem og træk dine skuldre tilbage!
Brugeravatar

SimonJ skrev:Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem, men du her er et godt tip: Sørg for skyde brystkassen frem og træk dine skuldre tilbage!

Ja, i slutningen af bevægelsen mener du forhåbentligvis. I bunden af løftet, dvs. startpositionen, skal du trække dig i en stram startposition, hvor skulderbladene trækkes fra hinanden og ikke sammen.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:
SimonJ skrev:Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem, men du her er et godt tip: Sørg for skyde brystkassen frem og træk dine skuldre tilbage!

Ja, i slutningen af bevægelsen mener du forhåbentligvis. I bunden af løftet, dvs. startpositionen, skal du trække dig i en stram startposition, hvor skulderbladene trækkes fra hinanden og ikke sammen.

Der har jeg vist misforstået noget. Godt vi lige fik det på det rene, tak :)
Brugeravatar

Endnu engang tak for alle svar!

Jeg prøver at arbejde videre med det, men det er godt nok kedeligt at køre de lette vægte og træne teknik, når man kan tage meget mere. Men så kikser teknikken, så må væbne mig med tålmodig :)
Brugeravatar

du skal sveje meget mere i ryggen så meget som muligt, kæende længere tilbage, og en god idé synes jeg er at kigge op af hele tiden, under alle reps. (kig op i loftet, hjælper med svejet i rygen;): held og lykke med det

Geografisk sted: Ishøj

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster