Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 873
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Dual Factor Hypertrophy Training med fullbody?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

jeg går og overvjejer at prøve noget Dual Factor Hypertrophy Training prorgram. men som landet ligger i øjeblikket tror jeg min hverdag hælder mest til fullbody. men jeg har læst artiklen inde under artikler, men ved ikke helt hvordan man ligger en trænings uge med fullbody? ville den bare lyde på mandag, onsdag, fredag og søndag? men så igen. så bliver trænings frekvensen vel ikke så meget større end i et aldmindeligt fullbody,også kommer hele filosofien i dette program vel slet ikke i brug?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

traintrain skrev:jeg går og overvjejer at prøve noget Dual Factor Hypertrophy Training prorgram. men som landet ligger i øjeblikket tror jeg min hverdag hælder mest til fullbody. men jeg har læst artiklen inde under artikler, men ved ikke helt hvordan man ligger en trænings uge med fullbody? ville den bare lyde på mandag, onsdag, fredag og søndag? men så igen. så bliver trænings frekvensen vel ikke så meget større end i et aldmindeligt fullbody,også kommer hele filosofien i dette program vel slet ikke i brug?

Du kan sagtens træne efter 2faktor teorien på et fullbody, ved foreksempel at hæve frekvensen

Tag eventuelt et kig på Stripped Down Hypertrophy-programmet for inspiration :wink:
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance_bodybuilding/stripped_down_hypertrophy
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

årh tusind tak, ser spændene ud. vil jeg hekt sikkert læse når tiden er til det, og vil så sikkert vende tilbage :)

ok har læst det og håber på at have forstået det meste trods mit engelsk er godt ude af træning. så har nogle spørgsmål som jeg er lidt i tvivl om.

1. de 3 uger hvor man kører med samme øvelser, er der intet form for progresion eller kører man bare med samme kilo?

2. når man har trænet i 6 uger, skal man så også have 2 ugers delod og en uges dekonering som det beskrives i artiklen her inde fra eller hvordan hænger det sammen?

3. han skriver man skal have 5 ugentlige trænings dage, men i hans visning er der kun sat 4?

4. ved godt det er et luksus problem spørgsmål, men hvor lang tids pause ville i holde mellem hver sæt for optimal muskel vækst?

håver i ikke er helt lost i mine tvivler :oops:

traintrain skrev:ok har læst det og håber på at have forstået det meste trods mit engelsk er godt ude af træning. så har nogle spørgsmål som jeg er lidt i tvivl om.

1. de 3 uger hvor man kører med samme øvelser, er der intet form for progresion eller kører man bare med samme kilo?

2. når man har trænet i 6 uger, skal man så også have 2 ugers delod og en uges dekonering som det beskrives i artiklen her inde fra eller hvordan hænger det sammen?

3. han skriver man skal have 5 ugentlige trænings dage, men i hans visning er der kun sat 4?

4. ved godt det er et luksus problem spørgsmål, men hvor lang tids pause ville i holde mellem hver sæt for optimal muskel vækst?

håver i ikke er helt lost i mine tvivler :oops:

1. Du skal gå efter at øge vægten fra uge til uge.

2. Ja ville bare køre 6 uger og så en 1 uge dekon.

3. Det er bare et eksempel på hvordan man skal skifte fra 4x10 til 5x5. han skriver også and so on nedenunder. Så du skal træne 5 gange om ugen.

4. Han anbefaler selv. 4x10 alternate sæt 30-45sek og 4x10 almindelig 60-75sek. 5x5 alternate 60-90sek og 5x5 almindelig 120-180sek.

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

jeg kan ikke finde nogen steder i artiklen hvor der hentydes til hvor vit man skal udføre progression? godt nok er det et Hypertrophy program, men samtidig er det jo et noget hårdere program end de aldminelige.

og så siger han også i artiklen: hvis man ønsker at træne videre efter de 6 uger, så skal man sætte getagelserne ned fra 4x10 til 5x8 og fra 5x5 til 6x3. hvor lang tid kan man så køre programmet og hvad er mest optimalt?

håber på at få hele programmet på plads, da jeg skal dekonere fra idag af og 8 dage frem, og syntes det her program lyder rigtig spændene.

Jeg hopper på vognen for dette program. Men jeg har heller ikk fattet progressionen.

Er der ikke nogen kloge hoveder der kan fikse noget med en % af max eller sådan noget og så kan vi selv lægge 2,5 kg på om ugen
Due!
Du burde tjekke min logbog og kommentere min træning.. ! :)
post1610882.html#p1610882
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

jeg har gået og tænkt lidt på hvordan man kunne udføre kontroleret progression i dette program.
og mit eksempel bygger på de gange man tager 4*10: jeg tænkte på noget i stil med første uge så starter man ud med at udføre noget tæt på excentrisk træning. uge 2 smider man så 5 kilo ekstra på og bygger videre på excentrisk træning, men selvfølgelig ikke i lige så stor stil som første uge, da det jo ikke vil lade sig gøre med et ryk på 5 kilo. uge 3 dropper du så den excentriske træning og smider på så du kan tage den 4*10. hva siger i til dette forslag?

traintrain skrev:jeg har gået og tænkt lidt på hvordan man kunne udføre kontroleret progression i dette program.
og mit eksempel bygger på de gange man tager 4*10: jeg tænkte på noget i stil med første uge så starter man ud med at udføre noget tæt på excentrisk træning. uge 2 smider man så 5 kilo ekstra på og bygger videre på excentrisk træning, men selvfølgelig ikke i lige så stor stil som første uge, da det jo ikke vil lade sig gøre med et ryk på 5 kilo. uge 3 dropper du så den excentriske træning og smider på så du kan tage den 4*10. hva siger i til dette forslag?

Hvorfor ikke bare køre på dagsform med 2 reps fra failure?

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

det vil da være mere effektivt for musklerne med en stigning i kilo ofte?

Excentrisk træning er ret hårdt for kroppen og anbefales normalt ikke til folk der har trænet under 3 år. Hvor længe har du trænet?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

ok anede jeg ikke faktisk! har vel trænet i 6-7måneder useriøst, før i tiden, og trænet seriøst i halvandet år nu

traintrain skrev:ok anede jeg ikke faktisk! har vel trænet i 6-7måneder useriøst, før i tiden, og trænet seriøst i halvandet år nu

Så ville jeg nok holde lidt igen med rent excentrisk træning, evt lægge en lille smule i slutningen af cyklussen, men ellers sats på at progreeddier på en anden måde. Ellers tror jeg du løber ind i skader hvis du gør det for ofte. :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

har du et forslag til optimal progression for denne type program, hvis man overhoved skal udføre nogen bestemt progression, ud over den der er når man lige har dekoneret? jeg kan nemlig stadig ikke finde nogen steder i hans artikel hvor det nævnes :8

Der er jo progression i den måde programmet er opbygget på. I uge 1-2 kører du eksempelvis 5*8 i bænken og i uge 5-6 er det 5*4, og det er jo selvfølgelig med tungere vægte :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

har du klikket på linket og tjekket programmet? for jeg kan slet ikke genkende det du snakker om. uge 1-3, skifter man med at køre 4x10 og 5x5 i de forskellig øvelser fra hver træningspas. uge 4-6 skifter du øvelser ud med nogle tilsvarende, og gør det samme?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster