Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1251
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1248

Følg bodybuilding.dk på

En bodybuilder fra 1894.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Meget er sket siden 1894, f.eks anden verdens krig.

Hvad får dette billede dig til at tænke over?

Billede

En bodybuilder fra 1894.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Eugen Sandow.

.. flot fyr, og meget stærk.

Æret være hans minde.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Logbog: Vis logbog

A Menace To Chicken skrev:Eugen Sandow.

.. flot fyr, og meget stærk.

Æret være hans minde.

Flot svarret og han var en pioner inden for bodybuilding.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00

At sport, sandsynligvis mange, måske alle, sportsgrene handlede om talent og skills i højere grad end nu til dags. Talent, skills og vilje er selvfølgelig uden diskussion også vigtigt i moderne tid for at nå toppen, men de sidste sekunder af tiden, de sidste kg på stangen eller det siddte peak på en muskel afgøres nu af andre eksterne faktorer som doping og medicinering.

I BB dengang var æstetiken og råstyrken i højsædet. Ingen piller, ingen sprøjter, ingen bælter, ingen maskiner. En mand og hans vægtstang. Punktum.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Mr Statue skrev:Meget er sket siden 1894, f.eks anden verdens krig.

Hvad får dette billede dig til at tænke over?

At der er en udpræget mangel på classy moustacher i nutidens bodybuilding... [-(
Brugeravatar

Reputation point: 5

Det sætter tankerne lidt i gang..
Nutidens bodybuildere er langt større end ham, men i min optik er denne Eugen Sandow pænere end eksempelvis Jay Cutler, som i min optik er aaaalt for stor.
Det er ikke kun i bodybuilding der har været denne udvikling.. svømmere svømmer hurtigere, cykelrytter cykler hurtigere, løbere løber hurtigere - alle løber hurtigere(fodbold, håndbold.. you name it).. Nogen gange kan jeg ikke lade vær med at tænke over hvorvidt denne konstante fremgang i alle sportsgrene skyldes ny videnskab, eller, som Dingo er inde på, det nærmere skyldes nye former for doping.

Reputation point: 15

Maskinen skrev:Det sætter tankerne lidt i gang..
Nutidens bodybuildere er langt større end ham, men i min optik er denne Eugen Sandow pænere end eksempelvis Jay Cutler, som i min optik er aaaalt for stor.
Det er ikke kun i bodybuilding der har været denne udvikling.. svømmere svømmer hurtigere, cykelrytter cykler hurtigere, løbere løber hurtigere - alle løber hurtigere(fodbold, håndbold.. you name it).. Nogen gange kan jeg ikke lade vær med at tænke over hvorvidt denne konstante fremgang i alle sportsgrene skyldes ny videnskab, eller, som Dingo er inde på, det nærmere skyldes nye former for doping.

Problemet er med bodybuilding og alle andre sporter nu om dage, at folk jubler af udøverne og roser dem for der hårde indsats osv osv!
Andre har argumenteret at de er nød til det for at være med osv ( doping )
Jeg synes selv IFBB pros, er mere et freakshow en noget andet, det er ikke pænt at se på og det er heller ikke imponerende!
Jeg ser pros ( steroide gutter ) og naturals som folk der dyrker to helt forskellige sportsgrene!
Igen det er kun min mening, siger ikke det er sådan andre skal tænke og jeg ved godt, mange herinde ser på pros og andre på shit og siger ting som "ond form" osv!
Det tager det smukke fra sporten når man snyder sig til det imo!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (2)

skyprey skrev:

Problemet er med bodybuilding og alle andre sporter nu om dage, at folk jubler af udøverne og roser dem for der hårde indsats osv osv!
Andre har argumenteret at de er nød til det for at være med osv ( doping )
Jeg synes selv IFBB pros, er mere et freakshow en noget andet, det er ikke pænt at se på og det er heller ikke imponerende!
Jeg ser pros ( steroide gutter ) og naturals som folk der dyrker to helt forskellige sportsgrene!
Igen det er kun min mening, siger ikke det er sådan andre skal tænke og jeg ved godt, mange herinde ser på pros og andre på shit og siger ting som "ond form" osv!
Det tager det smukke fra sporten når man snyder sig til det imo!

Er det snyd, hvis det er tilladt i konkurrencen?
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

The Little Kid skrev:Er det snyd, hvis det er tilladt i konkurrencen?

Nej det er det selvsagt ikke. Det er heller ikke det store problem i Mr. O da samtlige deltagere er dopet langt op til begge ører. Det bliver imidlertid et problem i det folk der enten er på doping eller har afsluttet en kur for til pas længe siden til at stofferne ikke kan spores stiller op ved siden af folk der aldrig har rørt doping. Hvis folk der vil dope sig lavede en liga for sig og folk der ikke dopede sig lavede en liga for sig, og de dopede aldrig besøgte den ikke-dopede liga ville der ikke være noget problem for sporten som sådan. Det er desværre ikke sådan det fungerer
THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

Sandow er en legende og en sand inspirationskilde for mange.

Han var en bodybuilder i ordets mest traditionelle forstand og tog mål efter klassiske statuer, mål som han selv ønskede for sine muskle at opnå - han sked, mere eller mindre, på overall size og ønskede at det hele skulle passe sammen. Dette er essensen af ægte bodybuilding - som en klog mand engang sagde sagde: "It doesn't matter if you grow by an inch or by a metre - growing is growing!" - eller noget i den stil.
When you train: Brain + pain = gain!

Lift and lift again until pussies become swole!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Det kan godt være noget af det skyldes doping, i nogle sportsgrene meget af det, men der er andre langt vigtigere faktorer som du glemmer. Udover at folk er blevet klogere, bedre ved hvordan de skal træne, så er der jo blevet udviklet bedre teknikker, man er begyndt at dyrke sport tidligere, mange børn begynder jo til fodbold allerede som 4-5 årige, men vigtigts af alt er nok, at der er kommet så mange penge i sport, at man kan leve af det.
Før i tiden trænede man måske 2-3 gange om ugen, da folk ikke havde tid til det fordi de skulle tjene penge samtidig. I dag er det jo normalt at træne 7+ gange om ugen i diverse sportsgrene. Dermed ikke sagt, at doping ikke har en stort og væsentlig rolle, der er bare så mange ting, der har haft indflydelse.
Brugeravatar

Ser godt ud når man tænker på at det var i 1894, så man kan sige meget har ændret sig.
The body is very important, but the mind is more important than the body.(Arnold)

Geografisk sted: Vemb

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00

hansi hinterseer skrev:Sandow er en legende og en sand inspirationskilde for mange.

Han var en bodybuilder i ordets mest traditionelle forstand og tog mål efter klassiske statuer, mål som han selv ønskede for sine muskle at opnå - han sked, mere eller mindre, på overall size og ønskede at det hele skulle passe sammen. Dette er essensen af ægte bodybuilding - som en klog mand engang sagde sagde: "It doesn't matter if you grow by an inch or by a metre - growing is growing!" - eller noget i den stil.

Lyder som om det kommer fra:

"It doesn't matter if you win by an inch or a mile - Winning is winning!" Vin Diesel i The Fast and the Furious?

:P
Brune ris > hvide ris
Brune kartofler > hvide kartofler? :S
Brugeravatar

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym
Fitness World - Århusgade

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 102.50
- Dødløft: 130.00