Netop dette emne, vil jeg rent faktisk påstå at jeg har en hvis viden om:
Sundhedsstyrelsen anbefaler at en normal person drikker en halv liter mælk om dagen, og hverken mere eller mindre. Det skal dog siges (efter hvad jeg har læst i en artikel i metroekspress), at deres eneste argument for at man skal drikke mælk overhovedet, er for at få kalk. Der er efterhånden ved at være rigtigt mange modstandere af mælk, i danmark, og et af deres argumenter for at mælk skulle være sundhedsskadeligt, er at folk i lande hvor de ikke drikker ret meget mælk, har færre hjertekar-sygdomme mm. Det kan dog lige så godt skyldes at de ikke ryger eller drikker alkohol, så den hopper jeg ikke helt på.
Men som i nok ved, så er mælkefedt mættede fedtsyrere, så selve fedtet, er IKKE sundt, så drik den slankeste mælk i kan finde..
Problemet i at drikke meget mælk, er at man risikerer at overforkalke. Derfor er det VIGTIGT at drikke mælk imens man er i voksealderen (hvis ikke man får kalk andetsteds fra), men når man er ved at komme op i årerne, bør man overveje at skære ned i mælkeindtaget, for at undgå overforkalkning, som er meget udbredt blandt ældre mennesker..
SOM JEG FORSTÅR DET: Så har man brug for mere kalk, dyrker meget motion eller styrketræner, da det slider mere på knoglerne, og måske stimulerer lidt knoglevækst (det her er ikke noget jeg rent faktisk ved

).
Jeg vælger at tro på min biologi-bog, fra folkeskolen, hvor der står at en NORMAL person (en som ikke styrketræner), ikke bør drikke over 1 liter mælk om dagen.
Jeg forstiller mig derfor at alt imellem 1 og 2 liter mælk om dagen, for en BB'er, Styrkeløfter, eller anden form for sportsudøver, må være fornuftigt..

<- Det er ikke tis eller øl - næe nej, det er 1-2 liter mælk!