Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Ja, det er rigtigt, hvis vi ikke gør noget, aftager styrke og masse fra den alder.Mikkel leicht skrev:mener at have hørt at ens styrke som regel peaker i midt 30'erne til slut 30'erne.. Men det er jo altid alt efter hvilke ting der sker etc op gennem aarene..
Hej, jeg er en mand på 60 år der har trænet styrketræning i 6 år, heraf 1½ år styrkeløft.

essensen skrev:Frit fra hukommelsen mener jeg man faktisk allerede peaker, rent testeteron-mæssigt, omkring de 25år og derefter begynder det faktisk at gå ned ad bakke.

krzbn skrev:Der er kun et svar på det spørgsmål: Det er meget individuelt.
Visse folk ligner 30 årige som 20 årige.. nogle ligner 16 årige som 20 årige. Det samme gælder indenfor træning. (har selvfølgelig intet med udseende at gøre)

Henning aa skrev:Fra man begynder at træne til man peaker vil der gå en del år og jeg er sikker på at det er en hel del år efter de 25, nok først midt i 30'erne selv om testoteroneproduktonen er dalene.
Hvis man går ind på styrkeløftrekordene og ser på de rekorder der er sat og alderen på udøverne på rekordtidspunket, vil de give en indikation af peakingtidspunkter.

js_h skrev:Henning aa skrev:Fra man begynder at træne til man peaker vil der gå en del år og jeg er sikker på at det er en hel del år efter de 25, nok først midt i 30'erne selv om testoteroneproduktonen er dalene.
Hvis man går ind på styrkeløftrekordene og ser på de rekorder der er sat og alderen på udøverne på rekordtidspunket, vil de give en indikation af peakingtidspunkter.
Der er mange styrkeløftere der først peaker omkring de 40 år men de fleste peaker nok sidst i 30'erne. Men der findes mange eksempler på utroligt stærke master løftere.. Anton kraft har fx lige sat senior verdensrekord i bænkpres i en alder 46 år. Regal herinde fra er et andet godt eksempel..
Taler vi om vægtløftere så peaker de noget tidligere, omkring de 30 vil jeg tro..

Thomas Jagd skrev:I styrkeløft, hvor hurtighed spiller en mindre rolle, end i olympisk vægtløftning ser man typisk at folk topper langt senere. Midt 30'erne til slut 30'erne, og nogle gange helt op i 40'erne. Herefter går det så ned af bakke. Men man kan jo med træning vedligeholde et ret anstændigt niveau langt op i alderen, hvilket man også kan se på masters løftere.

Casper H. skrev:ang pro løftere, så tror jeg nu også de lidt mere syntetiske hormoner spiller en LILLE rolle

Hvordan kan det egentlig være? Det er jo de samme fibre der hovedsageligt skal bruges og jeg ville da umiddelbart tro at de større teknikkrav i vægtløftning i forhold til styrkeløft ville resultere i at man kunne ramme færre 2b'er?

Henning aa skrev:Hvordan kan det egentlig være? Det er jo de samme fibre der hovedsageligt skal bruges og jeg ville da umiddelbart tro at de større teknikkrav i vægtløftning i forhold til styrkeløft ville resultere i at man kunne ramme færre 2b'er?
Jeg vil tro at det der sker er at vægtløftere skal være meget hurtigere i deres løft.
Hurtigheden begynder at forsvinde inden der er bygget maksimal med muskler, og derfor topper styrkeløftere senere.
Noget i stil med en bokser der tidlig i karieren er hurtig og efterhånden som han bliver langsommere får større erfaring, og så er det et spørgsmål om hvor længe erfaringen kan opveje hurtigheden.

Friche skrev:Henning aa skrev:Hvordan kan det egentlig være? Det er jo de samme fibre der hovedsageligt skal bruges og jeg ville da umiddelbart tro at de større teknikkrav i vægtløftning i forhold til styrkeløft ville resultere i at man kunne ramme færre 2b'er?
Jeg vil tro at det der sker er at vægtløftere skal være meget hurtigere i deres løft.
Hurtigheden begynder at forsvinde inden der er bygget maksimal med muskler, og derfor topper styrkeløftere senere.
Noget i stil med en bokser der tidlig i karieren er hurtig og efterhånden som han bliver langsommere får større erfaring, og så er det et spørgsmål om hvor længe erfaringen kan opveje hurtigheden.
Er ikke helt sikker på jeg kan gennemskue den der?
Men jo, vægtløftere skal være hurtigere, men styrkeløftere bruger jo de samme muskelfibre (eller forsøger) og de løfter jo også "så hurtigt som muligt".

Thomas Jagd skrev:Friche skrev:Henning aa skrev:Hvordan kan det egentlig være? Det er jo de samme fibre der hovedsageligt skal bruges og jeg ville da umiddelbart tro at de større teknikkrav i vægtløftning i forhold til styrkeløft ville resultere i at man kunne ramme færre 2b'er?
Men jo, vægtløftere skal være hurtigere, men styrkeløftere bruger jo de samme muskelfibre (eller forsøger) og de løfter jo også "så hurtigt som muligt".
Jo, men et max squat kan du løfte på råstyrken. Det kan du altså ikke med et max clean and jerk. Det er hastigheden i højsædet, og når den lider, så ryger der kg på toppen. Du kan ikke grinde dig igennem et clean and jerk

Thomas Jagd skrev:Friche skrev:Henning aa skrev:Hvordan kan det egentlig være? Det er jo de samme fibre der hovedsageligt skal bruges og jeg ville da umiddelbart tro at de større teknikkrav i vægtløftning i forhold til styrkeløft ville resultere i at man kunne ramme færre 2b'er?
Jo, men et max squat kan du løfte på råstyrken. Det kan du altså ikke med et max clean and jerk. Det er hastigheden i højsædet, og når den lider, så ryger der kg på toppen. Du kan ikke grinde dig igennem et clean and jerk

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster