Sagen er, at jeg købte en "rigtig" olympisk vægtstang til vores firmagym. Den blev købt ved BM Fitness i Ålborg, og var på det tidspunkt den dyreste de havde, med en max. belastning på 350kg. Den kostede 2200 +moms.
Jeg begyndte at undre mig lidt, da der for det første stod "eurosport" på stangen, for det andet var den faktisk ikke suuuper lækker, og for det tredie havde den messingbøsninger med mega meget slup i. Vi købte samtidigt nogle Casall håndvægtsstænger (50mm byg-selv til skiver), og de havde kuglelejer, godt spin og ingen slør.
Efter mange telefonsamtaler med BM Fitness kom det frem, at deres leverandørs leverandør havde fucket op, og kommet til at lægge nogle eurosport stænger med i den pågældende container. (De bliver åbenbart lavet på den samme gigantiske vægtstangsfabrik i Kina.)
Nu er mit argument, at jeg er lidt træt af at have betalt 2200 for en stang der kan fås andetsteds til 1200, når den nu ikke engang er særlig lækker. BM Fitness' argument er, at "den er jo godkendt til lige så mange kg. som Casall stangen." Jeg vil så mene, at der er flere ting der gør en lækker stang end bare lige hvor mange kg den er rated til.
Det skal siges, at den flinke dame ved BM Fitness har været meget hjælpsom hele vejen igennem, men processen hindres lidt af, at alle deres varer ligger ude på et fjernlager, så hun kan ikke bare lige stikke ned og kigge på en stang mens jeg venter i røret.
Så, er der nogen der har adgang til en Casall 220/20 stang, som gider at beskrive den for mig, eller, endnu bedre, tage et par billeder. Især af bøsningen/kuglelejet, så jeg har lidt skyts?
Her er et nærbillede af eurosport stangen: