Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1459
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1456

Følg bodybuilding.dk på

Er du proteinfikseret?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej allesammen

Jeg har haft en profil herinde før, men da jeg kun kunne huske min e-mail og ikke mit brugernavn, var jeg desværre nødt til at oprette en helt ny profil.

Min kollega Anders Ejbye-Ernst er i øjeblikket i gang med at afdække fup, fakta og myter i forbindelse med protein. I den forbindelse har jeg lovet ham at smide et oplæg her, da han leder efter cases.

Går du meget op i at få proteiner nok i din kost? Ekstra Bladet vil gerne tale med danskere, der går meget op i deres indtag af skyr, æg, kød og andre særligt proteinholdige fødevarer. Skriv til aee@eb.dk, hvis du har lyst til at tale med os.

Jeg ved ikke meget mere end det, men Anders kan fortælle mere.

Hav en fortsat god dag :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Sammenklippet:
Ubbe skrev:Ekstra Bladet er i øjeblikket i gang med at afdække fup, fakta og myter i forbindelse med protein

Hahahahahaha :dope:

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Vis kostplan

Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Logbog: Vis logbog

Ubbe skrev:Hej allesammen

Jeg har haft en profil herinde før, men da jeg kun kunne huske min e-mail og ikke mit brugernavn, var jeg desværre nødt til at oprette en helt ny profil.

Min kollega Anders Ejbye-Ernst er i øjeblikket i gang med at afdække fup, fakta og myter i forbindelse med protein. I den forbindelse har jeg lovet ham at smide et oplæg her, da han leder efter cases.

Går du meget op i at få proteiner nok i din kost? Ekstra Bladet vil gerne tale med danskere, der går meget op i deres indtag af skyr, æg, kød og andre særligt proteinholdige fødevarer. Skriv til aee@eb.dk, hvis du har lyst til at tale med os.

Jeg ved ikke meget mere end det, men Anders kan fortælle mere.

Hav en fortsat god dag :-)

Protein? Nej tak. I'm all natural
Brugeravatar

Plejer at cycle mit protein 8 uger on 4 off, inden mine receptorer bliver for desensitiveret, ellers er det 200g oralt, og, spredt ud på dagen pga. halveringstiden selvfølgelig. #Leavehumanitybehind :lol:

Hvilke eksperter og fagfolk bruger EB i forbindelse med "afdækning af myter"? Mit bud er at vi snakker folk som Anne Bech og derved blot bidrager til fødslen af nye myter og falsk bekræftelse af nuværende. Hold jer til sladderhistorier, EB
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Clavicula skrev:Plejer at cycle mit protein 8 uger on 4 off, inden mine receptorer bliver for desensitiveret, ellers er det 200g oralt, og, spredt ud på dagen pga. halveringstiden selvfølgelig. #Leavehumanitybehind :lol:

Jeg lollede IRL!

Dingo skrev:Hvilke eksperter og fagfolk bruger EB i forbindelse med "afdækning af myter"? Mit bud er at vi snakker folk som Anne Bech og derved blot bidrager til fødslen af nye myter og falsk bekræftelse af nuværende. Hold jer til sladderhistorier, EB

+1
Saglighed sælger ikke aviser ;)
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

I kan bruge mig. Så kan jeg fortælle jer, hvordan det føles at fixe æggehvider sammen med Kronprinsen på Zen.

Mine historier koster selvfølgelig.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

kejserA skrev:I kan bruge mig. Så kan jeg fortælle jer, hvordan det føles at fixe æggehvider sammen med Kronprinsen på Zen.

Mine historier koster selvfølgelig.

Fuuuuck, hvorfor har du aldrig fortalt mig om det?
Vidste sku ikke den gode Frederik var hoppet med på vognen.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.00
- Squat: 3.00

Jeg er mere analfikseret, ved ikke om I kan bruge det til noget?
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Mussetrussen skrev:Jeg er mere analfikseret, ved ikke om I kan bruge det til noget?

Snakker vi meget kødfyldte ringmuskler? For så kan Ubbe nok godt bruge dig.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

"Er du proteinfikseret?"

At være fikseret betyder, at man er overdrevent optaget af noget. Kan du selv se, hvordan, at dit spørgsmål får en negativ klang? Man er ikke nødvendigvis "proteinfikseret" bare fordi, at man vælger at spise en sund og varieret kost med et højt indhold af protein.

Du skriver, at artiklens formål er at belyse fakta, fup og myter forbundet med protein. Jeg vil umiddelbart tro, at der findes ganske dygtige forskere, der har mere forstand på emnet, end brugerne på bb.dk.

"Kristian Overgaard er lektor ved Aarhus Universitet, og desuden medforfatter på en 130 sider lang rapport om fysisk aktivitet og kosttilskud fra Motions - og Ernæringsrådet.

Anders Nedergaard er ph.d. og forsker på Institut for Idrætsmedicin på Bispebjerg hospital, aktiv blogger (kropblog.dk) foredragsholder og skribent indenfor motion, ernæring og livsstil under firmaet KropogKraft samt aktiv debattør på flere af de store danske debat fora (under navnet incognito)."

Se:
http://videnskab.dk/krop-sundhed/10-myt ... iner-del-i
http://videnskab.dk/krop-sundhed/10-myt ... ner-del-ii

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Jeg går ikke så meget op i om jeg får nok protein. Mere om jeg får nok remoulade, jeg vil nemlig gerne være en stor remouladebamse :dope:
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00

På en måde er jeg, supplement protein ihvertfald. Det er ved at være hyppigt at jeg drikker mere end den ene proteinshake hver dag efter træning. Som jeg er begyndt at gå gradvis mere op i bodybuilding, er protein blevet noget jeg tænker mindre og mindre på da det er blevet en vane at drikke shakers, og spise proteinrigt mad.
It's simple, if it jiggles, it's fat. - Arnold Schwarzenegger

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

http://ekstrabladet.dk/kup/motion/article2199235.ece

Her er artiklen så.

"- Det er et helt klassisk fitnesssyndrom. Der er slet ikke behov for de her store mængder af protein efter træning, som mange folk spiser, siger Henrik Deleuran Vahr, ekspert i kost og træning fra Danish Sports Academy."

Hvis det udsagn passer, så kunne jeg spare en masse penge på supplementer. En lidt mere troværdig kilde kunne f.eks. være: http://videnskab.dk/krop-sundhed/10-myt ... iner-del-i Anders Nedergaard medvirker i det sidst nævnte link som ekspert (endelig!!)
Brugeravatar

Styrkeliste

"Det overskydende protein, som kroppen ikke bruger, bliver tisset ud, forklarer Henrik Deleuran Vahr."

Hvis man kommer med sådan en udtalelse, har man tydeligvis ikke styr på grundlæggende dele af kroppens metabolisme. Men hvad fanden han er jo 'ekspert'
Brugeravatar

Reputation point: 100

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 217.50
- Dødløft: 277.50

DonKahle skrev:http://ekstrabladet.dk/kup/motion/article2199235.ece

Her er artiklen så.

"- Det er et helt klassisk fitnesssyndrom. Der er slet ikke behov for de her store mængder af protein efter træning, som mange folk spiser, siger Henrik Deleuran Vahr, ekspert i kost og træning fra Danish Sports Academy."

Hvis det udsagn passer, så kunne jeg spare en masse penge på supplementer. En lidt mere troværdig kilde kunne f.eks. være: http://videnskab.dk/krop-sundhed/10-myt ... iner-del-i Anders Nedergaard medvirker i det sidst nævnte link som ekspert (endelig!!)

Siger begge artikler ikke nogenlunde det samme?
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Borumpas skrev:

Her er artiklen så.

Siger begge artikler ikke nogenlunde det samme?

Næsten jo, men som jeg skriver så findes der også en lidt troværdig kilde til at bakke postulatet op med. De fleste vil ikke betragte en EB artikel som værende troværdig på nogen måde :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Her er artiklen så.

Hvis man er nogenlunde fokuseret på at opnå muskel hypertrofi er vejen ballanceret på både protein, kulhydrater som fedt nødvendig men at mange unge nybegyndere ikke har brug for så meget protein er en selvfølge da de ikke har noget masse at bygge fra begyndelsen...

AndreasR skrev:"Det overskydende protein, som kroppen ikke bruger, bliver tisset ud, forklarer Henrik Deleuran Vahr."

Hvis man kommer med sådan en udtalelse, har man tydeligvis ikke styr på grundlæggende dele af kroppens metabolisme. Men hvad fanden han er jo 'ekspert'

Det er jo den perfekte diæt, praise the lord :roll:
Brugeravatar

Styrkeliste

Mussetrussen skrev:Jeg er mere analfikseret, ved ikke om I kan bruge det til noget?

Det ene udelukker ikke nødvendigvis det andet.

Billede

:wub:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster