Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mzg skrev: Men som Dingo siger, de kan sagtens være glade ved situationen lige nu og her. Jeg tror dog også at de alle må døje med selvtillidsproblemer og jeg kan slet ikke lade være med at tænke på hvor forfærdeligt det må være for pigen - det er ikke sjovt at være overvægtig teenager.
men det er jo hvordan folk omkring dem reagerer, der påvirker dem.
Personligt synes jeg ikke at det er livskvalitet, men vil heller ikke gå så langt som at kalde det omsorgssvigt. Nu er jeg selv vokset op i en meget madglad familie og har selv døjet med overvægt, og jeg synes ikke at jeg blev udsat for omsorgssvigt - tværtimod, jeg nød da at blive fodret med guldbamser, kitkat og koteletter. Jeg vil dog sige at jeg den dag i dag ville ønske at mine forældre, eller andre i familien, havde sat grænser.
Men det er et svært emne !

ptormx skrev:A formerer A og B formerer B. De kan sagtens have det godt som mennesker. Det kan være selvforskyldt eller uheldigt grundet depressive tilstande. Ingen grund til at lægge så meget vægt i det.

MortenFF skrev:Reproduktion af social ulighed. Eller social arv, om man vil, er uundgåeligt. Overvægtige forældre avler overvægtige børn i langt de fleste tilfælde. Om det er omsorgssvigt? Det kommer vel an på det enkelte menneskes livskvalitet? Og det er da også en debat Regeringen har taget op, altså om man må tvangsfjerne overvægtige børn fra forældrene. Personligt synes jeg, det er svigt i aller højeste grad. Overvægt = Mobning i folkeskolen (Igen, i langt de fleste tilfælde).

m0n skrev:MortenFF skrev:Reproduktion af social ulighed. Eller social arv, om man vil, er uundgåeligt. Overvægtige forældre avler overvægtige børn i langt de fleste tilfælde. Om det er omsorgssvigt? Det kommer vel an på det enkelte menneskes livskvalitet? Og det er da også en debat Regeringen har taget op, altså om man må tvangsfjerne overvægtige børn fra forældrene. Personligt synes jeg, det er svigt i aller højeste grad. Overvægt = Mobning i folkeskolen (Igen, i langt de fleste tilfælde).
Så du mener at der på ingen måde findes nogen der har brudt med den sociale arv?? Det er et faktum der ikke er sandt.. Men det er svært ja, men ikke umuligt.

MortenFF skrev:m0n skrev:MortenFF skrev:Reproduktion af social ulighed. Eller social arv, om man vil, er uundgåeligt. Overvægtige forældre avler overvægtige børn i langt de fleste tilfælde. Om det er omsorgssvigt? Det kommer vel an på det enkelte menneskes livskvalitet? Og det er da også en debat Regeringen har taget op, altså om man må tvangsfjerne overvægtige børn fra forældrene. Personligt synes jeg, det er svigt i aller højeste grad. Overvægt = Mobning i folkeskolen (Igen, i langt de fleste tilfælde).
Så du mener at der på ingen måde findes nogen der har brudt med den sociale arv?? Det er et faktum der ikke er sandt.. Men det er svært ja, men ikke umuligt.
Bid mærke i mine ord "i de fleste tilfælde". Blot fordi jeg siger, at social arv er uundgåelig, menes der ikke at den er uforanderlig.
I nogle tilfælde vil den blive ført videre til børnene andre gang bryder børnene reproduktionen.
PS: Jeg har aldrig skrevet, at social arv ikke kan brydes og den aldrig er blevet brudt. Hvor ser du det?

Dingo skrev:ptormx skrev:A formerer A og B formerer B. De kan sagtens have det godt som mennesker. Det kan være selvforskyldt eller uheldigt grundet depressive tilstande. Ingen grund til at lægge så meget vægt i det.
Det er da netop et spændende emne at lægge vægt på. Hvis du ser programmer om ekstremt overvægtige børn, så er forældrenes forklaring oftest at "jeg giver hende bare hvad hun vil have.. jeg vil ikke gøre mit barn ked af det". Hele diskussionen om grænser og "bjørnetjenester" er jo meget central. Hvis du ikke vil lægge mere i det, så lad da endelig være med det

3dec skrev:Nu ved vi jo ikke om familien bulker

Martin88 skrev: Her tænker jeg på lige fod med angstsygdomme og spiseforstyrrelser
Det håber jeg, fremfor at skulle operere folk og stoppe dem med medicin, og overlade dem til deres egne irrationelle selvskadende tankemønstre..

Dingo skrev:Martin88 skrev: Her tænker jeg på lige fod med angstsygdomme og spiseforstyrrelser
Det håber jeg, fremfor at skulle operere folk og stoppe dem med medicin, og overlade dem til deres egne irrationelle selvskadende tankemønstre..
Binge Eating Disorder er jo f.eks. også en langt mere anderkendt diagnose i andre lande, og bør netop også behandles som en sygdom. Man æder ikke non stop i løbet af en dag, og æder sig op til BMIer over 40 og 50 uden at der er noget galt med indersiden af hatten

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster