Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1043
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1040

Følg bodybuilding.dk på

Få en veltrænet krop

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej.

Jeg er 14 år, er 1,77 høj og vejer et sted mellem 75-77 kg. Jeg har en doven og slasket krop, den er ikke veltrænet eller på nogen måder markeret. Derudover har jeg et fremskudt bryst, når jeg retter ryggen, hvilket irriterer mig lidt.

Ret mange af mine kammerater har sixpack og store overarme, altså ikke "store", men de er ret markerede.

Men har de ikke styrketrænet, og det har jeg heller ikke. De spiser som de vil, indrømmet jeg spiser måske lidt mere usundt, men den store forskel er der ikke.

Hvorfor denne forskel i mellem os, når ingen af os har trænet, udover de armbøjninger og mavebøjninger, vi tager i ny og næ. Det skal også med, at jeg vejer en del mere end dem og er omkring 15cm højere.

Og så et afsluttende spørgsmål: hvad kan jeg gøre for at rette op på min krop, hvis jeg ikke gider styrketræning, men løb og de øvelser, jeg kan tage der hjemme.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Start med at suge en masse viden til dig ved at læse i Artikler så du få de grundlæggen infoer
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (7)

Kiaskias skrev:
Og så et afsluttende spørgsmål: hvad kan jeg gøre for at rette op på min krop, hvis jeg ikke gider styrketræning, men løb og de øvelser, jeg kan tage der hjemme.

Du kan ikke gøre en skid hvis du ikke vil tage dig sammen.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du ikke vil trænbe vil du altid have en doven og slasket krop... Når man er høj vil man ofte se lidt ranglet ud... Løft nu bare nogle vægte.. Jeg garanterer dig for at hvis du kommer ordentligt i gang, så vil det være den bedste beslutning du nogensinde har truffet
Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Dansk Fitness Holstebro

Kostplan: Ingen kostplan

no offence, men det lyder ikke som om, du har den holdning der er nødvendig for at opnå dit mål
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Jeg tror, at I misforstår mig en smule. Jeg vil nærmest gøre alt for at rette op på min slasket krop, men jeg kan ikke starte i fittness, før jeg bliver 15 om cirka et år. Men jeg vil rette op nu.

Og igen mine venner har ikke løftet en skid, men alligevel er de ret markerede og dette kommer fra arm-mave bøjninger.

Men man kan løfte vægte i den klub, hvor jeg går, men er det, som skal til? Fordi at flere fortæller mig, at det simpelthen bare er mig den er gal med, altså at når jeg går skal jeg rette ryggen osv. Så kommer det af sig selv, men jeg anstrenger mig meget for at gøre det i længere tid. Men vægtløftning - er det, der skal til? Altså rette op på min ryg, fremskudt bryst og den dovne og slaskede krop.

hvis man er slasket som du selv siger har man for høj fedt procent. Er selv indehaver af det :P

men tro mig, hvis man smider bare 5 kg så sker der rigtig meget når vi ikke er større ;-)

er selv 1 70 høj og vejer 70-71.

men begynd at rigtig vægt træn. du vil takke dig selv for det, om nogle år når du har en monster fysik.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nordsjælland

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Det er jo aldrig en dårlig idé at tænke over ens kropsholdning, så kom du bare igang med at skyde brystet frem og rette ryggen. Og det der vægtløftning vil heller ikke være en dum idé :wink:

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Mange tak for svarene.

Jeg ved ikke, hvad min fedtprocent helt, helt præcist ligger på, men ifølge alle beregnere på nettet ligger den et sted mellem 18-20%. Min BMI er 24.

Så følge en ordentligt kostplan og løfte nogen vægte er vejen frem?

JannikD, du skriver, at jeg skal skyde brystet frem, når jeg retter ryggen. Men det ser ikke godt ud, når jeg ser mig i et spejl fra siden, da det er stort og stikker meget frem.

Når jeg er helt afslappet, er mine skuldre også meget fremskudte, så det må være en dårlig balance mellem ryg og skulder, at det sker, eller hvad?

Du jo indbegrebet af en tendens i vores samfund. Vil gerne nå nogle mål, men gider ikke gøre en indsats for at nå dem.. tag dig sammen og gør det ordenligt fra start, alt andet er spild af tid..
Circumstances doesn't matter only state of being
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Ringsted

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 215.00

Tilbage til Begynder forum