Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Fr00de skrev:Hej, jeg har en ven der træner en del, her idag nåede han ikke aftensmaden og besluttede sig for at bestille en pizza. dieskotionen gik således på hvorvidt usund mad påvirker træningen? han mener at der bare er mange kalorier i og det i sig selv er det eneste der er at bekymre sig om? er det rigtigt:)!

PumpToAchieve skrev:Fr00de skrev:Hej, jeg har en ven der træner en del, her idag nåede han ikke aftensmaden og besluttede sig for at bestille en pizza. dieskotionen gik således på hvorvidt usund mad påvirker træningen? han mener at der bare er mange kalorier i og det i sig selv er det eneste der er at bekymre sig om? er det rigtigt:)!
Personligt spiser jeg næsten intet slik, spiser helst aldrig hvidt brød, og holder mig fra fedt, dog tager jeg ret tid en sodavand.

Alex789 skrev:PumpToAchieve skrev:Fr00de skrev:Hej, jeg har en ven der træner en del, her idag nåede han ikke aftensmaden og besluttede sig for at bestille en pizza. dieskotionen gik således på hvorvidt usund mad påvirker træningen? han mener at der bare er mange kalorier i og det i sig selv er det eneste der er at bekymre sig om? er det rigtigt:)!
Personligt spiser jeg næsten intet slik, spiser helst aldrig hvidt brød, og holder mig fra fedt, dog tager jeg ret tid en sodavand.
Hvorfor? Fedt er ikke en synder udover et større indhold af kalorier. Håber du ikke undgår det i en skadelig grad

PumpToAchieve skrev:Alex789 skrev:PumpToAchieve skrev:Fr00de skrev:Hej, jeg har en ven der træner en del, her idag nåede han ikke aftensmaden og besluttede sig for at bestille en pizza. dieskotionen gik således på hvorvidt usund mad påvirker træningen? han mener at der bare er mange kalorier i og det i sig selv er det eneste der er at bekymre sig om? er det rigtigt:)!
Hvorfor? Fedt er ikke en synder udover et større indhold af kalorier. Håber du ikke undgår det i en skadelig grad
Jeg spiser fedt, dog bare i små mængder, og holder mig til mættede fedtsyre, som jeg skrev, holder jeg mig kun fra umættede i en vis grad, f.eks. hvis du kigger på diverse junkfood producter, så indeholder de meget over den anbefalede mængde, jeg indtager vel lidt mindre end anbefalet, ikke meget, altså jeg spiser smør på brød og andre ting, jeg gider bare ikke junkfood, også indtager jeg det største af min fedtmasse fra mættede fedtsyrer

Alex789 skrev:
Plejer man ikke at sige at det er de umættede fedtsyrer fra nødder, olier m.m. der er de sunde?
Ja de begge er gode at få i rigelige mængde, men som regelt kaldes de mættede fra fx smør for de usunde

Sore skrev:Jo det er der mange der siger! Men der er også flere der siger at vi får for meget plantebaseret fedt. der er ingen nye studier der viser at mættet fedt skulle være usundt og dem der findes er meget gamle og er meget tvivlsomme.
Hvis det mættede fedt skulle være så usundt så forstår jeg ikke hvordan så mange mennesker har levet fint på at spise en kost som har været 0 kulhydrater og store mængder fedt og kød.

Dingo skrev:Alt afhængig af toppingen, så er der godt 1000-1200 kcal i en pizza. Ekstra ost, bacon og pepperoni trækker kun opad naturligvis.
Medregner man det i sin dagskost og tager højde for det, så ødelægger det intet. Er pizza en fast del af ens dagskost, bør man nok overveje at revidere sin kostplan

Stenalt skrev:Alex789 skrev:
Plejer man ikke at sige at det er de umættede fedtsyrer fra nødder, olier m.m. der er de sunde?
Ja de begge er gode at få i rigelige mængde, men som regelt kaldes de mættede fra fx smør for de usunde
Tror han må have byttet om på begreberne.. Han skriver bl.a. at usunde ting indeholder dårlige kulhydrater og umættet fedt.
Han kan da kun mene mættet her eller så har han et helt andet billede af hvad der er usundt end jeg.
, jeg mener dog stadig man bør holde sig fra fedt fra diverse junkfood producter, og holde sig til fedt fra nødder og mælkeproducter, dog skal man selvfølgelig varierer det 
Stenalt skrev:Sore skrev:Jo det er der mange der siger! Men der er også flere der siger at vi får for meget plantebaseret fedt. der er ingen nye studier der viser at mættet fedt skulle være usundt og dem der findes er meget gamle og er meget tvivlsomme.
Hvis det mættede fedt skulle være så usundt så forstår jeg ikke hvordan så mange mennesker har levet fint på at spise en kost som har været 0 kulhydrater og store mængder fedt og kød.
Tror aldrig vi bliver enige Sore![]()
Jeg er dog overbevist om at umættet fedt i sig selv ikke er synderen over alle syndere, men er dog stadig sikker på at det er bedst med et nogenlunde begrænset indtag.
Hvilke mennesker snakker vi om her??

Sore skrev:
Mener du ikke mættet fedt? (animalsk fedt)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster