Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Fedt forskellige steder

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

ja altså har lige et spg for jeg er ved at være lidt nederen over at mine sidedeller og bagdeller ikke forsvinder samt at maven er stadig en kæmpe hængevom jeg syntes sku ikke selv jeg er så overvægtig mere er gået fra 105.6 til 85.6 og jeg har stadig kæmpe mave og sidedeller til hele københavns piger:P er der nogle der kan svare mig på hvorfor lige de deller ikke gider at forsvinde? mine arme ben og skuldre er nok hvad jeg er glad for alt andet gider jeg ikke engang kigge på endnu:P syntes ikke det er specielt lækkert at se på sin mave når man nu har tabt sig så meget og der ikke sker noget

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du må bare cutte endnu længere ned, man kan nemlig ikke selv styre hvor fedtet forsvinder :)

jamen ligger på 1000 kcal om dagen :D dør snart af sult hvis jeg går længere ned :) har været igang i 6 måneder nu

Styrkeliste

1000 kcal er godt nok ikke meget. Hvor ligger du så lavt?

Hvad for noget træning laver du?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Først og fremmest, så er det sgu et flot vægttab. Om du så stadig har lidt fedt på sidebenene eller ej, så er det stadig noget du kan være stolt af.

Hvordan har din diæt set ud? For kunne jo tyde på, at der også er røget muskelmasse med i vægttabet.

Hvor høj er du?
Træner du?
- vægttræning så vel som cardio.

Hvor meget spiser du?
- har du en kostplan?
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nørrebronx

jeg er 17 år er 173 høj og ja jeg styrketræner 2 timer om dagen ikke noget seriøst bare for at have noget andet at lave end at løbe/gå eller så er jeg begyndt at gå 19 km om dagen siden jeg ikke har andet at lave mit kostprogram ville bare være 50gram cornflakes til morgenmad med mælk 2 stykker rygbrød med salat og agurk og noget kødpålæg 2 stykker knækbrød eller et æbel senere og så en dåse tun med salat til aften mine gåture ligger spredt sådan at efter morgenmad går jeg 5km og efter andet måltid går jeg 7 km og så efter aftensmad 7km igen ved ikke om i overhovedet kunne bruge de informationer til noget som helst:D

Styrkeliste

det er sådan jeg ser ud lige nu og som i kan se er der meget arbejde endnu

000j000JzgY.jpg
sådan ser jeg ud pt

Styrkeliste

Du har tabt dig meget nu. Der er desværre røget muskel med, men sådan er det med store vægttab. Det du skal nu er at lave en kostplan. Udregn dit ligevægtsindtag og læg dit daglige indtag til omtrent 750-1000 kcal under. Normalt siger man 500 men jeg vil mene at du godt kan gøre det når du har den størrelse du har. Derudover skal du så når du har tabt dig endnu mere skære ned til et underskud på 500 kcal dagligt.

Når du så har "lidt" fedt tilbage, vil jeg anbefale noget styrketræning, og skære lidt ned på cardio. Bare SØRG FOR at du ligger MAKSIMALT 500 kcal over dit ligevægtsindtag, da det ser ud som om du er en der let tager på. Det kan dog også være din fordel med muskelmasse. Du kunne med fordel, når du er nået så langt, gå over til noget 3-4-5 gange om ugen styrketræning og så "bare" løbe 5km hver 2. dag. Husk at selvom cardio hjælper på at holde vægten under kontrol, så gør muskelmasse det så sandelig også. Jo mere muskelmasse man har, jo højere metabolisme, og jo mere vil man forbrænde når man laver ting som at sidde stille i skolen.
Du skal altså først tabe dig(fedt), for så at tage på igen(mest muskelmasse). Så er du ved at have en god, sund krop :)

Det er et længere projekt. Men hvis du arbejder hårdt og holder styr på hvad du spiser hen ad vejen(ikke for MEGET ikke for LIDT), så kan du godt vise dig selv på stranden næste sommer uden at være flov. Ikke at jeg synes du bør være det nu. Vi ser ud som vi gør. Sådan er det. Man skal ALTID have det godt med sig selv og være glad for sig selv, dermed ikke sagt at man behøver være tilfreds :wink: Det bliver jeg sgu aldrig :)

Skriv endelig en pb hvis du har spørgsmål!

Træner her: Fitness World Farum

ja ok tak mark og ja jeg regner og håber da på at næste sommer kan jeg løbe rundt uden tshirt:) ser jeg virkelig frem til hehe

Styrkeliste

Kom lige til at tænke på.. er du sikker på en del af det ikke bare er hud? Huden har jo stor elasticitet, men det er ikke alt den kan klare til. Nu ved jeg jo ikke hvordan du så ud før ;)

Dobermann skrev:jeg er 17 år er 173 høj og ja jeg styrketræner 2 timer om dagen ikke noget seriøst bare for at have noget andet at lave end at løbe/gå eller så er jeg begyndt at gå 19 km om dagen siden jeg ikke har andet at lave mit kostprogram ville bare være 50gram cornflakes til morgenmad med mælk 2 stykker rygbrød med salat og agurk og noget kødpålæg 2 stykker knækbrød eller et æbel senere og så en dåse tun med salat til aften mine gåture ligger spredt sådan at efter morgenmad går jeg 5km og efter andet måltid går jeg 7 km og så efter aftensmad 7km igen ved ikke om i overhovedet kunne bruge de informationer til noget som helst:D

Hvorfor ikke tage styrketræningen seriøst? Den vil kunne hjælpe dig meget i dit vægttab.

Derudover ville jeg skifte cornflakes ud med havregryn. Det mætter meget bedre og er langt sundere.

Logbog: Ingen logbog

du siger sku da endelig noget haha hvordan kan man få det væk skal det skæres væk :O og før var jeg endnu større mere stramt fed hvor jeg var helt rundt min mave buede ud af hvor min brystkasse så er det støreste nu

Styrkeliste

hvis jeg skulle tage styrketræning seriøst ville jeg jo ikke skulle have kalorier underskud det er mere det jeg mener jeg syntes selv jeg træner meget men det jo ikke fordi jeg får noget ud af det ligger på 55kg i bænk og har jeg gjordt i rigtig langt tid hehe

Styrkeliste

Dobermann skrev:ja ok tak mark og ja jeg regner og håber da på at næste sommer kan jeg løbe rundt uden tshirt:) ser jeg virkelig frem til hehe

jeg er selv lidt stor i det, men jeg har så også en del muskelmasse bag. Jeg har ikke tænkt mig at tabe mig før en gang til næste forår, så jeg er klar til sommer. Det betyder jo ikke noget hvordan man ser ud bag den store vinterjakke hehe. Men hvis du bare arbejder hårdt skal det nok komme. Jeg plejede at være lettere end jeg er nu, men med mere fedt og mindre muskelmasse. Styrketræning er virkeligt et kraftigt redskab når man skal styre sin vægt, og samme er løb.

Wopper skrev:
Dobermann skrev:jeg er 17 år er 173 høj og ja jeg styrketræner 2 timer om dagen ikke noget seriøst bare for at have noget andet at lave end at løbe/gå eller så er jeg begyndt at gå 19 km om dagen siden jeg ikke har andet at lave mit kostprogram ville bare være 50gram cornflakes til morgenmad med mælk 2 stykker rygbrød med salat og agurk og noget kødpålæg 2 stykker knækbrød eller et æbel senere og så en dåse tun med salat til aften mine gåture ligger spredt sådan at efter morgenmad går jeg 5km og efter andet måltid går jeg 7 km og så efter aftensmad 7km igen ved ikke om i overhovedet kunne bruge de informationer til noget som helst:D

Hvorfor ikke tage styrketræningen seriøst? Den vil kunne hjælpe dig meget i dit vægttab.

Derudover ville jeg skifte cornflakes ud med havregryn. Det mætter meget bedre og er langt sundere.

han skal da helst tabe sig mere først, så går på en bulk for at få noget muskel og så cutte igen. Så han ender med mindre fedt og mere muskel. Hvis han skal opbygge muskler nu skal han bulke og det er da ikke at anbefale.

Mark101 skrev:
Wopper skrev:

han skal da helst tabe sig mere først, så går på en bulk for at få noget muskel og så cutte igen. Så han ender med mindre fedt og mere muskel. Hvis han skal opbygge muskler nu skal han bulke og det er da ikke at anbefale.

Du vrøvler. Styrketræning er godt, uanset om man ligger i over- eller underskud.

Wopper skrev:
Mark101 skrev:
Wopper skrev:

Du vrøvler. Styrketræning er godt, uanset om man ligger i over- eller underskud.

Jeg vrøvler ikke. Jeg misforstod dig bare. Der er forskel. Jeg troede du ville have ham til at bygge muskelmasse = bulk, og ikke bare styrketræne som supplement til vægttab.

Godt nok, så er vi enige. :)

Hvis du vil tabe dig mere, skal du igang med at spise mere!

For at "nulstille" bør du holde en pause fra din nuværende slankekur. Måske en uges tid.
I den uge skal du have skabt en langsigtet plan som skal indeholde:

Kostplan, skabt udfra dit ligevægtsindtag og betragteligt underskud(600-800 kcal).

Træningsplan, jeg synes du skal begynde at træne TUNGT og HÅRDT! Det vil skabe store resultater for dig.

Cardioplan, powerwalks, spinning osv. 6-7 gange ugentligt.

Det er vigtigt du aldrig havner i den gode gamle rutine, kroppen skal chokeres og tæskes igennem!
Det vigtigste grundlag er dog en god, sund og solid kost - 1000 kcal dagligt er for lidt mester, det er jeg ret sikker på.

Når du har kørt din nye OPTIMALE plan i 1-2 måneder og tabt 5-10 kg, så kan du tilføje laktat-forøgende træning osv., for at kickstarte vægttabet på ny.

Held og lykke mester, du virker til at have viljen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

jeg træner meget mave fordi jeg troede det ville hjælpe lidt på at få maven væk men det gør det endelig ikke det gør bare fedtet mere hård og nej ikke muskler kan godt mærke forskeld på musklerne som er længere inde og ikke hænger og dingler i en skinpose fedt hehe

Styrkeliste

lassah skrev:Hvis du vil tabe dig mere, skal du igang med at spise mere!

For at "nulstille" bør du holde en pause fra din nuværende slankekur. Måske en uges tid.
I den uge skal du have skabt en langsigtet plan som skal indeholde:

Kostplan, skabt udfra dit ligevægtsindtag og betragteligt underskud(600-800 kcal).

Træningsplan, jeg synes du skal begynde at træne TUNGT og HÅRDT! Det vil skabe store resultater for dig.

Cardioplan, powerwalks, spinning osv. 6-7 gange ugentligt.

Det er vigtigt du aldrig havner i den gode gamle rutine, kroppen skal chokeres og tæskes igennem!
Det vigtigste grundlag er dog en god, sund og solid kost - 1000 kcal dagligt er for lidt mester, det er jeg ret sikker på.

Når du har kørt din nye OPTIMALE plan i 1-2 måneder og tabt 5-10 kg, så kan du tilføje laktat-forøgende træning osv., for at kickstarte vægttabet på ny.

Held og lykke mester, du virker til at have viljen.

præcis

jamen jeg vil da gøre et godt forsøg i vil høre fra mig om nogle måneder med et nyt bileld og forhåbentlig pænere billed:)

Styrkeliste

Hvis man træner tungt og hårdt samtidig med en masse cardio træning, samtidig med at man ligger i energiunderskud, hvordan skal kroppen så kunne følge med? Altså hvordan/hvornår skal kroppen kunne restituere? (Jeg spørger fordi jeg selv er igang med vægttab, og holder meget igennem med intensiteten af min træning og mit løb, da jeg ikke spiser så meget)

Kostplan: Ingen kostplan

TossePot skrev:Hvis man træner tungt og hårdt samtidig med en masse cardio træning, samtidig med at man ligger i energiunderskud, hvordan skal kroppen så kunne følge med? Altså hvordan/hvornår skal kroppen kunne restituere? (Jeg spørger fordi jeg selv er igang med vægttab, og holder meget igennem med intensiteten af min træning og mit løb, da jeg ikke spiser så meget)

Det anbefaler jeg heller ikke(altså tungt og hårdt). Jeg vil anbefale at du for eksempel gør følgende:

Mandag: Løb 5km
Tirsdag: Full body program
Onsdag: Løb 5km
Torsdag: Eventuel cykling, cykling eller anden lavt belastende cardio. Ikke alt for hårdt for hverken hjerte, led eller muskler. Ellers kan du tage en off-dag.
Fredag: Full body program
Lørdag: Løb 5km
Søndag Full body program

Din krop kan sagtens klare det. Det gælder bare om at man træner sig op til det. Selvfølgelig går man ikke fra couch potato til det program fra dag til dag. Men med nogle ugers tilvænning skal det nok gå.
Kalorieunderskud er sådan set ikke væsentligt for din cardio. Du skal bare indtage tilpas mere til at dække din fysiske aktivitet. Hvis dit ligevægtsindtag er 3000 kcal uden det store fysiske arbejde, så udregner du bare hvor meget du forbrænder ved din fysiske aktivitet og lægger det oveni, så det bliver eksempelvis 3500 kcal. Så indtager du 3000 om dagen og ligger derfor 500 i underskud. Forstår du? Du kan sagtens dyrke fysisk aktivitet og være i kcal underskud, men selvfølgelig skal du ikke løbe marathon eller køre det hårdeste Arnold bodybuilding program :)

Jeg ville køre løb med fullbody samme dag
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Magic-MJ-Music skrev:Jeg ville køre løb med fullbody samme dag

Det kan man da også. Jeg kan nu bedre lide at holde mig i gang hver dag. Så forhindrer man også at kcal indtaget svinger for voldsomt fra dag til dag :)

Tak for besvarelsen, og ja jeg forstår:D
jeg har løbet 4 gange om ugen de sidste tre uger, og døjer ikke med en enorm overvægt, skal bare lige have smidt det sidste inden jeg går igang med at bulke, men det er vel samme sag?

TossePot skrev:Tak for besvarelsen, og ja jeg forstår:D
jeg har løbet 4 gange om ugen de sidste tre uger, og døjer ikke med en enorm overvægt, skal bare lige have smidt det sidste inden jeg går igang med at bulke, men det er vel samme sag?

Hvis du ikke er specielt overvægtig skal du kcal indtag bare ligge 500 under, men ja samme sag :)
Jeg er også lidt stor, men jeg vil hellere bulke hele den lange vinter og så cutte lidt længere senere, end at cutte af to omgange :D

Det er sådan set også meget fornuftigt, men jeg skal til nogle events i den kommende tid hvor jeg ikke vil have maven til at være så frodig :D

Dobermann skrev:det er sådan jeg ser ud lige nu og som i kan se er der meget arbejde endnu

000j000JzgY.jpg

ad se lige de trompet patter der:D her når jeg får min bærbar skal jeg lige poste et nyt billed:)

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster