Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1167
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Fintess instuktør godt program?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

jeg startede i center for to uger siden ca. med målet om at blive stærkere og få bygget noget muskelmasse. Igår bestemte jeg mig så for at jeg ville bruge tilbuddet om at få en instruktør til at lave et program til mig og forklarer mig det grundliggende. Det gik også fint og han fortalte en masse om hvordan man opbygger muskel masse osv. Men programmet som han har sammensat/ standard program som han sikkert giver alle nybegyndere bruger kun maskiner og ingen løse vægte, som bænkpres, squat og dødløft.
Han sagde at det skulle jeg først gå igang med efter jeg har kørt med hans program i 2 måneder.
Han sagde også at Cardio er meget vigtigt for at opbygge muskelmasse, uden det ville der ikke ske en skid. Han sagde at jeg skulle kører Styrke/vægtløfting Mandag og onsdag.
og cardio (løb, cykel eller noget i den stil) Tirsdag og torsdag. Han mener at Cardio står for 75% i det at blive større og vægtløftningen kun står for 25%.
Kan jeg bare droppe cardioen og så træne Man-tors med hans maskine program? og skulle jeg putte Bænk, squat og dødløft ind måske?
Hans program er et full body program, tre bryst øvelser, 2 mave øvelser, 2 ben øvelser, læn (man sænker sig ned på en skrå bænk og så løfter man sig selv op ved at bruge lænden) og så er der en bicep og en tricep med kabel. Kan ikke rigtig foreklare Hvordan øvelserne er for det er kun maskiner og aner ikke hvad de hedder...
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

den i cable er tricep pushdown ik http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... Heavy.html det kunne godt lyde lidt som det program jeg fik da jeg startede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Hvis du startede for 2 uger siden, uden at have trænet før, vil jeg nok også råde dig, som instruktøren, lige at benytte dig af maskiner og evt. lidt håndvægte, inden at du springer ud i bænk, squat og død.
Bænk, squat og dødløft kræver teknik og det kan du ligeså godt få fra starten, ellers kan du ende op med div. skader.

Du kan godt styrketræne mandag-torsdag og benytte dig af alle tre store øvelser - MEN sæt dig nu lige ind i, hvad en god teknik er. Kig evt. her, for at få det forklaret http://maxer.dk/videoer

Mht. udsagnet omkring cardio og styrketræning, så ved jeg jo ikke hvordan din kropbygning er. Hvis du har en stor fedtprocent, er det selvfølgelig klart, at cardio vil hjælpe en hel del på, hvorvidt du bliver flot markeret, da der jo skal skæres noget fedt af. Men hvis du har en lav fedtprocent og ikke i forvejen har de største muskler, kan jeg ikke rigtig se logik i udsagnet.
Der er ikke noget procent opdeling i min verden, du skal bare huske at din kost er lige så vigtig, hvis ikke MERE vigtig end selve styrketræningen. Så spis godt, sundt og meget, hvis du skal blive større og stærkere.
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Kostplan: Ingen kostplan

Ebbi-ztar skrev:Hvis du startede for 2 uger siden, uden at have trænet før, vil jeg nok også råde dig, som instruktøren, lige at benytte dig af maskiner og evt. lidt håndvægte, inden at du springer ud i bænk, squat og død.
Bænk, squat og dødløft kræver teknik og det kan du ligeså godt få fra starten, ellers kan du ende op med div. skader.

Du kan godt styrketræne mandag-torsdag og benytte dig af alle tre store øvelser - MEN sæt dig nu lige ind i, hvad en god teknik er. Kig evt. her, for at få det forklaret http://maxer.dk/videoer

Mht. udsagnet omkring cardio og styrketræning, så ved jeg jo ikke hvordan din kropbygning er. Hvis du har en stor fedtprocent, er det selvfølgelig klart, at cardio vil hjælpe en hel del på, hvorvidt du bliver flot markeret, da der jo skal skæres noget fedt af. Men hvis du har en lav fedtprocent og ikke i forvejen har de største muskler, kan jeg ikke rigtig se logik i udsagnet.
Der er ikke noget procent opdeling i min verden, du skal bare huske at din kost er lige så vigtig, hvis ikke MERE vigtig end selve styrketræningen. Så spis godt, sundt og meget, hvis du skal blive større og stærkere.

Er normal af bygning mangler bare nogle muskler :D
Er heller ikke i den bedste form... så løb og noget cykling vil nok ikke skade :dance:
Men kan jeg godt træne samme dag som jeg laver cardio (løb, cykling)
Brugeravatar

Styrkeliste

Af ren nysgerighed. Kan du huske hvilke spørgsmål instruktøren stilte dig, før programlægningen? :)
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Hvis du vil tabe dig og ikke bygge muskler, så er cardio vigtigt ja. Måske i denne sammenhæng kunne man sige, at cadioen er 75% og styrketræning 25%. Ellers er det da den værste gang vås :roll: Hvis du vil bygge muskler og blive større er det vigtigste maden, hvilen og træningen. Du skal ligge i kalorieoverskud for, at bygge muskler og dermed er cardioen ikke nødvendig! Mht. om du kan dyrke cardio samme dag du træner, så ja :)
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Det lyder seriøst som om der er tale om en HAMRENDE inkompetent instruktør :roll:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Det lyder som rent lort, du er blevet fortalt og introduceret til
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Chayen skrev:Af ren nysgerighed. Kan du huske hvilke spørgsmål instruktøren stilte dig, før programlægningen? :)

Tja, Vil mene at han spurgte mig om hvad jeg ville opnå ved træningen og der svarede jeg
"Jeg vil gerne være mere muskuløs og markeret"- Det kan selvfølgelig være der han ville sætte noget cardio ind, men er 180 og vejer 65kg, er ikke "fed eller tyk" har slevfølgelig lidt her og der, tror godt jeg kan blive markeret uden at løbe en masse, bare få noget mere muskel masse :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Startbuilder skrev:
Chayen skrev:Af ren nysgerighed. Kan du huske hvilke spørgsmål instruktøren stilte dig, før programlægningen? :)

Tja, Vil mene at han spurgte mig om hvad jeg ville opnå ved træningen og der svarede jeg
"Jeg vil gerne være mere muskuløs og markeret"- Det kan selvfølgelig være der han ville sætte noget cardio ind, men er 180 og vejer 65kg, er ikke "fed eller tyk" har slevfølgelig lidt her og der, tror godt jeg kan blive markeret uden at løbe en masse, bare få noget mere muskel masse :D

Arbejder selv i kæden hvis det er Fitness Master du har fået lavet programmet i og synes ærlig talt du er blevet fejlinformeret og har fået stillet et forkert træningsprogram op, dømt på hvad jeg kan læse mig til i denne tråd...
Kan du sende mig navnet på den der har lagt programmet til dig i en PM?
http://www.fitnessmaster.dk/hobro_medar ... lleri.html
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Styrkeliste

Chayen skrev:
Startbuilder skrev:

Arbejder selv i kæden hvis det er Fitness Master du har fået lavet programmet i og synes ærlig talt du er blevet fejlinformeret og har fået stillet et forkert træningsprogram op, dømt på hvad jeg kan læse mig til i denne tråd...

Hey, hvis du arbejder i fitnessmaster kæden, kan du så ikke sige de skal skaffe sig et squatrack/powercage i Harlev? ;)
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

LDamsgaard skrev:
Chayen skrev:
Startbuilder skrev:

Hey, hvis du arbejder i fitnessmaster kæden, kan du så ikke sige de skal skaffe sig et squatrack/powercage i Harlev? ;)

Har de ikke et squatrack der o.O
Du må desværre selv sende dem en mail med dit ønske da jeg ikke arbejder netop der :)
Mailen er harlev@fitnessmaster.dk
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Styrkeliste

Chayen skrev:
LDamsgaard skrev:
Chayen skrev:
Startbuilder skrev:

Har de ikke et squatrack der o.O
Du må desværre selv sende dem en mail med dit ønske da jeg ikke arbejder netop der :)
Mailen er harlev@fitnessmaster.dk

Nej, de har også kun 180 kg. vægtskiver og 30 kg. håndvægte, verden er af lave!
Tak for det, sender dem en mail.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00