Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1301
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

Foam Roller

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har meget dårlig holdning og en del muskelspændinger, så har overvejet at købe en foam roller for at hjælpe på dette. Har i de seneste par måender brugt en tennisbold til STOR effekt, mest på brystkassen, røven og benene dog. Synes bare ikke den rammer ryggen så godt. Derfor har jeg overvejet at købe en Rumble Roller, da de ser ud til at kunne grave dybt og afhjælpe de værste muskelspændinger. Men de er jo sindssygt dyre! Er det virkelig det værd? Havde overvejet en blå en (hård, men ikke så hård som den sorte) - og gør det nogen forskel om den er lille og tyk (billig) eller lang og tynd (ekstremt dyr)?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mht. pris, er det så ikke bare et spørgsmål om at handle på f.eks. amazon eller ebay?

Hvad der er bedst ved jeg ikke...leger kun med den grønne fra reebok, for det er den vi har i centeret :-)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Logbog: Vis logbog

Jo mørkere de er i farven, desto hårdere er de. Jeg har en foam roller der er lang. Har ofte ønsket at den kunne blive lidt mindre. Man kan selvfølgelig blot skære den over i to. Hvis jeg var dig, ville jeg købe en lille en. Det tillader også at du kan tage den med til dit center, eller whatever.

Ja de er dyre, du kan også med fordel lave din egen foam roller. Ved dog ikke lige med rumble roller. Prøv at søg på google, der må ligge nogle DoITYourself projekter derude et sted.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Kostplan: Vis kostplan

Jeg har en sort Rumble roller. Den er god, men på ingen måde nødvendig. De fleste myofascielle problemer kan du sagtens klare med en alm foam roller i form af fx et billigt PVC rør, samt massagebolde (jeg bruger en med små pigge der er lidt blød, samt en billiard kugle). Det eneste min Rumble roller er dem overlegen på er at ramme hamstrings. Boldene er meget bedre til release af små muskler, og en alm foam roller er helt fint til alle andre muskler. Så hold du dig trygt til den billige løsning.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Nu kender jeg ikke lige dit budget, men hvis du har lidt problemer med ryggen, er det sikkert pengene værd! Jeg har en blå bred tynd en som muligvis er i stil med den du omtaler. Den har været effektiv for mine skuldre, hvor jeg har foamrolleren på ryggen, drejer lidt til den ene side, så den rammer bagsiden af skulderen. Jeg vil tro at en tynd kan ramme bedre end en tyk. Bredden vil jeg mene du bare skal have en der er ca. samme bredde som din ryg. Der er vist kun enkelte øvelser hvor en bredere kan være praktisk.

awesome skrev:Mht. pris, er det så ikke bare et spørgsmål om at handle på f.eks. amazon eller ebay?

Hvad der er bedst ved jeg ikke...leger kun med den grønne fra reebok, for det er den vi har i centeret :-)

Den skal man holde sig fra. Den er ikke til meget hjælp med mindre man har alvorlige skader. Det er nærmest bare en rund pude. Måske effektiv de første par gange, men tror de fleste hurtigt får et behov for noget hårdere.

Reputation point: 15

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

Jeg har en lille sort rumbleroller, jeg synes bestemt også det var mange penge, men indtil videre har den holdt 1½ år og det er tæt på at jeg bruger den hver dag :D Så har ikke fortrudt jeg har købt den, og ville jeg blive nødt til at købe en ny, ville jeg overhoved ikke tøve..

Jeg bruger også bolde og normale foamrollere, og synes det er lidt svært at "sammenligne" for nogle steder er det ene bare bedre end det andet. Men min første prioritet er rumblerolleren, som jeg synes er mest "effektiv", resten kan jo også anskaffes forholdsvis billigt :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: fitness world Englandsvej

Jeg har købt en 45 cm foam roller, som har en perfekt størrelse til også at kunne tage med i centeret..
Den er lyseblå og mærket hedder Psyio World (staves), købt på Amazon UK, til 166 kroner inklusiv levering!

Kan helt klart anbefales, jeg bruger den primært til ryg/lænd og lårbasserne =D>
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online