Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 807
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 804

Følg bodybuilding.dk på

Føler asymmetri - De vokser, men syner ikke.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej fellow lifters:)
Jeg er en ung herre, på snart 20 år. Jeg vejer 93 kg og er 191cm høj.
Snart 2 års seriøs træning har den stået på, og har over alt forventning fået mere ud af det, end hvad jeg selv troede jeg var i stand til. Alt går godt, motivationen, energien og kg'ene stiger løbende til træning.

Men der er altid en mørk side..
Af natur var jeg en utrolig klejn fætter, hvilket ikke syner mindre af min højde. Jeg har bare et problem, og det er mine ben.

Jeg har her vedhæftet et fullbody billede, fra 2 sider samt skema over mål. Har på nuværrende tidspunkt gang i et bulk, og på billederne jeg lidt mere fluffy ud, end jeg så, så er. Rammer mine ben godt og grundt, og er ved at brække mig af de utallige squats.

Benprogrammet lyder:
Squat-varriant - 6x8.
Lunges - 4x10
Legpress - 4x10
Stifflegged DL - 6x8
Lying Legcurl - 3x15
Standing legcurl -4x10.

Er der andre af jer 'høje fyre' der døjer med, at benerne ikke syner af meget, eller er jeg blot en uheldigt individ?
Vedhæftede filer
Skema.PNG
Skema.PNG (12.51 KiB) Vist 1013 gange
front.PNG
Side.PNG
Nu med en log - mine soleus er små
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nu spørger jeg måske dumt, men "syner" mener du så synkronisere med hinanden - altså er lige store lårbasser, eller mener du at benene er for små i forhold til overkroppen?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

@Bone - Jeg mener at de ikke syner af meget i forhold til min overkrop, og virker "tynde" i forhold til resten af kroppen :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tak for afklaringen :)

Jeg har det på samme måde, jeg har også meget lang femur. Mine ben ser også meget små ud og har generelt svært ved at få smidt kg på i squat.

Jeg kender dog nogen på nogenlunde samme højde som mig (190cm) som har store lækre lår.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Mine lår syner/er også små i forhold til mine 187 cm.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Så lidt!
Har det lidt som dig i squat. Det er min yndlings øvelse sammen med DL, har et beskedent max på 155 kg.
Dem jeg kender der har store ben, og på min højde var dog meget store af natur! :)

Uanset hvor meget tæsk og utallige måltider, føler jeg ikke at der kan ske mere med benene. Ryg derimod er mit forza, og det jeg er aller stærkest i.
Brugeravatar

Styrkeliste

Garik skrev:Mine lår syner/er også små i forhold til mine 187 cm.

Det må vel være noget fra naturens side, når man kommer på i højderne evt. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

At droppe squat er nok ikke den bedste løsning. Har du eksperimenteret med forskellige squat-varianter, og har du fuldstændig styr på teknikken? Hvordan med programmering? 100kg squat med 90kg bw er ikke meget.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:At droppe squat er nok ikke den bedste løsning. Har du eksperimenteret med forskellige squat-varianter, og har du fuldstændig styr på teknikken? Hvordan med programmering? 100kg squat med 90kg bw er ikke meget.

Må have misformuleret mig! Elsker squat og meningen med sætninger var at jeg squatter så meget at jeg er helt udmattet til sidst.
- Teknikken har jeg fået vurderet, og er godkendt. Stats passer ikke. Jeg squatter ass to grass 110, og 90 graders squat med en 130.
Front squat er jeg begyndt på, og er med tiden blevet bedre til at udfører den. :)

EDIT! Ligenu kører vi split så vi har ben på to forskellige dage! Det er ret nyt, så kan ikke give dig ydeligere afklaring på hvordan det vil fungere. Men ellers skrev jeg i start indlæg hvordan tidligere træning så ud. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er knap 180 og mine basser måler lidt over 70 cm. Mine arme er 40 cm og mine lægge er 46-47 mener jeg. Uproportioneret as fuck. I don't give a shit. :dance:

Når du siger at du squatter 110 atg og 130 til 90, er det så 1RM?
- Mine squats har den samme dybde uanset om jeg squatter tungt eller let (stort set). Og jeg tror endda mit max falder hvis jeg stopper lige ved parallel, så smadrer jeg min stretch reflex i bunden.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:Jeg er knap 180 og mine basser måler lidt over 70 cm. Mine arme er 40 cm og mine lægge er 46-47 mener jeg. Uproportioneret as fuck. I don't give a shit. :dance:

Når du siger at du squatter 110 atg og 130 til 90, er det så 1RM?
- Mine squats har den samme dybde uanset om jeg squatter tungt eller let (stort set). Og jeg tror endda mit max falder hvis jeg stopper lige ved parallel, så smadrer jeg min stretch reflex i bunden.

Jeg gav heller ikke en fuck, indtil non-lifters begyndte, at kommentere min krop, fordi de selv er 50 kgs mennesker! Har faktisk også en knæskade og problemer med mine lårhalse(Men har ikke stoppet mig i squattet). Med 110 i atg, repper jeg en 10 stykker. Med 130 til 90 grader, nupper jeg en solid 6'er for det meste. Mit max i squat er 155 hvor jeg var lige under parralel. Meget beskedent squat, og det fustrerer mig yderst, at jeg ikke kan få det længere op. Mit DL er derimod min "stærke side".

Mine lår måler som sagt en 65 stykker, og mine tiny legs på snart 40. Fysisk måler det mere end dem jeg træner med, men syner ikke meget. De er også nogle søde dverge på 165 nogle af dem.

Men taget i begratning af dette her var min startform, med et killer lår på 47 cm, så er jeg mere end tilfreds med det nu. Tror bare det er min genetik, der gør at min lår ikke syner af meget. Men bliver ved. Dog er det kun røven der vokser - GOT THE ASS OF A BLACK WOMAN. :dope:
Vedhæftede filer
lolz.PNG
Min start form. Ferie <3
Brugeravatar

Styrkeliste

155 kg i squat efter 2 års træning er ikke beskedent, det er udmærket. Vi har alle vores styrker og svagheder. Jeg bænker også 115, squatter kun 145 men dødløfter 220. Mine lår er 68 målt ved lysken. Gener og anthromometri, du ved.

Prøv at ryst bøtten lidt. Skær 2-3 af dine hjælpeøvelser fra, og squat med 2-5 gentagelser i et par måneder. Øg din styrke, og vend tilbage til de højere reps senere. Øget styrke giver på længere sigt mere vækst.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

Bash skrev:155 kg i squat efter 2 års træning er ikke beskedent, det er udmærket. Vi har alle vores styrker og svagheder. Jeg bænker også 115, squatter kun 145 men dødløfter 220. Mine lår er 68 målt ved lysken. Gener og anthromometri, du ved.

Prøv at ryst bøtten lidt. Skær 2-3 af dine hjælpeøvelser fra, og squat med 2-5 gentagelser i et par måneder. Øg din styrke, og vend tilbage til de højere reps senere. Øget styrke giver på længere sigt mere vækst.

Jeg takker for de venlige ord! :oops: Hvis jeg tager et kig på min halv-storebror og min lillebror så ligner vi faktisk hinanden utrolig meget. Min lillebror træner også 6 gange om ugen, dog skal han under min vinge fra på mandag. Hans 'svagheder' er også ben ligesom mig. Min storebror har også tynde ben af natur. Må være genetisk.

Angående noget heavy squat, hvordan vil du gøre det? Jeg tænker naturligvis ATG squat, men skal der noget varriant indover? Så som box squat eller front squat?
Brugeravatar

Styrkeliste

AndTheBB skrev:
Bash skrev:155 kg i squat efter 2 års træning er ikke beskedent, det er udmærket. Vi har alle vores styrker og svagheder. Jeg bænker også 115, squatter kun 145 men dødløfter 220. Mine lår er 68 målt ved lysken. Gener og anthromometri, du ved.

Jeg takker for de venlige ord! :oops: Hvis jeg tager et kig på min halv-storebror og min lillebror så ligner vi faktisk hinanden utrolig meget. Min lillebror træner også 6 gange om ugen, dog skal han under min vinge fra på mandag. Hans 'svagheder' er også ben ligesom mig. Min storebror har også tynde ben af natur. Må være genetisk.

Angående noget heavy squat, hvordan vil du gøre det? Jeg tænker naturligvis ATG squat, men skal der noget varriant indover? Så som box squat eller front squat?

Tung squat til parallel samt high rep front squats er et bud. F.eks 2x om ugen. Noget undulating af en art, med 2-5 i squat og 6-12 i front squat.

Man: 5 reps / 6 reps
Fre: 2 reps / 12 reps
Man: 4 reps / 8 reps
Fre: 3 reps / 10 reps

eksempelvis. Med en volume på omkring 10-25 i squat og 24-48 i front squat. 2-3 reps fra fail i alle set i squatten, og sidste sæt til near-fail i frontsquatten.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

Bash skrev:
AndTheBB skrev:

Tung squat til parallel samt high rep front squats er et bud. F.eks 2x om ugen. Noget undulating af en art, med 2-5 i squat og 6-12 i front squat.

Man: 5 reps / 6 reps
Fre: 2 reps / 12 reps
Man: 4 reps / 8 reps
Fre: 3 reps / 10 reps

eksempelvis. Med en volume på omkring 10-25 i squat og 24-48 i front squat. 2-3 reps fra fail i alle set i squatten, og sidste sæt til near-fail i frontsquatten.

Hvad menes der med - "Noget undulating af en art.."?

Jeg vil prøve det andet:)
Brugeravatar

Styrkeliste