Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1291
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1288

Følg bodybuilding.dk på

Football Offseason - OLB

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Stats:
Navn: Jon
Vægt: ~96kg
Højde: 197cm
Alder: 21år

Jeg træner amerikansk fodbold i Herlev Rebels, og spiller Outside Linebacker (OLB), weakside (også kendt som Will). Jeg startede sidste vinter på vores super awesome academy hold, og efter at have spillet 9 måneder, blev jeg rykket op på vores Senior hold, som spiller i Nationalligaen, den bedste i danmark. Vi sluttede sidste sæson på en 5. plads, jeg nåede dog kun at spille med i vores sidste kamp, primært på specialteams.

Vi er lige nu i gang med en offseason-træning, som slutter 1. februar med en konditions og styrketest. Derfor vil de næste 2½ måned være dedikeret til at forbedre min styrke og kondition.

Resultat ved start på offseason:
Bænk: 100kg
Squat: 130kg
Dødløft: 170kg

Jeg startede desuden vores offseason med at gennemføre den konditionstest som jeg egentligt skulle have trænet op til her til vinter, så det er rigtigt positivt.

Konditionstesten er en forbandet hård omgang der er bygget op med en masse skiftevis ligeud-sprint, og sprint med hurtige retningsskift.

Jeg gennemførte den på medium skill-level, som er det der forventes at linebackere, og mit mål til februar er derfor at gennemføre den på high-skill, som egentligt er det forventede niveau for Widereceivers samt defensive backfield.

Mit altoverskyggende mål er lige pt. at kæmpe mig til rollen som startende Weakside Linebacker, og jeg vil derfor træne enormt hårdt vinteren igennem.

Jeg håber i har lyst til at følge med, på trods af at jeg ikke er lige så stærk som de andre footballspillere vi har herinde! [-o<

Første træning vil blive logget i aften, sammen med et overblik over hvordan jeg vil træne henover vinteren.
Sidst rettet af OLB 15. jan 2014, 07:25, rettet i alt 9 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

12-11-2013

Foamrolling 10 minutter, fokus på forlår, IT-band samt lænden.
Udstrækning ~8 minutter, fokus på forlår, da jeg har bøjet noget med dette.

Løb:
Moderat tempo rundt om football-field.
55-yards fuld sprint
30 sek pause
55-yards fuld sprint
30 sek pause
4 x 15 yards "frem-tilbage" fuld sprint
55-yards fuld sprint
30 sek pause
55-yards fuld sprint
30 sek pause
4 x 15 yards "frem-tilbage" fuld sprint
55-yards fuld sprint
30 sek pause
55-yards fuld sprint
30 sek pause

Jeg nåede desværre ikke at træne ryg ved sidste træning, så derfor kom der noget af dette i dag:

Skiftevis Chin/Pull-up:
5 x 6

Bor:
10 x 60
8 x 70
6 x 80
4 x 90
4 x 90
4 x 90
6 x 80

Efterfulgt af en smule curls mens jeg hyggesnakkede med holdkammerater.

I aften står den på masser af Squat og Bænkpres :dope:
Brugeravatar

Halløjsa
Det lyder som en god ide, og det bliver spændende at se om du kan bide dig fast til foråret!
Følger du noget bestemt program, og hvor ofte træner du?
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Dødløft: 110.00

Får football spiller ikke voldsomt mange fibersprængninger i løbet af karrieren af alle de spurter?! :-k
- Ellers må de virkelig være en tand foran almindelig fodbold i forhold til styrketræning og opvarmning..

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

mikej skrev:Får football spiller ikke voldsomt mange fibersprængninger i løbet af karrieren af alle de spurter?! :-k
- Ellers må de virkelig være en tand foran almindelig fodbold i forhold til styrketræning og opvarmning..

Det er typisk ikke mængden af "spurter", der giver fibersprængninger men elendig mobilitet, og biomekanik. En overvolumniøs træningsmængde øger selvfølgelig risikoen for skader markant, men det er dog sjældent her problemet ligger gemt.

OLB tilbagelagde 450 meter i forrige træning. Dette er en meget almindelig og acceptabel volumen, og set i betragtning af, at intensiteten langt fra var 100% har træningen ikke takseret det store (fraset strukturelt stress grunden inkorrekt teknik).

chrstphrmltsnt skrev:
mikej skrev:Får football spiller ikke voldsomt mange fibersprængninger i løbet af karrieren af alle de spurter?! :-k

Det er typisk ikke mængden af "spurter", der giver fibersprængninger men elendig mobilitet, og biomekanik. En overvolumniøs træningsmængde øger selvfølgelig risikoen for skader markant, men det er dog sjældent her problemet ligger gemt.

OLB tilbagelagde 450 meter i forrige træning. Dette er en meget almindelig og acceptabel volumen, og set i betragtning af, at intensiteten langt fra var 100% har træningen ikke takseret det store (fraset strukturelt stress grunden inkorrekt teknik).

Jeg vil være dig evigt taknemmelig hvis du vil uddybe det der? Eller henvise til læsestof omkring det?
- Da jeg nemlig ligesom OLB har gang i off season, og forsøger at forbedre især min sprint/eksplosivitet samt generelle fysik..
Hvordan ville en acceptabelt volume samt træmingsmængde se ud?! :oops:

Styrkeliste

Næ hvor hyggeligt at der er kommet lidt snak i loggen allerede :)

chrstphrmltsnt skrev:

Og lige netop min mobilitet samt generelt at holde mig skadesfri gør jeg et stort nummer ud af, særligt fordi jeg har været rigtigt dårlig til dette tidligere.

Mit problem med forlåret stammer egentligt fra sidste uge, hvor jeg super idiotisk tog ud for at øve sprint, uden at have varmet ordentligt op. Ikke nok med det, fik jeg den geniale ide at starte ud med fuld sprint, istedet for gradvist at trappe op, og smerten indtraf allerede efter første sprint :-({|=
Brugeravatar

Velkommen til :)

Super fedt med en football log. Jeg følger med.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Viggoermig skrev:Halløjsa
Det lyder som en god ide, og det bliver spændende at se om du kan bide dig fast til foråret!
Følger du noget bestemt program, og hvor ofte træner du?

Tak for interessen, det er fedt! Det var egentligt noget jeg havde tænkt mig at komme lidt ind på i dag, så en mindre redegørelse følger:

Generelt vil det se sådan her ud:
Mandag: Styrketræning
Tirsdag: Kondition + mobilitet
Onsdag: Styrketræning
Torsdag: Kondition + Mobilitet
Fredag: Styrketræning
Lørdag: Kondition + Mobilitet
Søndag: Offday

Den overordnene plan vil se sådan her ud, foruden nedenstående cykler jeg 35km om dagen:
Uge 46: Denne uge, styrketræning + kondition, en smule ustruktureret
Uge 47: Fallball, se nedenfor. Styrketræning nedsat intensitet, ingen yderligere konditionstræning.
Uge 48: Fallball Styrketræning deload, ingen yderligere konditionstræning.
Uge 49: Sheiko #29 W1 + Let konditionstræning efter dagsform
Uge 50: Sheiko #29 W2 + Let konditionstræning efter dagsform
Uge 51: Sheiko #29 W3 + Let konditionstræning efter dagsform
Uge 52: Sheiko #29 W4 + Let konditionstræning efter dagsform
Uge 1: Deload, afhængigt af hvordan jeg har det.
Uge 2: ?Styrketræning, peak frem mod uge 5, konditionstræning efter dagsform
Uge 3: ?Styrketræning, peak frem mod uge 5, konditionstræning efter dagsform
Uge 4: ?Styrketræning, peak frem mod uge 5, konditionstræning efter dagsform
Uge 5: Deload frem til lørdag, hvor vi vil have både Condo og Styrketest samme dag.

Fallball er to uger hvor vi kører flere træninger igennem end normalt, rent faktisk kun 1 mere end vi ville gøre i sæsonen, på grund af thanksgiving, men med kraftigt forhøjet intensitet. Dette er en chance for at begynde at etablere min position på holdet, så disse to uger er meget vigtige.

Foruden ovenstående ville jeg meget gerne implementere plyometrisk træning (eventuelt ved at skære i konditionstræningen), da jeg har hørt mange sange om hvor fantastisk det er, men jeg har haft meget svært ved at skabe mig et overblik over hvordan det skal struktureres, der er meget forskellig information derude. Samtidigt er mit program ret tætpakket, og jeg har hørt det skal være hårdt for CNS. (Hvis der er nogle der har et link til den hellige gral indenfor plyometrisk træning, er jeg meget interesseret)

Desuden skal jeg blive mere klog på hvordan jeg sætter min peaking op frem mod max-testen, men indtil videre lader det til at det vil give god mening for mig at arbejde med mere intensiv vægt (triples, doubles og singles), efter den meget volumiøse Sheiko træning.

Selvom jeg vil arbejde på min kondition, er mit primære fokus, som kan ses, på styrken. Dette skyldes at formen egentligt er ganske ok.

Det blev lidt langt, jeg har gjort mig mange tanker.
Brugeravatar

Min kostplan.

kostplan

Foruden dette tager jeg fiskeolie og kreatin.

Relativt mange kalorier, men erfaringen efter en del måneder med kostplan siger mig at jeg skal helt derop, på grund af mit meget høje aktivitetsniveau.

Pålægget ved frokost varierer alt efter kantinen.

Ps. Jeg er en sucker for peanutbutter, jeg bliver nødt til at finde på noget andet snart.
Brugeravatar

Vægtudviklingen:

26-09-2013 94.4
27-09-2013 94.0
30-09-2013 93.0
02-10-2013 94.7
03-10-2013 94.4
04-10-2013 93.6
10-10-2013 94.7
11-10-2013 96.3
12-10-2013 95.8
14-10-2013 94.4
15-10-2013 94.3
18-10-2013 95.0
19-10-2013 94.6
21-10-2013 95.1
22-10-2013 95.3
24-10-2013 95.5
25-10-2013 95.4
27-10-2013 96.4
28-10-2013 95.2
29-10-2013 96.1
30-10-2013 95.7
31-10-2013 96.4
01-11-2013 96.2
05-11-2013 95.6
07-11-2013 96.2
12-11-2013 96.5
13-11-2013 96.4

Ganske stille og rolig fremgang. Målet er at ramme 100ish kilo (bare fordi) til februar, og derfra cutte et par kilo fra til sæsonstart.
Brugeravatar

OLB skrev:Generelt vil det se sådan her ud:

Hvordan kommer dine konditions pas til at se ud, hvis jeg må spørge?! :o
Jeg leder som sagt efter inspiration til mine egne træninger..

Styrkeliste

mikej skrev:

Jo naturligvis. "Filosofien" bag mine konditionspas er at de skal have så stor som mulig overførlighed til en kamp, da det jo er ligemeget jeg kan løbe et maraton, hvis jeg går død så snart jeg skal arbejde ved høj hastighed.

Altså arbejder jeg typisk ved høj intensitet spurt, typisk omkring 10-15 yards, for derefter at holde omkring 10-20 sekunders pause, for at efterligne at bolden bliver rykket. Jeg starter altid mine spurt i linebacker stance, for tilvænning. Desuden prøver jeg at arbejde med hurtigt at skrifte retning, samt at falde i "coverage" (istedet for at sprinte frem, løb bagud, mens man orienterer sig fremad, vigtigt at åbne i hoften, etc.)

Uden at gøre mig til ekspert på området, vil jeg mene at du skal kigge på hvordan en kamp typisk ser ud for dig, og så forsøge at efterligne det når du konditionstræner. Med min meget begrænsede forboldviden kunne noget ala. dette måske bruges:
Hvis man er angrebsspiller, har jeg indtryk af at man ofte er meget afventede, mens bolden spilles rundt, og man leder efter en åbning. Måske kunne du køre noget hvor du "jogger rundt", for at efterligne det afventende, laver en række retningsskift, som alle er efterfulgt af en kort spurt, for at efterligne af man forsøger at løbe sig fri, og ind imellem lave en længere spurgt, for at efterligne at angrebet er sat i gang,
Ovenstående er naturligvis bare noget jeg har hevet ud af den blå luft, men måske du kan bruge det til inspiration, du har naturligvis stor kendskab til hvordan en kamp ser ud for dig.

Udover det er det en habil styrke du har opbygget, du skulle tage og droppe fodbold, og istedet komme hen og spille den amerikanske version ;)
Brugeravatar

13-11-2013
Ikke så meget søvn i nat, men generelt en dejlig træning hvor min træningsmakker og jeg have rummet for os selv, og kunne råbe og larme alt hvad vi ville. Jeg er desuden begyndt at træne nede i klubben, så jeg kan mingle lidt med det nye hold.

Opvarmning:
10 Minutters foamrolling, fokus på IT-band og lænd
~ 10 minutters udstrækning

Squat:
8 x 60
6 x 90
5 x 110
2 x 120
2 x 130 Personlig rekord!
2 x 130
2 x 130
3 x 120
4 x 110
4 x 110 Lowbar
- Her foreslog min (utroligt flotte) træningsbuddy at jeg prøvede at lægge stangen lidt lavere, da jeg altid har squattet meget high-bar. Det var kærlighed at first rep, og det vil jeg gøre meget mere fremover. Jeg tog desuden et sæt mere bare fordi jeg blev så begejstret.
5 x 100

Bænkpres:
Under bænkpressen i dag var jeg i jævnt dårlig humør, fordi det hele føltes skide tungt, og jeg forbandede mine lange arme og dårlige genetics og bla bla bla. I dag sad jeg så på tønden og trykkede en dej ud, mens jeg spekulerede over tilværelsen, da det slog mig at bænkpres stangen i klubben vejer 20, mens min gamle vejede 10. Så istedet for at være en super nedern træning, var det rent faktisk en fucking awesome træning.
8 x 20
8 x 60
6 x 85
2 x 95 Personlig Rekord!
4 x 90 (assist på den sidste)
3 x 90 (sloppy teknik på den sidste, men ingen hjælp)
3 x 90 meget bedre, Personlig Rekord!
3 x 90
7 x 80
4 x 85

Assist/disko:
Hyperextension
Triceps Pushdowns
Lat Raise
Mave
- De 4 tog sammenlagt 15 minutter.

Jeg vil desuden dele denne med jer, som førte til at jeg stod og grinede som en åndsbolle midt i køen i netto..
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/ph ... 7_700b.jpg
Brugeravatar

Fedt med endnu en football log. Det ser struktureret ud. Husk dog at forholde dig kritisk til hvad du får at vide nede i klubben.

Reputation point: 5

Træner her: The Gym

OLB skrev:
mikej skrev:

Jo naturligvis. "Filosofien" bag mine konditionspas er at de skal have så stor som mulig overførlighed til en kamp, da det jo er ligemeget jeg kan løbe et maraton, hvis jeg går død så snart jeg skal arbejde ved høj hastighed.

Altså arbejder jeg typisk ved høj intensitet spurt, typisk omkring 10-15 yards, for derefter at holde omkring 10-20 sekunders pause, for at efterligne at bolden bliver rykket. Jeg starter altid mine spurt i linebacker stance, for tilvænning. Desuden prøver jeg at arbejde med hurtigt at skrifte retning, samt at falde i "coverage" (istedet for at sprinte frem, løb bagud, mens man orienterer sig fremad, vigtigt at åbne i hoften, etc.)

Uden at gøre mig til ekspert på området, vil jeg mene at du skal kigge på hvordan en kamp typisk ser ud for dig, og så forsøge at efterligne det når du konditionstræner. Med min meget begrænsede forboldviden kunne noget ala. dette måske bruges:
Hvis man er angrebsspiller, har jeg indtryk af at man ofte er meget afventede, mens bolden spilles rundt, og man leder efter en åbning. Måske kunne du køre noget hvor du "jogger rundt", for at efterligne det afventende, laver en række retningsskift, som alle er efterfulgt af en kort spurt, for at efterligne af man forsøger at løbe sig fri, og ind imellem lave en længere spurgt, for at efterligne at angrebet er sat i gang,
Ovenstående er naturligvis bare noget jeg har hevet ud af den blå luft, men måske du kan bruge det til inspiration, du har naturligvis stor kendskab til hvordan en kamp ser ud for dig.

Udover det er det en habil styrke du har opbygget, du skulle tage og droppe fodbold, og istedet komme hen og spille den amerikanske version ;)

Tak for svaret, jeg tror virkelig du har fat i noget.. Det må jeg arbejde lidt videre med :D

Haha tanken om at skifte over til rigtig fodbold har skam ramt mig, mine styrke stats er ikke helt up to date, og jeg har tidligere leget lidt i atletikkens tegn så min 100m er også ganske habil (Lidt under 12 sek) og kampvægten på 92 er næsten for meget til at almindelig fodbold :D

Igen tak for svaret, jeg vil bestemt følge med herinde :)

Styrkeliste

bestwr96 skrev:Fedt med endnu en football log. Det ser struktureret ud. Husk dog at forholde dig kritisk til hvad du får at vide nede i klubben.

Mange tak, allerede inden jeg rykkede op i nationalligaen hørte jeg råddet med at man skulle forholde sig kritisk, og det har i nogle tilfælde vist sig at være korrekt. Man lærer dog hurtigt hvem der kan hjælpe en på vej.
Sidst rettet af OLB 26. nov 2013, 15:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

14-11-2013

Opvarmning:
10 Minutters foamrolling, fokus på lænd og lægge
20 minutters opvarmning, den som er beskrevet i 5/3/1 for football (fortrinlig bog, køb den)

Der har været snak om at vi skal have en ny konditionstest til Februar, og derfor bestemte jeg mig for at prøve kræfter med den i dag, opbygningen er som følger..

Man skal løbe 100yards på kortere og kortere tid. Man skal løbe 22 runder (af ét minuts varighed), som alle er bygget op som "frem-og-tilbage", altså i alt 4400 yards.

Fordelingen er således:
1-10 25sek frem 35sek tilbage
11 24sek frem 36sek tilbage
12 23sek frem 37sek tilbage
13 22sek frem 38sek tilbage
14 21sek frem 39sek tilbage
....
20-22 15sek frem 45 sek tilbage

Testen blev gennemført ret nemt, men det strammede i lænden til at starte med, fordi tidsfristen var så nem at overholde at jeg kom til at løbe langsomt og sjusket. Hvis jeg skal lave testen igen vil jeg istedet holde et relativt højt tempo, og så have tid til at få luft.

Jeg bryder mig ikke umiddelbart om testen af flere grunde.
Meget lille overførlighed til en kamp, vi vil aldrig nogensinde skulle løbe 4.400 yards i streg.
Jeg følte at testen startede svær, for derefter at blive gradvist nemmere, dette skyldes dog muligvis at jeg fungerer bede ved høj intensivt løb.
I denne test er der ikke niveauer, og derfor vil en linjemand skulle gennemføre på samme hastighed som en Wide receiver, hvilket er voldsomt urealistisk.

Det er naturligvis trænernes valg, men umiddelbart kunne jeg bedre lide den anden :-({|=

God musik til folket:
https://www.youtube.com/watch?v=XW0j0smt8fY Tool - The pot
https://www.youtube.com/watch?v=egTJEGrhPTg Tool - Vicarious
Brugeravatar

mikej skrev:
Tak for svaret, jeg tror virkelig du har fat i noget.. Det må jeg arbejde lidt videre med :D

Haha tanken om at skifte over til rigtig fodbold har skam ramt mig, mine styrke stats er ikke helt up to date, og jeg har tidligere leget lidt i atletikkens tegn så min 100m er også ganske habil (Lidt under 12 sek) og kampvægten på 92 er næsten for meget til at almindelig fodbold :D

Igen tak for svaret, jeg vil bestemt følge med herinde :)

Eller også skulle du lade være, kan se du er fra Aarhus, tigers har ikke brug for yderligere forstærkninger før vi skal møde dem til Grudge-rematch næste år :whistle:
Brugeravatar

15-11-2013

Jeg havde dødløft fokus i fredags, og derfor besluttede jeg mig for at prøve en dødløft intensiv dag fra sheiko programmet, delvis fordi jeg skulle prøve det, og delvist fordi jeg glæder mig til at starte. Valget faldt på W1 D3.

Fuldstændigt modsat alle anbefalinger, har jeg i sinde at lave en lille tilføjelse til programmet når jeg kører det, for at få tilføjet noget rygtræning. I Jim Wendler's 5/3/1 for football kører man pullups imellem de primære øvelser, hans anbefaling er at man kører det halve af hvad man normalt ville kunne køre med god teknik, hvilket i mit tilfælde bliver 5.

I sheiko er der dog rigtigt mange relativt hårde sæt i de primære øvelser, og for at bevare fokus på disse, vil jeg istedet kører pull/chinups imellem mine assist øvelser.

I praksis kører jeg et sæt af min assist øvelse, derefter 5 pulls/chins, så repeat. Cirka 1 minut mellem assist og pulls.

Deadlift to Knees:
3 x 90
3 x 107.5
3 x 125
3 x 125
3 x 135
3 x 135
3 x 135
3 x 135
- Godt nok underligt kun at køre til knæene, men ingen problemer.

Incline Bench:
6 sæt 4x60

Dips:
5 sæt af 8
- Herimellem Chins/pulls, det blev i alt 50.

Rackpulls:
4 x 100
4 x 117.5
4 x 135
4 x 135
3 x 152.5
3 x 152.5
3 x 152.5
3 x 152.5

Lunges:
5 sæt af 5 x 35

Sørme en dejlig træning, glæder mig til at starte Sheiko.

Næste uge fallball, nøj det bliver dejligt. Jeg har hørt rygter om at der lægges stor fokus på teknik, og mindre på at det er fysisk udfordrende, det kan være det ændrer lidt i min langsigtede planlægning, det må jeg se på.
-Edit. Fallball er denne uge, men jeg skrev faktisk det her i fredags, og glemte at trykke på udfør, så det er jo flot.
Brugeravatar

18-11-2013

10min foamrolling, lænd og lår
~5 min opvarmning af hofter

Squat:
6 x 60
6 x 60
6 x 80
6 x 100
3 x 115
2 x 125
2 x 132.5 Personlig rekord!
2 x 135 Personlig rekord!
6 x 110
8 x 100
- Dejligt med PR, selvom jeg stadig har tendens til at falde hen på forfoden når det bliver tungt, det er ikke særligt godt, mit opspænd var dog ret godt.

Leg curl:
3 x 10

Bænkpres:
6 x 20
6 x 60
6 x 60
5 x 80
5 x 80
3 x 90
2 x 95
2 x 97,5 arh den var ikke helt god!
0 x 100
0 x 100 Min skiderik af en træningsbuddy prøvede at overbevise mig om at jeg var stærk, men det passer ikke. Dog var jeg ikke langt fra, på en god dag, uden så mange sæt forinden, skulle den sidde der ret nemt.
5 x 80
2 x 90
- Udover det er det jo egentligt noget fis at jeg kører 60 kilos opvarmning i både bænk og squat, jeg er jo meget stærkere i squat. Fra næste uge kan jeg parkere hjernen og lade Sheiko tænke for mig..

Dips:
3 x 12
SS Chinups:
3 x 8

Derefter blev stemningen meget homo-erotisk. Jeg smed tøjet og flexede foran spejlet, mens vi snakkede om hvor flotte vi er, og drak vores shake. Jeg er dog stadig meget skinny, jeg kan sagtens tåle at veje 5 kilo mere (~102kg) før der skal cuttes, men det er jo bare lækkert.

Fallball i dag, satme nice.
Brugeravatar

20-11-2013

Træningen stod på Fallball i Topdanmark hallen. Da jeg fik pad og hjelmen på igen, var det lige som at være født på ny, for fanden hvor havde jeg savnet det. Jeg var ude ved hallen en halv time før tid, og løb rundt sammen med nogle DB's og kastede bold.

Vi var kun 3 limebackers, og selvom det selvfølgelig er slidt af dem der ikke var der, var det rigtigt fedt for mig at få opmærksomhed i vores indie's, jeg har meget at lære.

Vores coverage scheme er stadig meget svært, selvom jeg har læst vores playbook igennem adskillige gange, det er altså bare noget andet at stå på banen.

Pass-rush 1-on-1 med O-line gik super godt, og jeg tabte kun én enkelt. Mit største problem er når jeg er mod en der er meget tungere end jeg, og jeg udelukkende har teknik og fart at falde tilbage på.

I dag samt fredag kommer den til at stå på deload, forud for at jeg vil starte sheiko #29 næste uge, det er skide kedeligt, men det fornuftige valg.
Brugeravatar

21-11-2013

Træning i top danmark hallen. En god træning med god energi, og masse store mænd der støder hårdt ind i hinanden. Vi øvede coverage på krydsende ruter, ved forskellige coverage-responsibility, noget jeg er utroligt dårlig til, så der skal læses noget mere i playbooken. Jeg er desuden dårlig til at "løbe i coverage", åbne hoften og holde øje med QB'en.

Tilgengæld var jeg pisse god til pass rush 1-on-1 og vandt dem alle, men også her er der massere af plads til forbedring.

23-11-2013
Træningen i dag var en smule amputeret, da en række folk ikke var til stede, blandt andet min linebacker træner. Jeg var desuden den eneste linebacker på dagen, så jeg trænede istedet med DB's. Vi øvede man-coverage, og jeg lærte mange nye ting.

Derefter kørte vi 1-on-1 DB on Receiver, og eftersom at v i kun var mig til at passrushe, og 5 o-line, blev O-line sat op som receiver, og jeg som DB. Kevin, vores center, har vidst en lille Tight-end gemt i maven, og lavede de vildeste diving catches, en sand fryd for øjet.

Fra på mandag starter jeg Sheiko #29, altså har jeg rykket skemaet en uge frem, da Fallball ikke er såååå fysisk hårdt, men sætter større krav til teknik.
Brugeravatar

Stor skiderik af trænings buddy du har dig da!! Du må være slap.... :dope: :drink:

PS - Du er generalt ret homoerotisk :whistle:
Skills - Brute force - Determination - Power - Sacrifice!
Brugeravatar

Geografisk sted: Måløv

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00

25-11-2013
Billede

Dagens træning er dedikeret til Lawrence Taylor, en fantastisk atlet. Nogle mener vidste endda at han var ophavsmanden til "The pass rushing linebacker". Det vil jeg ikke gøre mig klog på, men blot præsentere denne video:

Sheiko W1D1:
Bænkpres:
10 x 20
10 x 20
5 x 55
4 x 65
4 x 65
3 x 77,5
3 x 77,5
3 x 82,5
3 x 82,5
3 x 82,5
3 x 82,5
3 x 82,5

Squat:
5 x 60
5 x 75
5 x 90
5 x 90
5 x 105
5 x 105
5 x 105
5 x 105
5 x 105
-Squatten sad lige i skabet i dag, virkeligt solid teknik jeg lagde for dagen.

Bænkpres:
10 x 20
5 x 55
5 x 65
4 x 77,5
4 x 77,5
4 x 77,5
4 x 77,5

Assist:
Flies
Goodmornings
Pull-ups
~8 min diskodasko

I dag trænede jeg i tights, da jeg ynder at stå og beundre min røv i spejlet. Vores strongcoach bemærkede dette, og vi havde en mindre snak om hvor fortrinlig min numse var. Det hele eskalerede da han bad mig stille mig op på en bænk og dreje rundt, mens jeg fremviste min velskabte bagdel for de 14 årige drenge. En af dem mente at han selv havde en ret god røv, og sprang op på bænken for at vise denne frem, men ak, han blev bragt til skamme, min røv var hans langt overlegen. Jeg mener personligt at en velskabt bagdel er stensikkert tegn på en atletisk person. Mon Lawrence havde en flot negerbooty? Jeg tror det.
Sidst rettet af OLB 26. nov 2013, 12:09, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Humleboy87 skrev:Stor skiderik af trænings buddy du har dig da!! Du må være slap.... :dope: :drink:

Nick du er uden tvivl den flotteste person jeg kender =D>
Brugeravatar

Hvad fedter du for?... Bare fordi du lod mig hænge i bænk idag! :twisted: [-X :blackeye: Det skal jeg nok huske til en anden gang.... :dope:

Samt JA! LT anses som en af de største indenfor det. Der er vel en grund til man kommer i Hall Of Fame :dance:
OLB skrev:
Humleboy87 skrev:Stor skiderik af trænings buddy du har dig da!! Du må være slap.... :dope: :drink:

Nick du er uden tvivl den flotteste person jeg kender =D>
Skills - Brute force - Determination - Power - Sacrifice!
Brugeravatar

Geografisk sted: Måløv

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00

Humleboy87 skrev:Hvad fedter du for?... Bare fordi du lod mig hænge i bænk idag! :twisted: [-X :blackeye: Det skal jeg nok huske til en anden gang.... :dope:

Samt JA! LT anses som en af de største indenfor det. Der er vel en grund til man kommer i Hall Of Fame :dance:

LT er et beast. En dag vil jeg også blive så sej.

Rygbillede fra i går, helt afslappet. På trods af mine haters ( :twisted: ) synes jeg at det ser ok ud. Jeg står ret skævt, og lyset gør ikke just gode ting for mig. Udover at det ikke er nemt at se bred ud på ~2m, hjælper min smalle talje da trods alt lidt på sagen.

Se billeder nedenfor, de er mere sammenlignelige.
Sidst rettet af OLB 27. nov 2013, 21:05, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

26-11-2013

J. J. Watt tribute. Er du gal en tyr.

Andensidste fallball træning i dag. Energien var ikke helt hvor den skulle være, da jeg kun havde sovet 6 timer, ovenpå et sheiko pas er det slet ikke optimalt. Iøvrigt crazy doms i patterne i dag, det er sørme længe siden jeg har haft det.

Træningen lignede andre, vi øvede pass coverage og pass rush. Jeg tabte et enkelt pass rush i dag, da jeg stod mod vores center, det er lidt uvant for mig at have 1-on-1 på sådan en spids vinkel, hvor jeg ikke har plads at arbejde på. Jeg er desuden lidt en one-trick pony og skal lære noget bedre handfighting.

Pass Coverage i dag gik godt, og jeg viser små tegn på forbedring, men der er dælme lang vej endnu. Det er forståeligt eftersom at jeg hele sidste sæson udelukkende pass rushede, men det er irriterende nu hvor det skinner igennem.

Jeg "små-forstuvede" desuden min tommelfinger på pass rush i dag, men lad os nu se om jeg ikke kan få dødløftet i morgen alligevel, så hedder den bare straps fra starten af.

Opdateret offseason plan, da jeg har læst lidt mere op:
Uge 48: Fallball + Sheiko #29 W1
Uge 49: Sheiko #29 W2 + Konditionstræning efter dagsform
Uge 50: Sheiko #29 W3 + Konditionstræning efter dagsform
Uge 51: Sheiko #29 W4 + Konditionstræning efter dagsform
Uge 52: Sheiko #37 W1 + Konditionstræning efter dagsform
Uge 1: Sheiko #37 W2 + Konditionstræning efter dagsform.
Uge 2: Sheiko #37 W3 + Konditionstræning efter dagsform
Uge 3: Sheiko #37 W4 + Konditionstræning efter dagsform
Uge 4: Nedsat styrketræning, peak frem mod uge 5, konditionstræning efter dagsform
Uge 5: Deload frem til lørdag, Styrketest!
Jeg synes faktisk det ser vældigt fornuftigt ud, og jeg elsker simpelthen Sheiko, det er fedt med fokus på basisøvelser.

Efter Styrketesten tænker jeg noget ala madcow 5x5, da jeg endnu er på et niveau hvor jeg kan squeeze noget nem fremgang ud af det. Lige præcis madcow 5x5 opsætningen virker dog som kedelig måde at træne på, jeg vil se om der ikke er noget tilsvarende som virker mere interessant, ellers må jeg klemme ballerne sammen.
Sidst rettet af OLB 27. nov 2013, 21:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

27-11-2013

Træningen i dag var lidt mærket af min tommelfinger. Jeg havde dog sat mig for at det ikke skulle gå ud over dødløften.

Teknikken i dag var nogenlunde, men ingen tvivl om at jeg er langt bedre til squat. Nick (jeg nægter seriøst at kalde dig humleboy..) bemærkede iøvrigt at jeg sjuskede i slutnigen af min dødløft reps, det er for dårligt. [-X

Sheiko er et pisse fedt program.

Sheiko #29 W1D2

~5 min foamrolling
Dødløft til knæ:
3 x 92,5
3 x 110
3 x 110
3 x 130
3 x 130
3 x 140
3 x 140
3 x 140
3 x 140

Incline Bænk 4 x 6 x 50
Dips 5 x 5 + 13
Herimellem Pullups 9 x 4

Rackpull:
4 x 100
4 x 120
3 x 130
3 x 130
3 x 160
3 x 160
3 x 160
3 x 160
Egentligt skulle den have været 157,5 på sidste sæt de 4 sidste, men jeg følte mig stærk.

Lunges 3 x 5 +30.
- Ja skulle have kørt 5 sæt, man skal huske at kigge på sit papir.

~10min meget let diskodasko og hyggesnak.

Billeder af bagsiden, forsøg på lidt mere "standardposering", så jeg kan sammenligne om 2 måneder.
Jeg er midt bulk, mellem 96-97kilo. Standardposeringer af fronten/benene kommer fredag, min ryg er såmænd ok, det er bare resten der er lort.
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 76 gæster