Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

SørenDP skrev: Det vigtigste er bare at antallet af presse-øvelser skal passe med antallet af trække-øvelser

jesperlinde skrev:SørenDP skrev: Det vigtigste er bare at antallet af presse-øvelser skal passe med antallet af trække-øvelser
Hvorfor? Og hvem siger det?

samsk skrev:Hvilke trække øvelser findes der til bryst? Træk til bryst ?

Cade skrev:Der findes ingen træk øvelser til bryst hehe. Man siger bryst og triceps for presseøvelser, og ryg og biceps for presse øvelser

Gaxe skrev:Cade skrev:Der findes ingen træk øvelser til bryst hehe. Man siger bryst og triceps for presseøvelser, og ryg og biceps for presse øvelser
Præcis.. Da muskler kun kan trække sig sammen, vil det ikke give mening at kunne trække noget til sig også skulle det aktivere brystmusklen til at trække sammen.

jesperlinde skrev:SørenDP skrev: Det vigtigste er bare at antallet af presse-øvelser skal passe med antallet af trække-øvelser

the-QB skrev:jesperlinde skrev:SørenDP skrev: Det vigtigste er bare at antallet af presse-øvelser skal passe med antallet af trække-øvelser
Fordi hvis der ikke er lighed mellem hvor meget for og bagskulder arbejder i træningen, så kan der skabes ulighed i skulderledet, og det vil på sigt føre til skader

jesperlinde skrev:the-QB skrev:jesperlinde skrev:SørenDP skrev: Det vigtigste er bare at antallet af presse-øvelser skal passe med antallet af trække-øvelser
Fordi hvis der ikke er lighed mellem hvor meget for og bagskulder arbejder i træningen, så kan der skabes ulighed i skulderledet, og det vil på sigt føre til skader
Det er ikke andet end en spekulation, sætter vi tingene op på den måde kan skulderledet jo også belastes hvis du cheater for meget i dine curls, eller hvis du trækker vægten for langt bagud under dine tricep extensions.. Vi regner jo heller ikke workloadet med i dette, man kan jo ligeså godt presse mere end man trækker, og i det man gør det, så skaber du stadig en ulighed.
Vi kan ikke modregne hvert plus med et minus, for at nå til standpunk 0 hver eneste gang.

SørenDP skrev:jesperlinde skrev:the-QB skrev:jesperlinde skrev:SørenDP skrev: Det vigtigste er bare at antallet af presse-øvelser skal passe med antallet af trække-øvelser
Det er ikke andet end en spekulation, sætter vi tingene op på den måde kan skulderledet jo også belastes hvis du cheater for meget i dine curls, eller hvis du trækker vægten for langt bagud under dine tricep extensions.. Vi regner jo heller ikke workloadet med i dette, man kan jo ligeså godt presse mere end man trækker, og i det man gør det, så skaber du stadig en ulighed.
Vi kan ikke modregne hvert plus med et minus, for at nå til standpunk 0 hver eneste gang.
Det kan da godt være at det ikke kan stilles firkantet op. Men nogle der træner meget bryst har måske tendens til at glemme ryggen og begskulderen lidt (Læs: diskopumpere) Jeg ved godt det er en fordom. Selvom det ikke kan stilles firkantet op, må der da være noget om det, hvis man har fire forskellige brystøvelser, men måske kun en enkelt eller to ryg/bagskulderøvelser.
Jeg har i hvert fald set eksempler på diskopumpere der har fået vildt fremskudte skuldre, fordi de bare har fokuseret på patterne. En af mine gode venner har også haft store problemer med sit skulderled, og han fik at vide at der var fordi hans bryst var trænet for meget i forhold til bagskulder/ryg

TheFatboy skrev:Hele ryggen har brug for 3 øvelser, for optimal fremgang. Brystet kan nøjes med en enkelt. I kan selv gætte jer til hvilke øvelser

ssovic skrev:TheFatboy skrev:Hele ryggen har brug for 3 øvelser, for optimal fremgang. Brystet kan nøjes med en enkelt. I kan selv gætte jer til hvilke øvelser
Jeg kan ik??

SørenDP skrev:ssovic skrev:TheFatboy skrev:Hele ryggen har brug for 3 øvelser, for optimal fremgang. Brystet kan nøjes med en enkelt. I kan selv gætte jer til hvilke øvelser
Jeg kan ik??
Ryg: DL, BOR, pullups
Patter: Bænk

Quistgaard skrev:tror bare jeg forstsætte som jeg skrev ;)

Lithium skrev:Hvis man kan holde sig indenfor ca. 10 % variation af 1 rm i samme session er det fint - så mit forslag er kun retningsgivende.
Lad os tage fredagen som et eksempel
1x10 @ 16 kg (opvarm)
1x8 @ 24 kg (opvarm)
1x8 @ 30 kg (workset)
1x7 @ 30 kg (workset)
1x9 @ 28 kg (workset)
1x9 @ 28 kg (workset)
Som du kan se holder man sig bare ca. til de 8 reps og går aldrig til reel failure-nedbrud - man bør så vidt muligt og som også vist i eksemplet ikke ændre intensiteten mere end 10 % op eller ned på worksets

the-QB skrev:jesperlinde skrev:SørenDP skrev: Det vigtigste er bare at antallet af presse-øvelser skal passe med antallet af trække-øvelser

Johnni G skrev:the-QB skrev:jesperlinde skrev:SørenDP skrev: Det vigtigste er bare at antallet af presse-øvelser skal passe med antallet af trække-øvelser
Så fx. sådan en som mig, der træner meget biceps og triceps skal træne mindst lige så meget ryg? har slacket en del med rygeen. Træner den næsten ikke.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster