Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1460
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1458

Følg bodybuilding.dk på

for meget protein

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hey :)

jeg tænkte på hvad der sker med kroppen hvis man intager for meget protein.

f.eks. hvis jeg behøver 120g protein om dagen, hvad ville der så ske ved at jeg indtog 200g ? ville det være godt eller bare dumt ?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du ville nok få noget knas med nyrer, og lever efter længere tids "proteinforgiftning"..
Hold dig til de ca. 2g pr kg. kropsvægt om dagen ;)
Brugeravatar

svarene i de tidligere tråde hvor der blev spurgt til det. Blev der svaret; Nej. der skal meget store mænger protein til for at få problemer med nyeren. Og det er hvist kun folk med nyer probler i forvejen, der er i "fare zonen"

så om du æder 3g/kg sker der næppe noget ved.. Hvis ikke det bliver brugt som protein i din krop, bliver det omdannet til energi.

Mener faktisk også der står beskrevet i en af artiklerne i kost sektionen om det farligt eller ej, og der var svaret også nej! kan ikk lige finde den fordi jeg ikk gider kigge :wink: men prøv selv at kig lidt :D

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

johs88 skrev:Du ville nok få noget knas med nyrer, og lever efter længere tids "proteinforgiftning"..

Arhh

Til begyndere er 2g pr kg. optimalt, men senere vil du vokse, og dine muskler vil få brug for mere protein.
Jeg har kørt den kostplan som man kan klikke ind på under mit avatar siden jeg startede med at træne, og så til 4-5 måneder siden. Jeg har aldrig haft nogen problemer med leveren overhovedet, dog har mit urin skummet en del. Er dog ikke sikker på det er protein der gør det :P
Brugeravatar

Reputation point: 160

Niels1 skrev:
johs88 skrev:Du ville nok få noget knas med nyrer, og lever efter længere tids "proteinforgiftning"..

Arhh

Til begyndere er 2g pr kg. optimalt, men senere vil du vokse, og dine muskler vil få brug for mere protein.
Jeg har kørt den kostplan som man kan klikke ind på under mit avatar siden jeg startede med at træne, og så til 4-5 måneder siden. Jeg har aldrig haft nogen problemer med leveren overhovedet, dog har mit urin skummet en del. Er dog ikke sikker på det er protein der gør det :P

Du skal ikke bruge mere protein for at opbygge muskel senere, end du skal nu, eller før.
bare fordi man er stor skal man ikke indtage mere protein. der skal stadig kun den samme mængde protein til at få musklen til at vokse. Den kræver ikk lige pludselig 3 gange så meget for den samme vækst.

Styrkeliste

Illisher skrev:
Niels1 skrev:

Arhh

Du skal ikke bruge mere protein for at opbygge muskel senere, end du skal nu, eller før.
bare fordi man er stor skal man ikke indtage mere protein. der skal stadig kun den samme mængde protein til at få musklen til at vokse. Den kræver ikk lige pludselig 3 gange så meget for den samme vækst.

Er du 100% sikker på det? Der må jo være en grund til, at de største bodybuildere indtager sindsyge mængder af proteinshakes, og mad for den sags skyld.
Brugeravatar

Reputation point: 160

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Illisher skrev:Du skal ikke bruge mere protein for at opbygge muskel senere, end du skal nu, eller før.

Mere muskelvæv vil jo betyde en større nedbrydning af aminosyrer i kroppen og du skal bruge flere makronæringsstoffer til at holde den gående og til at vokse, heriblandt også mere protein.

Anbefalingerne for protein hedder også altid x gram/kg kropsvægt, så mon ikke det har noget med kropsmassen at gøre.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

jeg så lige der stod, ca 2g pr kg kropsvægt. jeg vejer 92kg dvs jeg skal tage 184g om dagen? lige p.t tager jeg ca 80g??
er lige begyndt med protein pulver skal siges..

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 50.00

Du skal ikke regne med det er mere farligt end for meget fedt eller kulhydrater.

Jeg får 250 gram om dagen nu, og er igang med cut. ellers er jeg på 400-500gram

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

the_lion_ skrev:jeg så lige der stod, ca 2g pr kg kropsvægt. jeg vejer 92kg dvs jeg skal tage 184g om dagen? lige p.t tager jeg ca 80g??
er lige begyndt med protein pulver skal siges..

Du skal naturligvis også medregne denprotein du får fra din almindelige kost. Kød, fisk, mælk osv.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Straws skrev:Du skal ikke regne med det er mere farligt end for meget fedt eller kulhydrater.

Jeg får 250 gram om dagen nu, og er igang med cut. ellers er jeg på 400-500gram

Med mindre du er på krudt er det totalt overkill.

Edit: Læs du som man.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Det har også noget at gøre med jeg skal have min kcal da jeg ikkespise kulhydrater på hverdage.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

I den der Iform artikel.. der nævner de en slags grænse ved 175 g. Altså jeg tror at en pæn stor del herinde får noget over 175 g, deriblandt mig selv, så jeg tvivler lidt på den artikels brugbarhed.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

okay så passer det meget godt med de 80-90g pulver spiser meget rugbrød med kød pålæg, og drikker meget mælk og sådan...

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 50.00

the_lion_ skrev:okay så passer det meget godt med de 80-90g pulver spiser meget rugbrød med kød pålæg, og drikker meget mælk og sådan...

Måske, prøv at sæt det op i det indbyggede kostprogram :)
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Dingo skrev:
Illisher skrev:Du skal ikke bruge mere protein for at opbygge muskel senere, end du skal nu, eller før.

Mere muskelvæv vil jo betyde en større nedbrydning af aminosyrer i kroppen og du skal bruge flere makronæringsstoffer til at holde den gående og til at vokse, heriblandt også mere protein.

Anbefalingerne for protein hedder også altid x gram/kg kropsvægt, så mon ikke det har noget med kropsmassen at gøre.

Det er jeg med på.. men det er jo stadig 2g/kg om du vejer 50kg eller 150kg man skal da ikke have 3g/kg bare fordi man er større. man får jo stadig en passende mængde protein da man jo får 2x sin kropsvægt..

Styrkeliste

Straws skrev:Det har også noget at gøre med jeg skal have min kcal da jeg ikkespise kulhydrater på hverdage.

Er du igang med Ketose, det er i hvertfald den tilstand du bringer kroppen i :) Du skriver du ikke indtager carbs i hverdagene, er det mandag til fredag? i så fald er du i ketose allerede sidst på tirsdag eller i løbet af onsdag, husk der er forskel på low carb og ketose, low carb er klart at foretrække hvis du vil holde på massen. Mange proer har benyttet sig af ketose men jeg kan ikke komme i tanke om nogen der har haft held med det :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Langelands Body & Motionsklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00

Tilbage til Kost & kosttilskud