Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1381
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1378

Følg bodybuilding.dk på

Forældre og deres reaktion på kosttilskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB

Ja, nu her fandt mine forældre så ud af, at der var noget mystisk i mit skab. Weight Gainer og Kreatin. Nemlig det som jeg tager i form af træning. Jeg har holdt det lidt hemmeligt, fordi jeg vidste de ikke var meget for, at jeg tog sådan noget. De mener helt bestemt at "stoffer" som det, kan have katastrofale bevirker og følger på min krop.
Hvad mener I om det?
Kan det faktisk fucke ens krop op eller rive rundt med psyken??? :|

man begynder jo at tænke som de gamle :roll:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du får ét gæt :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Hvis det er weightgainer, protein og kreatin du har, og intet andet så er svaret et klart nej.
Det kan ikke fucke din krop eller gøre noget som helst psykisk.

Weightgainer er jo bare protein og kulhydrat som du finder i al mad.
Kreatin forekommer naturligt i bl.a. kød.
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Hørsholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 84.00
- Squat: 127.50
- Dødløft: 165.00

:?

Træner her: Hadsten Motionsforening

NEEEJ! :D

det er jo bare proteiner og kulhydrater ffs! :) hehe... det var det jeg prøvede at forklare :wink: og kreatin gør dig jo bare lidt stærkere - :twisted: ?

men tænkte oss på, om der var andre herinde, som havde ligeså "bange" forældre? :P

Det er nok heller ikke den bedste løsning at gemme det i sit skab :)
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

min mor er ved at læse videre til kostvejleder, så hun ved godt hvad jeg tager og hvorfor

Men det er vel altid de uvidende forældre der er "bange"

Min lærer sagde hun havde smidt hendes søns ud

Bay skrev:Det er nok heller ikke den bedste løsning at gemme det i sit skab :)

nej, selvfølgelig er det ikke det, men det har da sparret mig for en hel del diskutioner :)

Spo skrev:min mor er ved at læse videre til kostvejleder, så hun ved godt hvad jeg tager og hvorfor

Men det er vel altid de uvidende forældre der er "bange"

Min lærer sagde hun havde smidt hendes søns ud

ja, du har vel ret i, at det er de uvidende forældre der er relativt bekymret for deres børn mht. hvad de går og indtager :wink:

alligevel rimelig vildt at smide sin søn ud på grund af det :)

Forstår det nu som sin søns (kosttilskud) ud :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

At dine forældre kalder det "stoffer" viser jo bare at de ikke har en anelse om hvad de snakker om (ikke for personligt ment :) ). Det at man stempler ting for at være farligt uden at vide noget ordentligt om det er efter min mening typisk!

Evt. fortæl dem at gainer og kreatin ikke er doping. Vis dem bodylab's hjemmeside så de selv kan få et indblik i produkterne (og se at det er danskproduceret). Hvis de frygter for dit liv kan de jo bare spørge Antidoping Danmark, så er de på den sikre side... :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Træner her: SportsClub Viborg
DIT Studie

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (19)

Ignoratios skrev:Forstår det nu som sin søns (kosttilskud) ud :wink:

Præcis homie :wink:

kr athletic skrev:At dine forældre kalder det "stoffer" viser jo bare at de ikke har en anelse om hvad de snakker om (ikke for personligt ment :) ). Det at man stempler ting for at være farligt uden at vide noget ordentligt om det er efter min mening typisk!

Evt. fortæl dem at gainer og kreatin ikke er doping. Vis dem bodylab's hjemmeside så de selv kan få et indblik i produkterne (og se at det er danskproduceret). Hvis de frygter for dit liv kan de jo bare spørge Antidoping Danmark, så er de på den sikre side... :wink:

Er så enig! lige nøjagtig hvad jeg har stået og sagt til dem! :wink: - men de ville da oss undersøge sagen, hehe.
men altså, sålænge man selv ved hvad man tager osv., så er jeg selv tilfreds. Man er jo selv herre over sin egen krop.

DragonXD skrev:
kr athletic skrev:At dine forældre kalder det "stoffer" viser jo bare at de ikke har en anelse om hvad de snakker om (ikke for personligt ment :) ). Det at man stempler ting for at være farligt uden at vide noget ordentligt om det er efter min mening typisk!

Er så enig! lige nøjagtig hvad jeg har stået og sagt til dem! :wink: - men de ville da oss undersøge sagen, hehe.
men altså, sålænge man selv ved hvad man tager osv., så er jeg selv tilfreds. Man er jo selv herre over sin egen krop.

Præcis :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Træner her: SportsClub Viborg
DIT Studie

Styrkeliste
- Dødløft: 200.00

Min mor og far syntes det helt cool. Og jeg må æde alt det jeg vil, dog brokkede min mor sig lidt over det i sommmerferien, hun plejer at købe økologisk og det var der sgu ikke råd til med mit madforbrug!

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Hvis forældrene har det så svært med de kosttilskud, så print et par artikler og lad dem læse dem og giv dem lidt tid til at fordøje det.

Den løsning med at gemme det i skabet gør bare det hele meget værre.
Thomas Bay
Brugeravatar

Styrkeliste

Bare være åben om, jeg snakkede med mine forældre om det før jeg overhovedet købte de, og de accepterede det uden diskussion (:

Spo: Var det en lærer fra gym? Og i det tilfælde hvem? Vores old lærer (har lige glemt hendes navn) snakkede virkeligt nedværdigende og uvidende om BB'ere :wink:
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

kr athletic skrev:Det at man stempler ting for at være farligt uden at vide noget ordentligt om det er efter min mening typisk!

*Host*! Greenpeace.. *Host*! PETA.. *Host*!

Vil fortælle en kort historie omkring det samme emne.
Det er virkelig en adfærd som ligger dybt i mennesker at fordømme ting som man ikke ved noget om. Men hvis man bare har en smule hjernemasse så ved man at det er muligt at leve uden at have indsigt i de fysiske sammenhænge, men uden denne indsigt kan man ikke forholde sig kvalificeret til problemerne. Dette gælder nøjagtig også denne her situation med forældre. Derfor vil jeg som sagt gerne fortælle en lille historie som jeg håber vil skabe et lille smil på læben :wink:

Det var noget jeg så i en dokumentar serie. Denne gang omhandlede afsnittet om greenpeace og derfor var optagelserne hos en kæmpe greenpeace forsamling med at par tusind medlemmer. Journalisterne havde en kritisk holdning over for greenpeace - de mente at medlemmerne gjorde alt hvad lederne sagde, bare så længe det lød godt.

Så derfor fik de fat i en ung kvinde med gode talegaver og gav hende en simpel opgave. Hun skulle indsamle underskrifter for bandlysning af et stof som hed dihydroxid (kommer ind på dette stof senere). Hun fortalte de medlemmer hun mødte at dihydroxid var et stof som faktisk fandtes i meget store mængder i vores grundvand. Det var også blevet bevist at der var meget dihydroxid i størstedelen af vores fødevarer! Forskere på område havde konkluderet at det stort set var umuligt at fjerne så derfor opfordrede hun på det kraftigste at man bandlyste brugen af dihydroxid så man kan komme det til livs.

Efter nogle timer havde hun fået indsamlet over 700 underskrifter. Journalisterne mente at det var bevis nok så derfor stoppede de der. Efter at den sidste person havde underskrevet spurgte de ham om han ikke kunne lide vand? - Han kikkede lidt forvirret og svarede selvføgelig jo. Derefter spurgte de ham hvorfor han så havde skrevet under på bandlysningen af dihydroxid da det bare er det kemiske navn for vand...

Manden kunne selvfølgelig ikke svare på spørgsmålet da han bare havde underskrevet uden at vide hvad dihydroxid var. Men pointen er, som tidligere nævnt, at man skal have den nødvendige viden før man kan forholde sig kvalificeret til problemerne. Det er jo fuldstændig langt ude at over 700 personer skriver under på at bandlyse noget de ikke ved en hat om :roll: Btw læg mærke til at kvinden som indsamlede underskrifterne ikke løj over for medlemmerne, alt hvad hun sagde var sandt - det lød bare forkert i modtagerens øre.

Det er lige til at grine ad :)
Brugeravatar

Bay skrev:Hvis forældrene har det så svært med de kosttilskud, så print et par artikler og lad dem læse dem og giv dem lidt tid til at fordøje det.

Fuldstændig enig. Hvis du gemmer proteinen i skabet ser det bare mere suspekt ud.

Prøv, som Bay siger, at printe et par artikler ud vedr. protein, WG og kreatin og lad dem læse det og prøv at forklare hvad det er for noget samt hvad det gør for din krop.

Du han også fortælle dem, at Lene Hansson fra TV anbefaler valle proteinpulver i den daglige kost :mrgreen: Det hjælper altid lidt på forældres foreståelse, hvis den store Lene Hansson siger det !!

Billede

HAV skrev:
Bay skrev:Hvis forældrene har det så svært med de kosttilskud, så print et par artikler og lad dem læse dem og giv dem lidt tid til at fordøje det.

Fuldstændig enig. Hvis du gemmer proteinen i skabet ser det bare mere suspekt ud.

Prøv, som Bay siger, at printe et par artikler ud vedr. protein, WG og kreatin og lad dem læse det og prøv at forklare hvad det er for noget samt hvad det gør for din krop.

Du han også fortælle dem, at Lene Hansson fra TV anbefaler valle proteinpulver i den daglige kost :mrgreen: Det hjælper altid lidt på forældres foreståelse, hvis den store Lene Hansson siger det !!

Billede

Hvad? Har Hansson anbefalet noget der lyder bare tilnærmelsesvist fornuftigt :?

Der kan man bare se
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Nick187 skrev:
HAV skrev:

Billede

Der kan man bare se

Lene Hansson mener, derimod, at man ikke bør spise havregryn om morgenen...
Mirin?

Geografisk sted: Nordsjælland

Calwin skrev:
Nick187 skrev:
HAV skrev:

Billede

Der kan man bare se

Lene Hansson mener, derimod, at man ikke bør spise havregryn om morgenen...

Hvad er argumentet for det? :roll: Og hvornår må man så spise det?
Thomas Bay
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad er argumentet for det? Og hvornår må man så spise det?

Tja.. Hvis man hælder mælk på sine gryn, så blander man jo protein og kulhydrat, hvilket jo flår kroppen fuldstændigt ud af dens naturlige rytme og homeostase :mrgreen:

Nej, vil man opnå optimal sundhed, må man koge sine gryn i vand og derefter indtage sin havregrød.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Lone Hansson er enten komplet idiot eller også sælger hun forkerte løsninger som profit for at tjene penge. Begge dele er forkastelige på landsdækkende tv.

Min mor havde da også nogen problemer med "alt det pulver" i sin tid, men det ser jeg egentlig bare som bekymring man kun kan sætte pris på, Det var selvfølgelig pisseirriterende, men i sidste ende betød det jo at jeg måtte uddanne mig grundigt så jeg kunne battle hende på højniveau (hun har en doktorgrad i medicin).

SÅ frem med skolebøgerne og pædagogikken, så skal de nok forstå det. Prøv at finde materiale der virker så lødigt som muligt, f.eks. det fra fødevarerstyrelsen. Internetartikler fra "bodybuilding.dk" er måske ikke lige det mest betryggende :lol:
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Der bliver i øvrigt kæmpet en kamp mod Lene Hansson m.fl. inde i Per Brændgaards ernæringsgruppe på Facebook.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Køb ti gram hash og nogle piller. Læg det hele ved siden af dit protein pulver. Når hun finder dit hash og dine piller glemmer hun helt sikkert dit protein pulver og du kan tage det i fred :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

qazws skrev:Bare være åben om, jeg snakkede med mine forældre om det før jeg overhovedet købte de, og de accepterede det uden diskussion (:

Spo: Var det en lærer fra gym? Og i det tilfælde hvem? Vores old lærer (har lige glemt hendes navn) snakkede virkeligt nedværdigende og uvidende om BB'ere :wink:

Gjorde hun :shock: Hvorfor dog det? Er det hende der viking?

Det var min lærer i 10ende klasse, skør kælling :lol:

Hvis man holder noget hemmeligt er det jo klart det virker som noget du ikke må have.
Det jeg tror der virker bedst er at finde nogle ernæringseksperters artikler, fx. Lene Hansons, men du må for alt i verden ikke kæde det sammen med bodybuilding. Ordet bodybuilding er blandt "normale" mennesker et utroligt negativt ord.
Derudover kan du jo også sige at det kan spare dem for en del penge i normal føde. Det er tit et argument forældre kan forholde sig til.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Dødløft: 190.00

JensL skrev:Der bliver i øvrigt kæmpet en kamp mod Lene Hansson m.fl. inde i Per Brændgaards ernæringsgruppe på Facebook.

I wanna join :D
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

"Styrketræning" klinger bedre, hvis man skal kalde det noget.
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Hørsholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 84.00
- Squat: 127.50
- Dødløft: 165.00

woow, sikke mange gode besvarelser! :wink: heeeh
umiddelbart lader det også til at tone lidt ned omkring kosttilskud, så det skal sq nok gå :)

haha, Lene Hansson ;b altid en person som næsten alles forældre er betryggende ved at høre på....
også selvom hun bare ævler og ævler =D>

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster