Har nu trænet i lidt over 4 måneder, med henblik på bare at opnå normal styrke, da jeg er noget at en vatarm. Før min påbegyndelse i centeret, læste jeg mange af artiklerne på Bodylab, for at opnå bedst mulige resultater.
1. måned i centeret:
Lagde stille ud og nåede langt fra max. grænsen på mine øvelser. Dels pga. artikellæsning om at lade kroppen vænne sig til træningen, og dels pga. brækkede kraveben og ledbånd i albue og knæ grundet fald i parken på skiferien...
2. 3. måned i centeret:
Begyndte at træne oftere (4-5 gange om ugen. 2-3 split). Fik købt mig noget weight gainer, samt begyndte at lægge omkring 500 kcal i overskud. Trænede Ben, ryg, arme, nakke, skuldre osv. Ja..faktisk fullbody
4. måned (nu)
Træner stadigvæk 2 split 4-5 gange om ugen. Bruger som regel 1-1,5 time dernede. 2-3 minutter mellem hver øvelse og ca. 40 sek. mellem hvert set. Desværre har jeg ikke styr på navnene på alle øvelser endnu, men er det nødvendigt for besvarelse af mit spørgsmål, kan de self. fremskaffes
Jeg skriver fordi jeg ingen forandringer kan se på min krop. Mine blodåre er blevet blotlagt meget mere, særligt ved træningen. Ellers kan jeg ikke så nogen forandring. Mht. styrke, så er det ligeledes småt med forandringerne. Enkelte dele, som fx skuldre. er jeg gået fra 5 til 15 kg. i lateral raise maskinen. I cable straight arm pull down samt cable triceps pushdowns, er jeg gået fra 4 til 7 kg. Alle steder med 3-4 set af 10 reps.
I de resterende øvelser, er jeg kun gået ganske på kilo op.
Nu er det selvfølgelig småt med informationer, men håber på der måske alligevel er en i stand til at give et enket fif eller to
Skal jeg tage færre reps i hvert set, for derimod at påføre mere vægt ? Spørgsmål er der i hvert fald nok af, men dette må være nok for denne gang
Er 16 år gammel. lige under 170 høj, og vejer 52 kg. tynd som en pind, men med en forholdsvis høj fedtprocent. (ca. 18%).