Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

Forskellige former for opvarmning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Som i nok kan læse jer frem til, handler den her tråd om opvarmning. Jeg er nemlig gået hen og blevet en smule nysgerrig på, hvordan og hvorledes I opvarmer og hvornår, i føler at i er bedst opvarmede. Nysgerrighedden startede, da jeg startede til MMA og lagde mærke til en meget intensiv opbevaring på 20-30 minutter, ret unaturligt fra det jeg havde det i centret og fra dengang jeg spillede fodbold.

Så spørgsmålet er sådan set bare; Hvordan opvarmer du/Hvordan vil du mene den optimale opvarmning er?(De svar vil fra person til person formentlig ligne hinanden meget).

Til styrketræning plejer jeg at løbe 5 minutter hvor jeg stiger i tempo efterfulgt af noget udstræk, også laver jeg en mild omgang med mange repetitioner inden jeg bænker, dødløfter eller squatter.

Hvordan gør I?

Har i øvrigt godt set, at der var nogle gamle tråde, men synes en ny var på sin plads med lidt mere fokus udelukkende på opvarmning.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

For mig er det:
1. Foam-rolling/SMR af problematiske steder. For mit vedkommende TFL og balle. Til tider også quads, lægge og traps.
2. Mobilitet og evt. stræk af hoftebøjere, piriformis osv.
3. Af og til nogle aktiverings- eller stabilitetsøvelser som dead-bugs, 1-leg RDL.
4. Squat, dødløft, military eller bænk med tom stang
5. ???
6. profit

Så plejer jeg også at gå til træning, hvilket er 10-15 minutters gang i rimeligt tempo.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog

Jeg har aldrig gjort det store ud af opvarmning, og det har fungeret fint for mig. Jeg laver lidt lette sæt med stangen, en smule dynamisk udstrækning, og så bygger jeg op til mit første workset. Det med at sidde på en kondicykel i 10-15 minutter er spild af tid i min verden. Det har jeg simpelthen ikke tålmodighed til. Jeg vil i gang med at løfte jern asap :wink:

Dermed ikke sagt at opvarmning er en skidt ting. Tværtimod. Det har bare fungeret fint for mig med ovenstående fremgangsmåde, og har kørt det sådan i alle de år jeg har trænet.

Jeg burde nok bruge lidt mere tid på opvarmning. Specielt i takt med at jeg bliver ældre. Man kan dog også bruge for meget tid på opvarmning. 20-30 minutter er alt for meget imo.

Og husk at statisk udstrækning har en negativ effekt på ens styrke. Har man brug for udstrækningen inden man løfter, så bør det være dynamisk udstrækning. IKKE gammeldags statisk udstrækning.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Bryst- og skuldertræning: dislocations, rotator cuff øvelser og lette opvarmningssæt i øvelsen.
Ben- og rygtræning: foam rolling, squat to stand, evt. leg swings og/eller fire hydrants samt lette opvarmningssæt.
Sidst rettet af snus 30. jun 2013, 22:12, rettet i alt 1 gang.
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Ikke lang tid siden jeg lavede et dokument og tråd om netop dette :-) . Vi laver dog også 20-40 min opvarmning i gymnastik, men forskellig opvarmning til forskellig disciplin

Sendt fra min LT18i med Tapatalk2
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

6 minutters hurtig løb på løbebånd men det er virkeligt et godt spørgsmål hvad der er optimalt da det tit kommer an på den fysik man selv har. Snakker vi om bodybuilding vil mange store bodybuildere sikkert ha en ret dårlig kondition men det er så heller ikke nødvendigt for at blive stor men ikke at betyde at man ikke kan være i god form og ha store muskler, det kommer meget an på ens kost og så videre.

Reputation point: 0

I forhold til opvarmning havde vi en rigtig god artikel om emnet i den seneste udgave af Træningsmagasinet: traeningsmagasinet/

Fra side 59. :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster