Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1489
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1486

Følg bodybuilding.dk på

forslag til forbedringer ønskes.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa...

Jeg ville da lige høre om der var plads til forbedringer på nedenstående kostplaner, som er for de 2 sidste dage.??
Forslag modtages meget gerne.

kostplan

kostplan

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville skære ned på indtaget af mættet fedt som næsten udgør hele dit indtag dvs. fra:
-Sødmælk
-Ost
-Leverpostej
-Spareribs
Og erstatte de med umættede fedtstoffer fra
-Fisk
-Nødder
-Vegetabilske olier

Desuden synes jeg en stor del af dit indtag kommer fra tilskud, hvad med at erstatte de med rigtig mad, herunder grøntsager (der er helt fraværende i din kost)??

Reputation point: 65

Mit forholdsvis høje indtag af kosttilskud, skyldes i alt sin enkelthed at jeg har meget svært ved at klemme så store mængder fast føde ned.

mht mættede og de U-møttede, vil jeg da forsøge at ændre på... faktisk ikke noget jeg har tænkt så meget over. spareribs er blot fordi de lige har været på bud i SPAR, ellers er det normalt kylling til aftensmaden.

Evt spis et måltid og smid herefter en ½-1 liter sødmælk ned. Start stille med et måltid ad gangen og kør så gradvist op, så mavesækken stille udvides.

Det er en sej kamp, at få nok mad indenbors, jeg kender det :-) Har selv vejet 63 kg (~186 høj). Det hjalp mig, at køre en GOMAD "kur":

http://drikdinmaelk.blogspot.com/
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Vis logbog

Monin skrev:Evt spis et måltid og smid herefter en ½-1 liter sødmælk ned. Start stille med et måltid ad gangen og kør så gradvist op, så mavesækken stille udvides.

Det er en sej kamp, at få nok mad indenbors, jeg kender det :-) Har selv vejet 63 kg (~186 høj). Det hjalp mig, at køre en GOMAD "kur":

Jo, det kunne måske nok lade sig gøre, men stenalt anbefaler at skære ned på sødmælken... hvad skal jeg forholde mig til.?

andersen2009 skrev:
Monin skrev:Evt spis et måltid og smid herefter en ½-1 liter sødmælk ned. Start stille med et måltid ad gangen og kør så gradvist op, så mavesækken stille udvides.

Jo, det kunne måske nok lade sig gøre, men stenalt anbefaler at skære ned på sødmælken... hvad skal jeg forholde mig til.?

Jeg forestiller mig, at du bulker jf. din kostplan, så jeg ville prioritere mavesækken. Du kan sagtens få mere sundt fedt indenbors:

Ville nok kigge på morgenmaden - Evt. erstatte den med lidt havregryn, som du kan lave på utallige måder. Pt. er jeg rigtig glad for, at riste havregryn på panden med lidt honning, tilføje mælk og varme det op. Tilføj en most banan, lidt rosiner, hakkede mandler og lidt kanel.

Ellers droppe leverpostejen og finde et alternativ. En pastasalat med noget sund olie?
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 235.00

Ja, jeg er i bulk lige pt.

Jeg har da med omgående virkning skiftet til havregryn og vil se mig efter alternativer til min madpakke. Jeg er dog ikke vild med at have fisk med på job, men noget pastasalat eller lign., ville være et OK alternativ.

Hvad laver fransk brød. kornflakes, skære ost. og knækbrød i en bulk plan `?
Jeg ville også holde mig fra at drikke 1L mælk efter hver måltid.
Vil hellere anbefale shakes med havregryn
en shake kunne se ud som denne
60g havregryn
30g protein pulver
Det giver 325kcal og godt protein samt kost fibre.

I starten kan du bruge stav blænderen til at blænde shaken men senere hen kan du lade være og så spise den fra shaken altså tygge den. hver gang du drikker. så du kan træne op til at spise mere.

Hvor er dine grønsager ? syntes tit folk glemmer dem
Og du burde helt sikkert få mere kød :-)
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

-To the PubMed ninjas; you are what is wrong with the internet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

Ang shaken så drik dan max 2 gange om dagen og med tiden erstat den med rigtig mad
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

Brugeravatar

Styrkeliste

lyder pænt nasty at drikke 4 liter mælk om dagen ;) !
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

-Trenbolone- skrev:Hvad laver fransk brød. kornflakes, skære ost. og knækbrød i en bulk plan `?
Jeg ville også holde mig fra at drikke 1L mælk efter hver måltid.
Vil hellere anbefale shakes med havregryn
en shake kunne se ud som denne
60g havregryn
30g protein pulver
Det giver 325kcal og godt protein samt kost fibre.

I starten kan du bruge stav blænderen til at blænde shaken men senere hen kan du lade være og så spise den fra shaken altså tygge den. hver gang du drikker. så du kan træne op til at spise mere.

Hvor er dine grønsager ? syntes tit folk glemmer dem
Og du burde helt sikkert få mere kød :-)

Knækbrød, ost og lign. har et godt tilskud af proteiner, derfor er de blevet valgt... det er måske heeelt galt..????
Franskbrød... tjah, det fik jeg så lige dén weekend og det sker vel 2-3 gange om året eller lign., hader normalt hvidt brød.!

Hvad mener du er rimligt med kød..?? normalt ligger jeg imellem 2-300 gram og det mener jeg da ikke er helt urealistisk, eller..?
Grøntsager burde man bestemt indtage til hvert måltid, men det gør jo samtidig at der ikke er plads til så meget andet mad af bedre værdi.

Ost indeholder desværre den forkerte type fedt.
Og nu det meget små mængder knækbrød du får.
Knækbrød kan godt bruges kan ost også bruges men ville bruge det på en helt anden måde.
ang 2-300g kød det er jo ingen ting. jeg cutter og får vel ca 4 gange så meget kød som dig.

Nu ved jeg hverken hvor gammel du er din højde,vægt, trænings erfaring og intensitet osv.

Max 25% af det du føre indenbors er protein alt for lidt

Brugeravatar

Styrkeliste

Ang grønsager. man kan faktisk i store træk spise "uendeligt" af det der er næsten ingen kcal i det men der er stoffer i din krop har brug for især når du får meget mad og træner meget.

Brugeravatar

Styrkeliste

-Trenbolone- skrev:Ost indeholder desværre den forkerte type fedt.
Og nu det meget små mængder knækbrød du får.
Knækbrød kan godt bruges kan ost også bruges men ville bruge det på en helt anden måde.
ang 2-300g kød det er jo ingen ting. jeg cutter og får vel ca 4 gange så meget kød som dig.

Nu ved jeg hverken hvor gammel du er din højde,vægt, trænings erfaring og intensitet osv.

Max 25% af det du føre indenbors er protein alt for lidt

Den tror jeg ikke lige jeg fangede..!!!???

Jeg er 175 høj og vejer 73 kg og 35 år.
Min træningserfaring er desværre lidt rusten, da jeg har "stået stille" i 10 år. Og jeg må nok indrømme at dengang gik jeg ikke satans meget op i kost, det gjaldt bare om at løfte kg og masser af dem. Jeg har i denne omgang fået en del mere fokus på min kost og ønsker egentlig bare at leve/ spise så "rigtigt" som muligt. Min træning er primært med håndvægte i det omfang min skulderskade kan klare det og ellers hopper jeg på kabeltræk. Træning er 2-split og med 4 træningsdage om ugen.

Vil lige sige at at spise rigtigt og spise for hypotrofi ikke er helt ens.

jamen se på din kostplan nede i bunden står der procentfordeling af fedt kulhydrat og protein.

du skal minimum op på 40% protein om dagen

Vil mene du skal op og kysse den gode side 200g protein om dagen. ihvertfald min erfaring og mening. hvis det er bodybuilding/hypotrofi og styrke du ligger vægt på.

Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster