Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1414
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

Første gang jeg prøver at skrive min kost ned!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Vil kort og godt meget gerne høre om dette ser helt ufornuftigt ud eller om det ikke er helt ved siden af? Jeg træner pt. tungt og går efter lean bulk stille og roligt - har ikke travlt. Mit ligevægtsindtag ligger omkring 3100-3200 - vejer 87 kg og er 184 cm og 21 år.

Vil gerne ha konstruktiv kritiv og forslag til små ændringer, fif, gode råd og andet - uden at det skal gå hen at blive et fuldtidsarbejde i sig selv.
So here goes - OBS: skal lige siges at det her var en helt almindelig dag og har ikke direkte angstrengt mig for at ramme nogle parametre eller noget - blot noteret hvad jeg på en normal "god" dag spiser.

kostplan

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

færre kulhydrater, mere af det andet!

Reputation point: 15

3dec skrev:færre kulhydrater, mere af det andet!

efter min mening indtager han da nok protein samt fine tal i sine kalorier - kan du uddybe det lidt?
- ellers ser den god ud, måske snupper jeg et par sammensætninger til min egen, den halter lidt :-)

Logbog: Vis logbog

en smule mere fedt, mener at ens energi indtag skal ligge på 20-25% fra fedt :)

MKjeldsen skrev:

efter min mening indtager han da nok protein samt fine tal i sine kalorier - kan du uddybe det lidt?
- ellers ser den god ud, måske snupper jeg et par sammensætninger til min egen, den halter lidt :-)

Ok jeg var lige hurtig nok med hensyn til proteinerne, hvilket som du siger, ser fint ud. Men han bør indtage i omegnen af hans bw, i sundt fedt, og så skære i indtaget af carbs.

3dec skrev:
MKjeldsen skrev:

Ok jeg var lige hurtig nok med hensyn til proteinerne, hvilket som du siger, ser fint ud. Men han bør indtage i omegnen af hans bw, i sundt fedt, og så skære i indtaget af carbs.

Hvor mange carbs ville du så vælge at indtage hvis man så ud som topicstarter?

Tak for jeres hurtige svar. Jeg havde egentlig selv frygtet at jeg ikke fik nok protein, men det var jo en positiv "overraskelse". Som nævnt var dette en ret almindelig dag, men i bund og grund vil de fleste dage ligne rigtig pånær på aftensmåltidet hvor jeg self vil varrier med ris, pasta, kartofler etc, div grøntsager og kød.

Til jeres kommentarer med fedt indtag
Tno84 skrev:en smule mere fedt, mener at ens energi indtag skal ligge på 20-25% fra fedt :)

Hvad vil i foreslå her, hvis vi tager udgangspunkt i ovenstående? Hvordan og hvilke kilder er gode til at booste mit indtag af sunde fedtstoffer lidt? og i hvilke måltid mangler jeg det især samt hvad vil være mest optimalt at skære ved for at cutte lidt i carbs

3dec skrev:
MKjeldsen skrev:

Er kalorieoverskuddet tilpas mht til mit mål ellers? vejer ca. 87 pt morgenvægt og vil gerne op og veje omkring de 89-90 med nogenlunde samme fedt% om 2-3 måneder - hvis det er realistisk mål??

Fed fisk, nødder, avokado er gode kilder til sundt fedt. Umiddelbart ser det jo fint ud, og det er bagateller det drejer sig om.

Hvad er det for nogle ris, som du spiser, der giver de 737 kcal på kun 200g? Evt. et link? :)
Maybe you just don't know how to fucking bench

Homegym: viewtopic.php?f=8&t=32235&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Kristoffer P skrev:Hvad er det for nogle ris, som du spiser, der giver de 737 kcal på kun 200g? Evt. et link? :)

Jeg tog nu bare i kostplan funktionen og valgte brune ris, men jeg tjekkede lige efter nu for at være sikker da du skrev. De hedder Rize House, brune Basmati ris (økologiske) og der er pr. 100 gr 370 kcal.

3dec skrev:Fed fisk, nødder, avokado er gode kilder til sundt fedt. Umiddelbart ser det jo fint ud, og det er bagateller det drejer sig om.

Jeg er godt nok ikke tosset med fisk (tager dog troligt min fisketablet hver dag hehe), men vil prøve og smide en dåse tun ned i ny og næ, og advokado til salaten er også fint :)

Hvad spiser i som regel af nødder? Ved at mandler de er gode men de koster da en halv krig? Hvad med cashew nødder, peanuts og pistacie kan disse fås hos normale købmænd uden så meget salt og olie og alt det skidt??

Af og til kan du købe hasselnødder og mandler i Bilka. Har selv købt 1 kg af hver til 75 kr posen

Du spiser mange grovboller i løbet af en dag. Smør en af dem med peanutbutter, så får du en god portion sundt fedt.

Geografisk sted: Nordjylland

Galleri: Vis galleri (13)

mdo skrev:
Kristoffer P skrev:Hvad er det for nogle ris, som du spiser, der giver de 737 kcal på kun 200g? Evt. et link? :)

Jeg tog nu bare i kostplan funktionen og valgte brune ris, men jeg tjekkede lige efter nu for at være sikker da du skrev. De hedder Rize House, brune Basmati ris (økologiske) og der er pr. 100 gr 370 kcal.

3dec skrev:Fed fisk, nødder, avokado er gode kilder til sundt fedt. Umiddelbart ser det jo fint ud, og det er bagateller det drejer sig om.

Jeg er godt nok ikke tosset med fisk (tager dog troligt min fisketablet hver dag hehe), men vil prøve og smide en dåse tun ned i ny og næ, og advokado til salaten er også fint :)

Hvad spiser i som regel af nødder? Ved at mandler de er gode men de koster da en halv krig? Hvad med cashew nødder, peanuts og pistacie kan disse fås hos normale købmænd uden så meget salt og olie og alt det skidt??

Cashew nødder er perfekte - de er sunde, og smager derudover kanon godt :mrgreen:
De rå er dog bedst, da de ikke er fedtet ind i alt muligt :D
Sidst rettet af MKjeldsen 6. jan 2011, 13:22, rettet i alt 1 gang.

Drop tunen, hvis du vil spise for at få de sunde fedtsyrer. Personligt spiser jeg 40 gram mandler før sengetid, også kan du evt. smide 2 spsk. Tidselolie/olivenolie/hørfrøolie udover dine ris, det smager udemærket, også glider tunen også lidt lettere ned, hvis du nu skulle have lyst til at spise det sammen med dine ris.

Ja cashewnødder er vildt gode og har nu også købt mandler :). Nogen erfaringer med hvor der er "rå" cashewnødder, synes sgu altid de er ristede og saltede.

Lidt olie ud over maden og mandler til aftenssnack - glimrende tak for det :)
Ville det være en ide at smide lidt olie i shaken engang i mellem også?

Tak for råd alle sammen.

mdo skrev:Ja cashewnødder er vildt gode og har nu også købt mandler :). Nogen erfaringer med hvor der er "rå" cashewnødder, synes sgu altid de er ristede og saltede.

Tak for råd alle sammen.

synes altid netto har BÅDE saltet og usaltet :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: -70.00
- Squat: -65.00
- Dødløft: -80.00

mdo skrev:Ja cashewnødder er vildt gode og har nu også købt mandler :). Nogen erfaringer med hvor der er "rå" cashewnødder, synes sgu altid de er ristede og saltede.

Tak for råd alle sammen.

Netto har dem, har også set dem i Rema1000, men det kan være det kun var en årgang :)

- olie i shaken? Lyder som en sjov ide, men prøv det :D :D
Ville gerne høre hvad du syntes om det hvis du prøvede en dag :)

EDIT: kom for sent med Netto :D

se om du kan fordele dine proteiner jævnt hen over dagen..

Reputation point: 10

MKjeldsen skrev:
Netto har dem, har også set dem i Rema1000, men det kan være det kun var en årgang :)

- olie i shaken? Lyder som en sjov ide, men prøv det :D :D
Ville gerne høre hvad du syntes om det hvis du prøvede en dag :)

EDIT: kom for sent med Netto :D

Jeg tager ud og kigger i Netto og Rema i morgen, så handler jeg sgu ind til et lille lager :)..

Tja men tænker hvis det kan gå an på ris, tun eller i salat så kan man vel også blade 1-2 spsk i shaken - så skal nok lige melde tilbage på om hvilken oplevelse det er hehe :).

pwnstars skrev:se om du kan fordele dine proteiner jævnt hen over dagen..

Ja, det vil jeg være lidt mere opmærksom på. Prøver altid at lave dobbelt portion af aftensmad så jeg kan få rester til middag næste dag, og så kan jeg jo tage lidt nødder og proppe noget mere kødpålæg og peanutbutter på madderne 9.30 og 12.00 på arbejdet.

Frugt og preworkout måltidet ligger ofte ret tæt op af hinanden, men ellers så skal jeg nok lige ha nogle proteiner i frugtmåltidet.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster