Har trænet i godt et års tid nu og er steget fra 72 kg til 82 kg. Jeg har på intet tidspunkt fulgt en kostplan. Dog har jeg siden August vejet mig selv hver eneste dag og ført skema over det, så jeg ikke tog for meget på af gangen.
Da jeg startede med at træne, havde jeg efter min egen mening for meget fedt på kroppen. Jeg er 186-188 cm høj og er 18 år gammel. Dengang valgte jeg ikke at cutte, da jeg gerne ville have noget muskelmasse at cutte ned på først. Nu er det så tid til at cutte. Min plan er at starte i januar, så jeg også får lov til at nyde den gode julemad ;)
Ved hjælp af diverse beregnere på nettet har jeg fundet ud af, at mit ligevægtsindtag ligger på ca. 3000 kcal.
Så jeg skal vel ligge mellem 2500 og 2700 kcal.
Jeg har siddet og læst en masse her på forummet og læst artikler hist og pist. Men nu kunne jeg godt bruge lidt hjælp/vejledning.
Her er den kostplan jeg selv har fixet sammen (Den er ikke helt færdig. Begrundelse er under kostplanen)
Har læst at man gerne skulle have omkring 2-2,5g protein pr. kg. så derfor skal der nok ikke så meget mere protein i kostplanen. Jeg mener selv at der mangler noget fedt og kulhydrater. Jeg kunne dog godt bruge nogle ideer til hvad jeg kunne tilføje og ændre i kostplanen. Ville også meget gerne høre hvad i selv spiser under cut. Har brug for en masse gode ideer!
Håber I har lyst til at hjælpe!