Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1100
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1098

Følg bodybuilding.dk på

Forvirring med fedtprocent?!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB! :)

Vægt: 95kg

Idag målte jeg min fedtprocent, den sagde:
Fedt procent: 14,56%
Fedtfri kropsvægt: 81,17 kg.

er det så rigtigt forstået at 14,56% af mine 95kg er fedt?
og hvis jeg gerne vil ned på 6 i fedtprocent, så gå den sådan her?:

95/100 = 0,95
14,56 * 0,95 = 13,832kg

6 * 0,95 = 5,7kg

13,832kg - 5,7kg = 8,132kg

så jeg skal altså cutte 8,132kg fedt af for at få en fedtprocent på 6? er det rigtigt forstået? :D

(dette er et eksempel)
"Whatever the mind can conceive and believe, it can achieve.” - Napoleon Hill
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeps:-) Eller du kan øge din muskelmasse tilsvarende, så vil din BF også sænkes.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du har målt din fedtprocent på vægten skal du være klar over, at det er meget upræcist. Desuden er 6 procent fedt et urealistisk mål at have, hvis du har tænkt dig at holde det uden brug af drugs. Det er samme fedtprocent som en natural bodybuilder er på scenen. Endvidere, når du taber dig vil du også tabe en del vand, hvilket hører under din fedtfri masse, så du kommer til at skulle tabe mange mere kilogram end de 8,132kg fedt. Fx hvis du vejer 95 kg nu med 14,56% fedt, og du så taber flere kilo vand og muskelmasse, så vil din fedtprocent stige og du vil blive nødt til at tabe yderligere fedt.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Wannabe-BB skrev:Jeps:-) Eller du kan øge din muskelmasse tilsvarende, så vil din BF også sænkes.

Okay, mange tak! skulle lige være sikker! :D
"Whatever the mind can conceive and believe, it can achieve.” - Napoleon Hill
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 160.00

Forcedreps skrev:Hvis du har målt din fedtprocent på vægten skal du være klar over, at det er meget upræcist. Desuden er 6 procent fedt et urealistisk mål at have, hvis du har tænkt dig at holde det uden brug af drugs. Det er samme fedtprocent som en natural bodybuilder er på scenen. Endvidere, når du taber dig vil du også tabe en del vand, hvilket hører under din fedtfri masse, så du kommer til at skulle tabe mange mere kilogram end de 8,132kg fedt. Fx hvis du vejer 95 kg nu med 14,56% fedt, og du så taber flere kilo vand og muskelmasse, så vil din fedtprocent stige og du vil blive nødt til at tabe yderligere fedt.

Mener du at det er urealistisk at holde en fedt% på 6 uden brug af drugs? fordi det er jeg da rimelig uenig i, da jeg selv har holdt min egen fedtprocent deromkring i ca. 1 1/2 - 2 år nu. Godt nok havde jeg ikke samme udgangspunkt som TS men mener da ikke at det er et fuldkommen urealistisk mål.
http://www.poweraddict.dk
Rabatkode: Jurlander5
Brugeravatar

Reputation point: 15

Kostplan: Ingen kostplan

thepur skrev:Mener du at det er urealistisk at holde en fedt% på 6 uden brug af drugs? fordi det er jeg da rimelig uenig i, da jeg selv har holdt min egen fedtprocent deromkring i ca. 1 1/2 - 2 år nu. Godt nok havde jeg ikke samme udgangspunkt som TS men mener da ikke at det er et fuldkommen urealistisk mål.

Muligt? Jo, det tror jeg da nok det er, så længe man bare spiser som en fugl. Men hvis man mere eller mindre er en nybegynder, så er det urealistisk at have et mål at komme ned på de 6% fedt og samtidig holde det med bare en nogenlunde nævneværdig muskelmasse.

edit: har aldrig været single digit fat, så lægger ikke op til en diskussion, da jeg ikke har nogen personlig erfaring.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Flyttet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

thepur skrev:
Forcedreps skrev:Hvis du har målt din fedtprocent på vægten skal du være klar over, at det er meget upræcist. Desuden er 6 procent fedt et urealistisk mål at have, hvis du har tænkt dig at holde det uden brug af drugs. Det er samme fedtprocent som en natural bodybuilder er på scenen. Endvidere, når du taber dig vil du også tabe en del vand, hvilket hører under din fedtfri masse, så du kommer til at skulle tabe mange mere kilogram end de 8,132kg fedt. Fx hvis du vejer 95 kg nu med 14,56% fedt, og du så taber flere kilo vand og muskelmasse, så vil din fedtprocent stige og du vil blive nødt til at tabe yderligere fedt.

Mener du at det er urealistisk at holde en fedt% på 6 uden brug af drugs? fordi det er jeg da rimelig uenig i, da jeg selv har holdt min egen fedtprocent deromkring i ca. 1 1/2 - 2 år nu. Godt nok havde jeg ikke samme udgangspunkt som TS men mener da ikke at det er et fuldkommen urealistisk mål.

Det fleste som siger de har en fedtprocent der er så lav, har det reelt ikke. De mest nøjagtige målemetoder, når vi snakker om måling af fedtprocenten, er en dexa scanning, og hydrostatisk vejning. Når man anvender disse 2 målemetoder på professionelle bodybuildere i konkurrenceform, så ligger de typisk omkring 5-7 %. Så med mindre du er ligeså rippet som en bodybuilder i konkurrenceform, så har du IKKE en fedtprocent på 6 %. Man skal huske at der er en lang række usikkerheder ved måling som fedttang, bioimpedans målinger osv. Det er praktisk talt umuligt at komme under 5 % uden at være alvorligt syg, da fedt i cellemembranerne, hjernen, nervesystemet osv. udgøre en ganske betragtelig del.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online