Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1235
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1232

Følg bodybuilding.dk på

Fra overvægtig til pumpet

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle sammen!

Jeg er helt ny og grøn på området.

Jeg skal gerne tabe mig hvertfald 50kg og opbygge en krop som man kan holde ud at se på!

Der skal selvfølgelig forbrændes en helved masse fedt og opbygges muskler, men hvordan griber jeg det bedst an?
Jeg er dags dato tilmeldt det lokale motionscenter og har god mod til at komme igang, men er som sagt fuldstændig grøn på området!

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig igang ang kost, motion og hvad der ellers høre til? Er der noget man kan indtage for at hjælpe forbrændingen med at stige eller er det ren arbejdskraft der skal bruges?

Jeg håber at høre fra jer!

Thomas

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

i starten vil du måske opbygge lidt muskler når du er nybegynder. men ellers så er det ikke muligt at tabe fedt og samtidig opbygge muskler.. sorry.

du må bare tabe dig først og så derefter begynde at opbygge muskler... held og lykke :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Lig i kalorieunderskud og løft tunge ting.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Ja, jeg tænkte godt at man skulle tabe sig først og derefter opbygge musklerne. Jeg håbede dog at man kunne lave en "glidende" overgang :-)

altså jeg personligt har selv været overvægtig engang dog ikke med så meget som 50 kilo men det går jo hurtigt og jeg tabte mig overhovedet ikke at cardio træne jeg styrke træned kun plus du opbygger muskler meget hurtigere når du har fedt så det ville være dumt først at tabe alt fedtet byg muskler først og så tab dig :) nu er jeg selv overvægtig igen ifølge bmi men det er lort min fedt procent er 12 % som er en meget normal vægtig en :) held og lykke

blindmand skrev:altså jeg personligt har selv været overvægtig engang dog ikke med så meget som 50 kilo men det går jo hurtigt og jeg tabte mig overhovedet ikke at cardio træne jeg styrke træned kun plus du opbygger muskler meget hurtigere når du har fedt så det ville være dumt først at tabe alt fedtet byg muskler først og så tab dig :) nu er jeg selv overvægtig igen ifølge bmi men det er lort min fedt procent er 12 % som er en meget normal vægtig en :) held og lykke

hvorfor opbygger man muskler hurtigere når man har meget fedt på kroppen?.. nogen kilde? og du vil have at han skal tage på og bulke før han taber sig hvis han er så overvægtig som han siger?.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Forventer du virkelig, at folk herinde bruger deres tid på et give dig en forelæsning i ernæring og fysiologi? Jeg sidder og overvejer om din tilbageholdenhed omkring selv, at opsøge denne information afspejler en generel ansvarsløshed og ugidelig der har ladt dig bliver 50kg overvægtig. På den anden side.. jeg kender dig jo ikke. Hvis du vil have en flot krop, ville en god start være at lære ikke at hoppe over hvor gærdet er lavest. Dette kan du øve dig på ved at sætte dig ind i sagerne selv. Der er et glimrende artikelarkiv her på siden.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Tag lige en slapper Peter N :) - hvis du kun har negative ting at sige så lad være med at kommenter, tak! :x

On topic: Som andre har nævnt, så skal der først smides de kilo du synes er overflødige - dernæst gaines :D
Du kunne jo passende bruge tiden, mens du taber dig til at læse omkring bodybuilding, og nogle basale ting som kan komme dig tilgode senere :-)

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

peter n skrev:Forventer du virkelig, at folk herinde bruger deres tid på et give dig en forelæsning i ernæring og fysiologi? Jeg sidder og overvejer om din tilbageholdenhed omkring selv, at opsøge denne information afspejler en generel ansvarsløshed og ugidelig der har ladt dig bliver 50kg overvægtig. På den anden side.. jeg kender dig jo ikke. Hvis du vil have en flot krop, ville en god start være at lære ikke at hoppe over hvor gærdet er lavest. Dette kan du øve dig på ved at sætte dig ind i sagerne selv. Der er et glimrende artikelarkiv her på siden.

Jeg har læst og læst og har selvfølgelig fundet en del Info og viden. Personlig erfaring fra andre er bare tit at foretrække.

Jeg forventer ingen ting, muligvis et godt råd eller 2 :-)

GymClassHero skrev:Tag lige en slapper Peter N :) - hvis du kun har negative ting at sige så lad være med at kommenter, tak! :x

On topic: Som andre har nævnt, så skal der først smides de kilo du synes er overflødige - dernæst gaines :D
Du kunne jo passende bruge tiden, mens du taber dig til at læse omkring bodybuilding, og nogle basale ting som kan komme dig tilgode senere :-)

Jeg er realistisk og konstruktiv - ikke negativ.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Synes at du skal starte med at tabe dig, start med at lægge din kost om, spis en masse protein. Hvis du har overskud til det, så dyrk cardio ved siden af, du kan alligevel ikke se nogen muskler inde bagved alt det fedt.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Kosten skal nok være dit fokus punkt (og det skal det være lige meget om du skal tabe dig eller gaine).
Find ud af hvad dit ligevægtsindtag og så lav en kostplan, der ligger eksempelvis 1000 kcal under dit ligevægtsindtag. Iøvrigt ville jeg, hvis jeg var dig, lave en diæt hvor man indtager meget få kulhydrater, det kunne eksempelvis være 100 gram om dagen.. Det gør diæten en hel del mere effektiv, har jeg efterhånden læst mig frem til. Du kan bruge kostplans funktionen her på siden, det gør det en hel del nemmere at overskue din kostplan.

Som træningsprogram ville jeg starte med noget back to basics, hvor din fokus i starten ligger udelukkende på at lære korrekt teknik. Så får du i hvertfald et rigtigt godt fundament at bygge videre på, under dit vægttab og når du så skal til at gaine :)

Start for gudskyld med at vægttræne med det samme. Jeg smed ca. 30 kg. fra januar til april udelukkende med spinning. Gik så i gang med at træne derefter, det fortryder jeg sindsygt i dag. Men det var nu heller ikke meningen at jeg ville styrketræne, ville egentlig bare tabe mig, så det eneste mål jeg havde var at komme ned på en BMI under 25, det fortryder jeg MEGET i dag. Har jeg smidt "en del" masse da jeg tabte mig, det skal man jo så bruge tid på at opbygge bagefter.

fra-fed-til-knapt-sa-fed-nu-med-billeder-der-virker-t58654.html
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

Tak for de mange svar! :-)

Tilbage til Begynder forum