Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

chill skrev:Lidt af et stort spørgsmål jeg kaster op i luften. Økonomer/eksperter og politikere virker ikke til at kunne gennemskue, hvad der i fremtiden bliver efterspørgsel på. Man kan kun gisne og tro. Jeg er af den overbevisning at der i fremtiden vil være flere hænder end der er jobs, hvilket er en hamrende ærgelig udvikling.
Hvad er jeres bud på et fremtidssikret erhverv/job, eller i hvert fald med gode muligheder, med en tilhørende begrundelse.
Hvilken uddannelse vil I anbefale, og hvilke er brede i den forstand, at det er en multiuddannelse, som ikke vil låse en fast.
Kom med jeres bud. Kunne være spændende at høre.
EDIT: En side som Ug.dk er da helt sikkert god som inspiration, men jeg har på fornemmelsen at deres analyser af fremtidsmuligheder er helt ude i hampen.

/Niels skrev:Audiolog - med tanke på den massive brug af headphones.......................

chill skrev:Økonomer/eksperter og politikere virker ikke til at kunne gennemskue, hvad der i fremtiden bliver efterspørgsel på.

Nielsen_ skrev:Hvad jeg har hørt er at der bliver mangel på håndværkere og folk med en lang videregående, kandidat eller master går jeg udfra.
Tænker at det hænger sammen med at der er færre der gider at være håndværkere, og det andet tager lang tid.

El Patron skrev:Fængselsbetjent! Og så skal vi have højrefløjen til magten, så bliver der nemlig strammet op på al det sløseri der er i samfundet.
Politikerene har i de sidste mange sagt til unge mennesker at længere gående uddannelser er vejen frem og lige pludselig går de arbejdsløse og så kommer de og siger at vi kommer til at mangle håndværkere og sundhedspersonale i fremtiden. Du kan ikke regne med dem overhovedet.

Dingo skrev:chill skrev:Økonomer/eksperter og politikere virker ikke til at kunne gennemskue, hvad der i fremtiden bliver efterspørgsel på.
Men tilfældige BB.dk brugere har bedre bud?

Moose skrev:Maskinmester der er en arbejdsløshed på under 2% (mest grundet at data er opsamlet på netop det tidspunkt hvor der kommer en helt masse ny uddannet ud) og det ser ikke ud til at ændre sig foreløbigt.
Jeg har aldrig forstået den der "du skal bare vælge noget du synes er interessant" - men hvor fedt er det lige at læse oldtidshistorie med speciale i græske turistkiosker i 5 år, hvis det eneste du kvalificere dig til er et arbejde ved kassen i Føtex.

Moose skrev:Maskinmester der er en arbejdsløshed på under 2% (mest grundet at data er opsamlet på netop det tidspunkt hvor der kommer en helt masse ny uddannet ud) og det ser ikke ud til at ændre sig foreløbigt.
Jeg har aldrig forstået den der "du skal bare vælge noget du synes er interessant" - men hvor fedt er det lige at læse oldtidshistorie med speciale i græske turistkiosker i 5 år, hvis det eneste du kvalificere dig til er et arbejde ved kassen i Føtex.

9Tusser skrev:Jeg går selv på struktør uddannelsen (jord og beton arbejder mere eller mindre).
Faktisk et skide spændende fag, med masser af arbejdspladser, og lærepladser for den sags skyld.
Det er fag der er fremtidssikret, uden tvivl, og man kan sagtens finde arbejde i udlandet også.
Lønnen er standard håndværker løn, med mindre man er på akkord selvfølgelig. Har haft en lære der stoppede med ca 50.000 på en akkord, bestemt ikke dårligt.
Så hvis du overvejer noget håndværk så syntes jeg helt klart du skal kigge på det :-D
Og man kan sagtens holde til træningen når man har fået fri;-)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster