Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1503
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1500

Følg bodybuilding.dk på

Fresh fitness?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Det er efterhånden uskreven regel på BB at FW og Fitness DK er lorte centre. Hva er den generelle holdning til Fresh fitness?
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

tror godt du kan regne med at den er det samme som de to andre

Reputation point: 15

Fresh Fitness er endnu ringere end Fitness World og Fitness DK.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

FF har pt. 23 centre landet over, og da jeg tvivler på, at særligt mange herinde har besøgt dem alle (for slet ikke at tale om de 124 FW), så kan du ikke rigtig bruge generelle betragtninger til noget som helst, specielt når der kan være store forskelle fra det ene center til det andet. Er der et FF i nærheden af hvor du bor, så tjek det ud. Det kan der ikke ske alverden ved.
Brugeravatar

Reputation point: 190

Logbog: Ingen logbog

Det er et lorte center som henvender sig til motionister.
Hvis du vil noget med din træning, så træn et sted hvor udstyret er i orden.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Jeg har været inde i FF i Odense og kigge, og det er nok det værste (kommercielle) center jeg har set!
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Guitar Slim skrev:FF har pt. 23 centre landet over, og da jeg tvivler på, at særligt mange herinde har besøgt dem alle (for slet ikke at tale om de 124 FW), så kan du ikke rigtig bruge generelle betragtninger til noget som helst, specielt når der kan være store forskelle fra det ene center til det andet. Er der et FF i nærheden af hvor du bor, så tjek det ud. Det kan der ikke ske alverden ved.

Der ligger også mange hundelorte mange steder i landet
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Du ved du er nået bunden når du melder dig ind i Fresh Fitness.
Why ask for truth when you close your ears to it?
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: København

Træner her: Fitness World Lyongade
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Jeg træner normalt i FF ved Dr. Byen. Det er ganske fint, syntes jeg.

Der er stort set altid plads ved bænke/squat, selv i prime time. Jeg syntes faktisk, at det er væsenligt bedre end de FW jeg har været i.

Der er selvfølgeligt den samme begrænsning på håndvægte, som i alle andre main-stream center, men så længe de har rigeligt med bænke og racks, "olympiske" stænger, og masser af skiver, hvad er det så for noget udstyr i syntes der mangler?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Virum

Jeg træner selv i den nyeste Fresh Fitness i Odense, og jeg er godt tilfreds. De fleste maskiner er lort, men til frivægt egner centret sig godt. 4 squat stativer, de store skifter til dødløft (op til 25 kg), 3 flade bænke, 2 incline, 1 decline osv. Pullup stativ, hvis man er til det. Eneste dårlige er at håndvægtene kun går op til 32.5.
Gratis oddsforslag hver dag: https://www.facebook.com/SafeOddsDK
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 75.00
- Dødløft: 100.00

At alle FitnessDK og FitnessWorld er lortecentre er efterhånden en myte, som i høj grad bliver holdt i live af folk herinde, som føler sig store og sejere, fordi de træner i jernhuler. Jovist, nogle af centrene er ringe, men andre byder på udstyr, som er mere end bare acceptabelt. I København er det efterhånden mere reglen end undtagelsen, af FW og FDK er fuldt udstyret af Eleiko i alt fra stænger og skiver til racks, gratis kalk, bumperplates til dødløft, håndvægte op til 50 kg osv.

Jovist, de mangler måske lige de sidste finesser, til gengæld er de væsentlig billigere og har en masse andre fordele. Personligt ville jeg aldrig skifte væk fra FDK, blandt andet på grund af den fleksibilitet det giver med mange centre (træner jævnligt i tre forskellige centre alt afhængig af arbejde, uddannelse osv) og så kan jeg heller ikke undvære sauna og dampbad. Og så koster det 269 om måneden.
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Jeg er også i Fresh Fitness ved Skanderborgvej i Aarhus, og jeg er ikke skuffet. Udover, at det ligger 30 m fra hvor jeg bor, så koster det kun 99 kr/md pga. jeg var med i det der start tilbud.
Og det har alt det jeg skal bruge. Squatstativer i to modeller. Dem med 3 niveauer af højde, som går skråt ind, og så sådan et helt lige et, hvor man kan indstille højden som man vil. Så er der skiver fra 1.25, 2.50, 5, 10, 15, 20 og 25 kg, og ganske fine stænger efter min mening. Bænkene er dog IKKE de bedste jeg har prøvet. Lige smalle nok efter min mening, men man kan sagtens bruge dem. Dog er single bænkene lidt wierd idet sædet ikke kan justeres, og derfor altid er lidt skråt, selvom man har ryggen helt flad.

Nogle af maskinerne er helt fine, men enig, der er også maskiner der er underlige, og tæt på ubrugelige. Men synes kun det er nogle stykker.

Ellers har jeg intet at sætte en finger på. Der er meget bedre plads, i hvert fald der, end jeg har oplevet i nogle FW jeg har været i. Så tommel op herfra. Til den pris, og så så tæt på (For mit vedkommende), ja, der er sgu ikke noget at komme efter.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00

Der åbner relativ snart et Fresh Fitness i Vejle, og det skal jeg da helt sikkert op og tjekke ud. Umiddelbart kunne jeg godt forstille mig, at det bliver mere eller mindre præcis det samme som Fitness World/Fitness DK o.lign bare med 24/7 åbent - hvilket så også er et kæmpe plus.
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

A Menace To Chicken skrev:Fresh Fitness er endnu ringere end Fitness World og Fitness DK.

Lol.

Den Fresh der er åbnet for nylig her i Odense har 5 squat racks, tre bænkpres, bumper plates, stort pull-up-stativ, skrå bænkpres, kabeltårne, kredsløbsmaskiner..... Det er ikke eleiko-udstyr, men til behovet (og især til prisen) er det et fint center.

Eneste minus er, at håndvægtene kun går op til 32kg, og at centeret hovedsaligt er befolket af idioter der ikke aner hvad de laver. Når to mennesker kan træne for 149, og medlemskabet ovenikøbet ikke er personligt så man kan låne det til sine venner uden problemer, der er døgnåbent.... Mange af FF-centrene er langt, langt bedre end FW og Fdk.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Styrkeliste
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

EWhite skrev:At alle FitnessDK og FitnessWorld er lortecentre er efterhånden en myte, som i høj grad bliver holdt i live af folk herinde, som føler sig store og sejere, fordi de træner i jernhuler. Jovist, nogle af centrene er ringe, men andre byder på udstyr, som er mere end bare acceptabelt. I København er det efterhånden mere reglen end undtagelsen, af FW og FDK er fuldt udstyret af Eleiko i alt fra stænger og skiver til racks, gratis kalk, bumperplates til dødløft, håndvægte op til 50 kg osv.

Jovist, de mangler måske lige de sidste finesser, til gengæld er de væsentlig billigere og har en masse andre fordele. Personligt ville jeg aldrig skifte væk fra FDK, blandt andet på grund af den fleksibilitet det giver med mange centre (træner jævnligt i tre forskellige centre alt afhængig af arbejde, uddannelse osv) og så kan jeg heller ikke undvære sauna og dampbad. Og så koster det 269 om måneden.

Hvilken fdk træner du i? De to fdk'er der ligger er i Odense er ikke særligt godt udstyret.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg træner i Fresh Fitness i Rødovre, som vist er et af de nyeste i deres kæde.

Positive ting:
Massere plads, har ikke været i et center med så god plads før. Stort åbent lokale.
Åbent 24/7, hvilket har betyder meget for mig, da jeg har det med at tage sent op at træne.
Jeg oplevet yderst sjældent at der er kø til noget, trods at der godt kan være en del oppe at træne.
De har netop fået lagt måtter, tilsvarende hvad man ofte ser brugt til dødløftsplatform, i hele centerets frivægtsafdeling, hvilket er et lækkert underlag, og også gør der muligt, netop at dødløfte tungt.
Stængerne er fine at holde om, omend de ikke er i bedste kvalitet, rent holdbarhedsmæssigt(men det er jo deres eget problem).
Rigeligt med kabelstativer, i forskellige slags(hvoraf nogen dog er ret ringe).
Billigt, koster 150kr/måneden.

Negative ting:
Dårlige håndvægte der kun går op til 32,5kg.
Maskinerne er heller ikke noget at skrive hjem om.
Musikken er poppet og bliver hurtigt lidt ensformig at høre på, hvis man træner der fast.
Hvis du søger motivation igennem dem du omgås med i centeret, er det ikke et optimalt sted, da det ikke ligefrem vælter med top atleter, samt er et center hvor folk i høj grad passer sig selv(heldigvis).

---

Så har man ikke noget imod at træne for sig selv, primært at bruge stænger til tunge øvelser, og kan ignorere den uinspirerende stemning der er, så er det et ganske acceptabelt center.
Hvis der lå et rigtigt træningscenter, inde for samme afstand eller kortere, og med rimelige åbningstider, ville jeg ikke tøve med at skifte fra Fresh Fitness.
Brugeravatar

Reputation point: 65

TrexMode skrev:Hvilken fdk træner du i? De to fdk'er der ligger er i Odense er ikke særligt godt udstyret.

Den i Skibhus er virkelig elendig..

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 172.50

Dingo skrev:Der ligger også mange hundelorte mange steder i landet

Det er svært at argumentere mod ekspertisen.
Brugeravatar

Reputation point: 190

Jeg prøvede at træne i FF i Randers (Den første - over biografen).

Jeg holdt 3 dage, så stoppede jeg igen.

Positive ting:
Store lokaler
Cardio og frivægte/maskiner er adskilt i 2 forskellige "rum"
24/7 åbent
Gode justerbare bænke til frivægte

Negative ting:
Dårlige håndvægte, og for lette. (32.5kg)
Dårlige træktårne
Absolut intet udvalg af stænger til træktårne (2 slags!!)
Elendige vægtskiver
Elendige stænger
verdens ringeste bænkpress! - 2 delt bænk, som er for smal til opspænd, da skulderbladene ryger ud over. - 3 faste racking højder der er elendige, hvis du har bare lidt længde på dine arme.. For ikke at nævne at du racker alt for langt bagude i forhold til hvor de kan ligge pga. den 2 delte bænk.. - Aldrig har jeg prøvet noget så ringe! ](*,)
Ingen mulighed for at tilføje vægt til små vægtstænger, til fx fransk pres eller biceps.
osv. osv.

Jeg kunne blive ved.

Jeg troede jeg havde set dårlige centre når jeg havde været i FW, men den her stikker dem sgu =;

Tilbage til Fjeren jeg gik :whistle: :´) :dope:
Ps. - Jeg ved godt Fjeren og FF er total vidt forskellige ting ! - Grunden til jeg prøvede at skifte til FF var pga. jeg kunne træne om natten så. Men centeret var for ringe til at jeg gad træne der. :verysad:

Geografisk sted: Aarhus C

Træner her: Morsø Motionscenter
Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 185.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Anders5000 skrev:
TrexMode skrev:Hvilken fdk træner du i? De to fdk'er der ligger er i Odense er ikke særligt godt udstyret.

Tjaeh, det er de i virkeligheden begge to. Men de forsøger heller ikke at ramme det markedssegment vi er en del af. Med "vi" mener jeg unge mænd der kommer for at blive store og stærke. FDK'erne i Odense er i højere grad henvendt til ældre, kvinder og folk der gerne vil træne på hold. Der ligger to centre indenfor 500 meter (FF på banegården og Fitness4you i det gamle Rawi) som henvender sig til det unge segment, og dem prøver FDK ikke at konkurrere med, da det ville være omsonst.

Det overrasker mig lidt at høre at der skulle være en FDK i København der har eleikoudstyr. Det må næsten være et gammelt center der er blevet overtaget af kæden, jeg kunne ikke forestille mig at de ville indkøbe eleiko til FDK specifikt.
Brugeravatar

Styrkeliste

TrexMode skrev:
Anders5000 skrev:

Tjaeh, det er de i virkeligheden begge to. Men de forsøger heller ikke at ramme det markedssegment vi er en del af. Med "vi" mener jeg unge mænd der kommer for at blive store og stærke. FDK'erne i Odense er i højere grad henvendt til ældre, kvinder og folk der gerne vil træne på hold. Der ligger to centre indenfor 500 meter (FF på banegården og Fitness4you i det gamle Rawi) som henvender sig til det unge segment, og dem prøver FDK ikke at konkurrere med, da det ville være omsonst.

Det overrasker mig lidt at høre at der skulle være en FDK i København der har eleikoudstyr. Det må næsten være et gammelt center der er blevet overtaget af kæden, jeg kunne ikke forestille mig at de ville indkøbe eleiko til FDK specifikt.

Har kun været i fdk i Skibhus. Dengang var der begrænset mulighed for basisøvelserne, et rack så vidt jeg husker. Desuden så maskinerne generelt elendige og lav bevægelighed (ROM). FDK har jo ligget der noget længere end Fresh og dengang FDK åbnede var centeret i Skt. hansgade vel egentligt ikke en konkurrent som sådan, da klientellet var meget anderledes.

Har ikke været i Fresh og kun kigget i Fitness4you en enkelt gang - men der har man vist ikke mulighed for dødløft?

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 172.50

BGD skrev:Jeg prøvede at træne i FF i Randers (Den første - over biografen).

Positive ting:
Store lokaler
24/7 åbent

Negative ting:
Dårlige træktårne
Elendige vægtskiver
Elendige stænger
verdens ringeste bænkpress! - 2 delt bænk, som er for smal til opspænd, da skulderbladene ryger ud over. - 3 faste racking højder der er elendige, hvis du har bare lidt længde på dine arme.. For ikke at nævne at du racker alt for langt bagude i forhold til hvor de kan ligge pga. den 2 delte bænk.. - Aldrig har jeg prøvet noget så ringe! ](*,)
Ingen mulighed for at tilføje vægt til små vægtstænger, til fx fransk pres eller biceps.
osv. osv.

Jeg kunne blive ved.

Jeg troede jeg havde set dårlige centre når jeg havde været i FW, men den her stikker dem sgu =;

Ps. - Jeg ved godt Fjeren og FF er total vidt forskellige ting ! - Grunden til jeg prøvede at skifte til FF var pga. jeg kunne træne om natten så. Men centeret var for ringe til at jeg gad træne der. :verysad:

Nu virker du også til, ud fra dine stats, at være en powerlifter type. Og nej, du har ret, FF er slet ikke et optimalt sted til dette. Det gør det dog ikke nødvendigvis til et dårligt center.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00

Derunderon skrev:
BGD skrev:Jeg prøvede at træne i FF i Randers (Den første - over biografen).

Positive ting:
Store lokaler
24/7 åbent

Negative ting:
Dårlige træktårne
Elendige vægtskiver
Elendige stænger
osv. osv.

Jeg kunne blive ved.

Nu virker du også til, ud fra dine stats, at være en powerlifter type. Og nej, du har ret, FF er slet ikke et optimalt sted til dette. Det gør det dog ikke nødvendigvis til et dårligt center.

Det er jeg nu ikke nej.
Men det ændre ikke på at deres udstyr er dårligt. Om jeg løfter 40kg eller 400kg i de forskellige ting, så er deres udstyr imo stadig lort :)

Geografisk sted: Aarhus C

Træner her: Morsø Motionscenter
Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 185.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Ff Østerbro:

+
Fine maskiner til bryst og ryg.
Fine håndvægte
Fint pullupstativ

-
Kun håndvægte til 32,5 (ikke at jeg ofte bruger højere - men alligevel)
Meget mørkt
Elendige cardiomaskiner
dårlige bænke i frivægtsområdet (sædet kan ikke justeres).
Dårlige bænkpresstativer. Dårlige højder og dårlige sæder.
Nederen klientel
Dårlige squatsracks
Dårlige kabeltårne.

Reputation point: 5

EWhite skrev:At alle FitnessDK og FitnessWorld er lortecentre er efterhånden en myte, som i høj grad bliver holdt i live af folk herinde, som føler sig store og sejere, fordi de træner i jernhuler. Jovist, nogle af centrene er ringe, men andre byder på udstyr, som er mere end bare acceptabelt. I København er det efterhånden mere reglen end undtagelsen, af FW og FDK er fuldt udstyret af Eleiko i alt fra stænger og skiver til racks, gratis kalk, bumperplates til dødløft, håndvægte op til 50 kg osv.

Hvor finder du FW centre med Eleiko udstyr og håndvægte til 50 kg?
Sidst rettet af kejserA 18. aug 2014, 12:20, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 45

Styrkeliste

... og har heller aldrig set et FW hvor det overhovedet var tilladet at bruge kalk?

Træner her: JB Bodyfactory

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 215.00

Jeg hader at træne i den lokale fresh fitness.. Det eneste positive ved den er at de er lidt flere tøser at kigge på og lidt flere venner at træne med. Ellers er der altid rodet, alt for varmt og alt for proppet af mennesker om eftermiddagen og tidlig aften. Udstyret er også ringe.

Da jeg skiftede derfra til mit nuværende center gik det op for mig, at jeg faktisk slet ikke brød mig om at være deroppe, og bare sku' ud derfra så hurtigt som muligt, når træning var overstået. Ikke ligesom nu, hvor jeg godt kan blive hængende efter træning til en sludder eller en øvelse mere, hvis overskuddet er til det.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Vincit skrev:... og har heller aldrig set et FW hvor det overhovedet var tilladet at bruge kalk?

Det er det i mit primære FW center samt en del af de andre, som jeg har været i.

FW er aldrig i toppen på udstyr og det. Til gengæld er der fordele som, at man kan træne (næsten) lige meget hvor i landet man er

Vincit skrev:... og har heller aldrig set et FW hvor det overhovedet var tilladet at bruge kalk?

Man må også godt hvor jeg går.. Eternitten, Aalborg.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Ser folk der bruger kalk i flere centre i København, blandt andet Christianshavn og det ved Vesterport.
a setback is a setup for a comeback.

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00

Næste

Tilbage til Off topic