Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1141
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1138

Følg bodybuilding.dk på

Front squat teknik

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Startede på B2B runde 2, for nogle måneder siden, men har stadig ikke formået at kunne køre et vellykket frontsquat, hverken med kryds-greb eller VL-greb. Mit problem er at jeg mister pusten og føler stangen blokerer for mine luftveje, specielt de sidste sæts er hårde. Kan godt mærke kontakten til Quads, men det er ikke det der stopper mig.

http://youtube.com/watch?v=4cnvR192_gE - her kører jeg med 10kg på hver side, og det gik helt fint. Det er når der kommer flere kilo på der opstår problemer.

Inb4 "få dig nogle ordentlige squat sko!"
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der findes allerede en tråd til at få hjælp til ens squat, squat-teknik-trad-videoer-og-comments-t47038.html.
Jeg vil i hvert fald mene, at du bør holde dig mere oprejst. Dine albuer hænger lidt.
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Smid skoene og squat barfodet - dem du har på nu, er for bløde. Op med albuerne. Få filmet sættet af en anden person, så man kan se hele din statur. Det som er rigtig vigtigt i front squat er, at du får den rigtige udgangsposition, med stangen liggende stabilt. Spænd i ryggen, stram i coren og hold albuerne højt.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: SPH GYM

Når du siger at den blokerer for luftvejene, så lyder det meget som om at du har stangen liggende på halsen og ikke på skuldrene.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Jeg tror du skal lære at lave en "hylde" hvor den kan ligge behageligt. Tjek evt. denne video:
http://vimeo.com/52960145
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Har kun løbe sko på grundet det er et opvarmningssæt, får ikke lige altid smidt skoene i starten. Squatter/dødfødter altid i strømpesokker, har ikke lige fået prioriteret nogle ordentlige sko, Foam roller og bælte kom først.

Stangen ligger på skulderen, og rammer mit kraveben hvis jeg slapper for meget af i armene. Føler mig overbevist om af stangens placering er korrekt, har set et par video b.la. På maxer.dk, og har fulgt deres instrukser :)
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

DonKahle skrev:Har kun løbe sko på grundet det er et opvarmningssæt, får ikke lige altid smidt skoene i starten. Squatter/dødfødter altid i strømpesokker, har ikke lige fået prioriteret nogle ordentlige sko, Foam roller og bælte kom først.

Stangen ligger på skulderen, og rammer mit kraveben hvis jeg slapper for meget af i armene. Føler mig overbevist om af stangens placering er korrekt, har set et par video b.la. På maxer.dk, og har fulgt deres instrukser :)

Hvis du føler, at du bliver kvalt, ligger stangen ikke korrekt. Personligt skubber jeg skuldrene ud og nakken tilbage - det virker for mig.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster