Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1419
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1416

Følg bodybuilding.dk på

Fysioterapeut eller idræt?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej bodybuilding.dk!

Jeg står og skal igang med at studere til sommer, og er kommet i tvivl om det skal være fysioterapi eller idræt på uni.
Kunne derfor godt tænkte mig at høre hvad i mener, og om fordele og ulemper ved de to uddannelser. Er der evt. nogle herinde der er igang med en af dem?

Min plan er at søge ind til politiet, men grundet min unge alder, har jeg valgt først at tage en uddannelse.

Mvh

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvor i landet vil du studere? Sådan som jeg har forstået det, er der stor forskel på uddannelserne på de forskellige uddannelsessteder.... Så sæt dig ordentlig ind i det før du starter :)
Max. med udstyr:
Squat: 215
Bænk: 132,5
Dødløft: 175
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Vis kostplan

Begge uddannelser er i aarhus. :)

Styrkeliste

Du er da gammel nok til at søge ind til politiet?
Max. med udstyr:
Brugeravatar

SPH GYM

Styrkeliste

Moestrup87 skrev:Du er da gammel nok til at søge ind til politiet?

De foretrækker ældre og mere erfarne personer.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Ja, men de lægger meget vægt på at man er moden, og har lidt i baggagen, hvilket jeg mener jeg mangler. :)

Styrkeliste

Det er jeg klar over. Jeg har selv søgt og bestået det hele, og har ventet et år på at komme ind...

Det jeg vil frem til at hvis din drøm er at komme ind til politiet, synes jeg du skal bruge tiden på noget der er relevant ifht. dette. Fx højskoleophold og noget frivilligt arbejde...
Max. med udstyr:
Brugeravatar

SPH GYM

Styrkeliste

Moestrup87 skrev:Det er jeg klar over. Jeg har selv søgt og bestået det hele, og har ventet et år på at komme ind...

Det jeg vil frem til at hvis din drøm er at komme ind til politiet, synes jeg du skal bruge tiden på noget der er relevant ifht. dette. Fx højskoleophold og noget frivilligt arbejde...

Hvor gammel er du?
Det er klart, men politiet ser ikke på hvilken uddannelse du har før du søger ind, på det punkt er alle lige stillet.
Men jeg har arbejdet med psykisk hadicappede og tilbragt 8 måneder livgarden, netop for at lave noget der var relevant i forhold til politiet.

Styrkeliste

Hanzi skrev:
Moestrup87 skrev:Det er jeg klar over. Jeg har selv søgt og bestået det hele, og har ventet et år på at komme ind...

Hvor gammel er du?
Det er klart, men politiet ser ikke på hvilken uddannelse du har før du søger ind, på det punkt er alle lige stillet.
Men jeg har arbejdet med psykisk hadicappede og tilbragt 8 måneder livgarden, netop for at lave noget der var relevant i forhold til politiet.

Jeg fylder snart 26... Så var 24 da jeg sendte min ansøgning. Forstår godt at du vil vente lidt, det synes jeg bestemt også du skal.. Men når du allerede har lavet de ting du nævner, synes jeg da du er okay langt i den proces :)

Nå, det var jo slet ikke det din tråd handlede om... Beklager sidesporet. Håber du finder ud af det hele i hvert fald :)
Max. med udstyr:
Brugeravatar

SPH GYM

Styrkeliste

Hvis TS mål er at komme ind i politiet som førstepriotet, og ikke har nogle planer om at arbejde som fysioterapeut eller noget inden for idræt efter uddannelsen, er jeg helt enig. Hvis man har det som mit vedkommende, at politiet er noget man overvejer eller har som "back up" plan, ville jeg tage en anden uddannelse først. Og så hvis man der bare ikke kan lade tanken om at være politibetjent gå, så vælge at gå vejen som betjent.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Dødløft: 267.50

Heelloo
Jeg læser idræt og er nu i gang med 6. semester, dog i aalborg .. og elsker studiet - specielt de to første år hvor der er praktiske fag indlagt (ved ikk om det os er sån i århus :s) - det dårlige er dog at der er flere og flere der vælger denne retning og om der er jobmuligheder når vi engang er færdiguddannet er svært at sige :/
Men der er sikkert os flere og flere der vælger fys ..
But still som der er nævnt før, kommer an på hvad du vil med det færdige resultat ... men kan i hvertfald anbefale idræt :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00

Moestrup87 skrev:Jeg fylder snart 26... Så var 24 da jeg sendte min ansøgning. Forstår godt at du vil vente lidt, det synes jeg bestemt også du skal.. Men når du allerede har lavet de ting du nævner, synes jeg da du er okay langt i den proces :)

Nå, det var jo slet ikke det din tråd handlede om... Beklager sidesporet. Håber du finder ud af det hele i hvert fald :)

Det er også omkring den alder jeg planlægger at søge ind. Synes også jeg har lidt i baggagen, men er trods alt kun 21.
Helt okay med sidesporet, det er altid rart at skrive med andre der har søgt ind til politiet! :)

Forcedreps skrev:Hvis TS mål er at komme ind i politiet som førstepriotet, og ikke har nogle planer om at arbejde som fysioterapeut eller noget inden for idræt efter uddannelsen, er jeg helt enig. Hvis man har det som mit vedkommende, at politiet er noget man overvejer eller har som "back up" plan, ville jeg tage en anden uddannelse først. Og så hvis man der bare ikke kan lade tanken om at være politibetjent gå, så vælge at gå vejen som betjent.

At blive betjent er min førsteprioritet, men jeg føler mig ikke klar til at søge ind endnu, så derfor vælger jeg min andenprioritet, altså idræt eller fys. :)
Samtidig er det, netop som du nævner, en backup. Set nu hvis jeg ikke kommer ind til politiet af en eller anden årsag, så ville det være ærgeligt at stå som 26 årig uden nogen uddannelse.

wanna skrev:Heelloo
Jeg læser idræt og er nu i gang med 6. semester, dog i aalborg .. og elsker studiet - specielt de to første år hvor der er praktiske fag indlagt (ved ikk om det os er sån i århus :s) - det dårlige er dog at der er flere og flere der vælger denne retning og om der er jobmuligheder når vi engang er færdiguddannet er svært at sige :/
Men der er sikkert os flere og flere der vælger fys ..
But still som der er nævnt før, kommer an på hvad du vil med det færdige resultat ... men kan i hvertfald anbefale idræt

Godt at høre. Et af mine helt store spørgsmål har også været hvad man reelt kan bruge en ba i idræt til efterfølgende?
Men selve studiet lyder vildt interessant.
Nu når jeg har dig, er det så rigtigt at gymnastik fylder helt vildt på idræt studiet? :-#

Styrkeliste

Når nu du siger det er din 1. prioritet, synes bestemt du skal tænke dig godt om... I hvert fald ifht. hvordan du har tænkt dig at bruge dine SU-klip. Hvis du først tager en uddannelse på 3-5 år, så er der ikke meget tilbage til politi-uddannelsen!
Max. med udstyr:
Brugeravatar

SPH GYM

Styrkeliste

Min oplevelse af idræts studiet er ikke godt.
De praktiske fag er fyld og det reelle udbytte er meget lille, hvilket bl.a. skyldes den måde man har opbygget studiet på med 8 ugers blokke(i hvert fald på KU). Det retter sig meget imod at man kan undervise på gymnasiet til en utrolig lav fælles nævner.
De teoretiske naturvidenskabelige fag er fine, man får en god basis forståelse af fysiologi. Anatomi er ikke i nærheden af at være lige så godt som på fysioterapeut uddannelsen, dog kommer man en del rundt.
De humanistiske fag vil jeg ikke udtale mig så meget om da vi lige pt. kun har haft et i første blok.

Det skal dog siges at det er sjovt at have de praktiske fag, men personligt synes jeg ikke de kompetencer man får er noget værd. Jeg føler de er så lave at du kun kan bruge dem i gymnasiet og det vil evt. stadig får nogle være meget svært at skulle undervise i f.eks. håndbold selv efter håndbold blokken er overstået...

Jeg læser til fys og er færdig til januar. Jeg tror, du skal gøre dig meget klart, hvad der er, du ønsker at arbejde med, før du vælger. Fysioterapi er i modsætning til hvad mange tror bestemt ikke en udvidet fitnessinstruktøruddannelse. Derimod retter størstedelen af undervisningen sig mod træning og behandling af syge. Selvfølgelig får du grundlæggende tiden om fysiologi og anatomi, men studiet har derudover meget undervisning i klinisk ræssonering med henblik på at identificere diverse problematikker samt en terapeutdel med fokus på arbejdet med mennesker.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:Jeg læser til fys og er færdig til januar. Jeg tror, du skal gøre dig meget klart, hvad der er, du ønsker at arbejde med, før du vælger. Fysioterapi er i modsætning til hvad mange tror bestemt ikke en udvidet fitnessinstruktøruddannelse. Derimod retter størstedelen af undervisningen sig mod træning og behandling af syge. Selvfølgelig får du grundlæggende tiden om fysiologi og anatomi, men studiet har derudover meget undervisning i klinisk ræssonering med henblik på at identificere diverse problematikker samt en terapeutdel med fokus på arbejdet med mennesker.

Kvote 1 eller 2? Hvis kvote 1, hvad lå dit gennemsnit så på? :) Er nysgerrig da jeg selv skal søge ind efter HF, og jeg synes at det kræver et forholdsvis højt gennemsnit! - Og har du været glad for studiet so far?
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Dødløft: 300.00

Active skrev:
TheCzech skrev:Jeg læser til fys og er færdig til januar. Jeg tror, du skal gøre dig meget klart, hvad der er, du ønsker at arbejde med, før du vælger. Fysioterapi er i modsætning til hvad mange tror bestemt ikke en udvidet fitnessinstruktøruddannelse. Derimod retter størstedelen af undervisningen sig mod træning og behandling af syge. Selvfølgelig får du grundlæggende tiden om fysiologi og anatomi, men studiet har derudover meget undervisning i klinisk ræssonering med henblik på at identificere diverse problematikker samt en terapeutdel med fokus på arbejdet med mennesker.

Kvote 1 eller 2? Hvis kvote 1, hvad lå dit gennemsnit så på? :) Er nysgerrig da jeg selv skal søge ind efter HF, og jeg synes at det kræver et forholdsvis højt gennemsnit! - Og har du været glad for studiet so far?

Jeg startede samtidig som TheCzech, dog på en anden skole, jeg kom ind med et snit på 7,6.
Dog er kravene steget en del siden da, så vidt jeg ved. Der er vidst også forskel på gennemsnittene på de forskellige skoler, hvor vil du gerne søge ind henne?

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: 4FITNESS

Henckel skrev:
Active skrev:

Jeg startede samtidig som TheCzech, dog på en anden skole, jeg kom ind med et snit på 7,6.
Dog er kravene steget en del siden da, så vidt jeg ved. Der er vidst også forskel på gennemsnittene på de forskellige skoler, hvor vil du gerne søge ind henne?

Det er sgu også et flot gennemsnit! :) Er du glad for studiet?
Jeg flytter til Næstved her til sommer, så det er der hvor jeg skal begynde.
Brugeravatar

Styrkeliste

Active skrev:
Henckel skrev:
Active skrev:

Det er sgu også et flot gennemsnit! :) Er du glad for studiet?
Jeg flytter til Næstved her til sommer, så det er der hvor jeg skal begynde.

For 2012

Billede

http://ucsj.dk/uddannelser/fysioterapeu ... gangskrav/
Brugeravatar

Reputation point: 5

Takker! En af jer, som ved hvor svært det er at komme ind på kvote 2? Jeg er på/var landsholdet i atletik, og er u20 danmarksmester på 400 meter. Vil sådan noget hjælpe, eller er det fuldstændig irrelevant?

- Jeg siger undskyld til TS, for at spamme tråden med spørgsmål.
Sidst rettet af Active 23. apr 2013, 16:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Active skrev:

Takker! En af jer, som ved hvor svært det er at komme ind på kvote 2? Jeg er på/var landsholdet i atletik, og er u20 danmarksmester på 400 meter. Vil sådan noget hjælpe, eller er det fuldstændig irrelevant?

- Jeg siger undskyld til TS, for at spamme tråden med spørgsmål.

Snak med studievejlederen på studiet.. Det skulle de gerne have styr på.
Max. med udstyr:
Brugeravatar

SPH GYM

Styrkeliste