Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

George Turner eller GVT?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, BB.

Skal i gang med noget nyt efter snart 3 måneder med 2-split. Ville gerne prøve dette 10x10, da jeg har hørt, at der er mange, som har succes med netop dette. Men der er lidt forskel på disse to programmer. Bl.a. om mandagen kører man f.eks. 4 øvelser i German Volume Training, mens man kun kører bænkpres og rows i George Turner. Kan I fortælle mig, hvad I eventuelt har haft bedst erfaring med?

Så lagde jeg også lige mærket til, at der er forskel i squat bl.a. Der køres 6x10 (GT) og 10x10 (GMT). Hvad er grunden til dette? Kunne godt læse, at GT mente, at det var nok eller something like that.
sukker er godt
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har rigtig gode erfaringer med GVT. Jeg har været i gang i tre uger med GVT, og jeg kan allerede se forskel i spejlet. Ben-dagen i GVT er utrolig hård... jeg har problemer med at gå normalt de to efterfølgende dage. Jeg ved ikke, om doms i benene spiller nogen rolle i GT.
Men noget af det jeg godt kan lide ved GVT er, at man ikke skal gå frem og tilbage efter diverse stykker udstyr for at lave syv forskellige øvelser pr. træningspas. På bryst/ryg-dagen supersætter jeg bænkpres og BOR, så tager jeg bare bænkpresstangen, da jeg bruger de samme kg. i øvelserne, hvilket er meget praktisk. Men hvis du let bliver kedet, så tror jeg ikke, at det er programmet for dig... det er jo meget ensformet.
Men giv det et forsøg :king:
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Logbog: Vis logbog

Jeg er i gang med min tredje GVT-cyklus, og har kun gode ting at sige om programmet. De helt store forskelle på programmer, ligger blandt andet i tempoet. I GT kører man normalt tempo i øvelserne, hvorimod man fokuserer på time under tension (TUT) i GVT. Derudover kører man med samme vægt i samtlige 10x10, mens man så kan lege lidt med assistance-øvelserne. I GT kører du 10x10, hvor du gradvist fjerner belastning.

GT kedede mig, og følte ikke det gav noget. GVT synes jeg derimod giver fint, selvom jeg endnu har tilgode at gaine helt vildt (har ikke bulket så længe "på" det).

Var det mig, valgte jeg klart GVT.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Jeg skifter lidt mellem A-GVT og GT
(jeg har så ændret i skidtet så det passer til mig og de maskiner der er i det center jeg træner i ( Åhhh nej fitnessworld. ej men det kan man da slet ikke få noget ud af buhuuuuu de har jo technogym buhuuuu. Som man siger, en dårlig håndværker giver værktøjet skylden).

Hovedtemaet er jo at man bruger de øvelser der giver most bang for the buck, så skift evt. dem ud du ikke lige kan lide eller tror på med noget du virkelig brænder for. For mig har det været rigeligt med 2 øvelser til ect. bryst og ryd dage og een biceps og een triceps øvelse på arm/skulder dage

A-GVT bruger jeg til at få styrken skubbet lidt op med efter et endt GT pas. Den starter på 5x10 1. runde og så 4x10 2. runde, 3x10 3. runde og så forfra igen med 5x10 med det man kørte 4x10 med sidst. så der skal noget smæk på og en god stærk tro på dig selv skader heller ikke.

Det kan være en god ide at starte lidt lavere end man tror man kan, for ikke at smadre sin tro på at stige, når man så bliver bedre kan man oppe den lidt. Egoet og kg er ikke det vigtige, det er at få alle reps.

10x10 aka GT er bare for fedt :D kender ikke noget der kan brænde systemet af som dette. At det skulle være monotont og kedeligt bliver for mig overskygget ved at jeg hvergang vil være bedre end sidst og skal have alle reps. Og kan man se en fremgang så stopper man jo heller ikke med programmet.
[Gefährlich ist wer Schmerzen kennt]
Kroppen er som en udlejningsbil, den skal køres helt ud i alle gear og afleveres med tom tank...
Brugeravatar

jeg nakker lige tråden et sekund. hvor finder man gvt programmet henne :D?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:jeg nakker lige tråden et sekund. hvor finder man gvt programmet henne :D?

Nu skyder jeg bare fra hoften heeeeeelt uden at tænke, ved det er et vildt gæt mæææn....

GOOGLE.DK og så [gvt training programme] eller hvad du nu selv kan finde på at sætte bag gvt af trænings relateret ordkløveri

og er du heldig, har jeg et kedeligt excell ark du kan skrive ud med hele program strukturen i fine små kasser, lige til at notere vægten du trænede med i..
Kroppen er som en udlejningsbil, den skal køres helt ud i alle gear og afleveres med tom tank...
Brugeravatar

Kidde skrev:A-GVT bruger jeg til at få styrken skubbet lidt op med efter et endt GVT pas. Den starter på 5x10 1. runde og så 4x10 2. runde, 3x10 3. runde og så forfra igen med 5x10 med det man kørte 4x10 med sidst. så der skal noget smæk på og en god stærk tro på dig selv skader heller ikke.

Du mener vel 10 sæt á 5, 4 og 3 reps (10x5, 10x4 og 10x3)? Bare lige for at holde forvirringen på et minimum :D

Det kan være en god ide at starte lidt lavere end man tror man kan, for ikke at smadre sin tro på at stige, når man så bliver bedre kan man oppe den lidt. Egoet og kg er ikke det vigtige, det er at få alle reps.

Kidde skrev:10x10 aka GVT er bare for fedt :D kender ikke noget der kan brænde systemet af som dette. At det skulle være monotont og kedeligt bliver for mig overskygget ved at jeg hvergang vil være bedre end sidst og skal have alle reps. Og kan man se en fremgang så stopper man jo heller ikke med programmet.

/fixed

Ellers er jeg enig i alle dine synspunkter :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
Kidde skrev:A-GVT bruger jeg til at få styrken skubbet lidt op med efter et endt GVT pas. Den starter på 5x10 1. runde og så 4x10 2. runde, 3x10 3. runde og så forfra igen med 5x10 med det man kørte 4x10 med sidst. så der skal noget smæk på og en god stærk tro på dig selv skader heller ikke.

Du mener vel 10 sæt á 5, 4 og 3 reps (10x5, 10x4 og 10x3)? Bare lige for at holde forvirringen på et minimum :D

Tjek, jeg skriver det bare aaaaaltid omvendt.. men du har ret. 10 sæt af 5 reps ;)

Kidde skrev:10x10 aka GVT er bare for fedt :D kender ikke noget der kan brænde systemet af som dette. At det skulle være monotont og kedeligt bliver for mig overskygget ved at jeg hvergang vil være bedre end sidst og skal have alle reps. Og kan man se en fremgang så stopper man jo heller ikke med programmet.

/fixed

10x10 er George turners 10x10 GT dog kan GVT også være 10x10 men lig mærke til min A-GVT (Advanced GVT som er 10sæt 5 reps max) :P

Ellers er jeg enig i alle dine synspunkter :)
Brugeravatar

toto_G4M3R skrev:jeg nakker lige tråden et sekund. hvor finder man gvt programmet henne :D?

http://lmgtfy.com/?q=GVT+program
Nummer 4, f.eks.
Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

IG:
https://www.instagram.com/glutesngluten/
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Galleri: Vis galleri (1)

Kidde skrev:10x10 er George turners 10x10 GT dog kan GVT også være 10x10 men lig mærke til min A-GVT (Advanced GVT som er 10sæt 5 reps max) :P

Beklager, så misforstod jeg din ytring om 10x10 - troede du refererede til GVT igen, da du jo ytrede dig positivt om det :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Kidde skrev:

Nu skyder jeg bare fra hoften heeeeeelt uden at tænke, ved det er et vildt gæt mæææn....

GOOGLE.DK og så [gvt training programme] eller hvad du nu selv kan finde på at sætte bag gvt af trænings relateret ordkløveri

og er du heldig, har jeg et kedeligt excell ark du kan skrive ud med hele program strukturen i fine små kasser, lige til at notere vægten du trænede med i..

kan du ikke smide det op så? :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Mit a-gvt.xls
Her er både skabelon til GVT og A-GVT
(79 KiB) Downloadet 455 gange

Værsgo.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
Mit a-gvt.xls

Værsgo.

Jeg siger mange tak :D
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Hvis det er dine første 3 mdr du træner i det hele taget, så synes jeg ikke du skal give dig i gang med noget af de 2 programmer før om minimum et års tid.
I stedet for vil jeg foreslå noget 5x5, evt Bill Starr Fundamentsprogrammet der findes her på siden.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Backbone skrev:Hvis det er dine første 3 mdr du træner i det hele taget, så synes jeg ikke du skal give dig i gang med noget af de 2 programmer før om minimum et års tid.
I stedet for vil jeg foreslå noget 5x5, evt Bill Starr Fundamentsprogrammet der findes her på siden.

Fordi aaaat ?
Brugeravatar

Fordi at man efter kun 3 mdr træning IMO ikke har oparbejdet den nødvendige workcapacity til et prg som GT 10x10 eller GVT
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Jeg har trænet i omkring 6 måneder nu, så vi må se, hvordan det kommer til at gå.

Gik i gang med George Turner denne gang, da jeg synes det var mere "lige til at gå til". Så må vi se, hvordan det står til om et par måneder. Det er i hvert fald sindssygt hårdt, synes jeg. I hvert fald på bendagen. :D
sukker er godt
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 130.00

Hej,
Angående GVT, hvordan er hviletiden mellem øvelserne?
Skal man først kører A1, direkte videre til A2, 60 sek. pause, forfra med A1, A2 pause osv.
Eller skal der holdes 60 sek. pause mellem hver set?
Never trust a bunny!

Artiklen siger A1 -> P90 -> A2 -> P90 -> repeat, men kilder tæt på Poliquin siger A1 -> A2 -> P90 -> repeat

P60 ved B-øvelserne.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:Artiklen siger A1 -> P90 -> A2 -> P90 -> repeat, men kilder tæt på Poliquin siger A1 -> A2 -> P90 -> repeat

P60 ved B-øvelserne.

Super, tak :)
Never trust a bunny!

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster