Hej Hippo
Hippo skrev:Nu har jeg tjekket et par sider i din log, og med al ære og respekt,
så har jeg svært ved at se hvad du synes du selv foretager dig
der kvalificerer dig til at komme med sådan en skråsikker udtalelse.
Jeg har svært ved at se hvad jeg laver, er relevant ift topic. Fordi man er stor og stærk har ikke direkte indflydelse på hvad der på øverste etage. Derudover basere jeg det jeg skriver på linket. Jeg skriver bestemt, fordi det lyder som om Kongeshede bygger sin udtalelse på myten om at man ikke må træne fordi man "ikke kan klare det" som meget ung. Derfor jeg også linker og quoter til artiklen nedenunder.
Vækst eller ej, så er knægten kun 12 år, og så skal der altså ikke
bare gives gaz sømand, så skal der trænes med omtanke, ikke kun for
at undgå skader på længere sigt, men også for at undgå at brænde
ud mentalt.
Jeg har aldrig sagt TS skal ligge sin hjerne derhjemme og give den gas med komplicerede øvelser. Jeg skriver at hvis han vil træne hårdt, så sku der ikke være de store problemer derhjemme. Det du skriver gælder vel for alle.
Med en fornuftig kost vil han vokse fint lang tid endnu på
bare at lave nogle simple basisøvelser og der er da absolut
ingen grund til at slide sig selv ned til grunden med 10x10,
hvis mindre kan gøre det.
Igen, jeg har ikke sagt han ikke skal ligge sin hjerne derhjemme eller sagt GT 10x10 ville være optimalt. om noget andet kunne være mere optimalt er så en anden sag. Jeg prøver at skyde påstanden ned om at han "ikke kan træne hårdt" fordi man er ung. Han kan godt træne, så længe det ikke er med hovedet under armen.
Edit: Mener forøvrigt heller ikke at han skal smede sig halvt ihjel hver gang(dvs. træne med hovedet under armen) men at hvis han har lyst til at træne.. så skal han da gøre det.. og jeg er imod det med at han skal "ih og åh" passe på sig selv fordi han er ung.
Fandt det her, hvor der er samlet stuider i børn og træning:
http://www.idrottsforum.org/push/nsfaq.pdf Bare som understøttelse af at børn gerne må træne uden problemer...