Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

George Turner's 10x10

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.dk!

Jeg er startet på George Turner's 10x10 idag. I fredags fik jeg en kraftig forstuvning i min ankel som umuliggøre min bentræning for det næste stykke tid. Programmet er jo lavet med 2 dage on, 2 dage off, 1 dag on, 1 dag off, men da jeg ikke kan gøre ben, kan jeg så godt lave det til et 2 split? Så jeg kører:

Mandag/torsdag: bryst, ryg
Tirsdag/fredag: arme, skuldre

- indtil min ankel er i top igen. Jeg kan ikke selv se de store problemer i det, men jeg er stadig forholdsvis ny når det kommer til at bedømme sådan nogle ting, så jeg ville egentlig gerne høre om i havde nogle indvendinger eller nogle tilføjelser til det.

Tak på forhånd!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det kan du godt ja :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Kan du heller ikke lave leg extensions/leg curls? Det er jo udmærket, hvis man har en skade der forhindre squat.
Welcome my son, welcome to the machine.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Tiergarten

Styrkeliste
- Squat: 35.00

toto_G4M3R skrev:Det kan du godt ja :)

Fedt! :thumpup:

Funken skrev:Kan du heller ikke lave leg extensions/leg curls? Det er jo udmærket, hvis man har en skade der forhindre squat.

Desværre. Når jeg lægger krafter i har jeg det med at presser mine fødder sammen, hvorefter anklen begynder at klage.
Brugeravatar

Styrkeliste

Har du trænet i lang tid? Har du nylig erfaring med højvolumen træning? Ellers bliver onsdag + torsdag altså voldsomt hård.. Jeg ville ikke kunne køre 10x10 med kun 2 pausedage imellem.. I hvert fald ikke særlig mange uger i træk.. Desuden vil dine arme da også få uhyggeligt mange tæsk :/

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Pillepinball skrev:Har du trænet i lang tid? Har du nylig erfaring med højvolumen træning? Ellers bliver onsdag + torsdag altså voldsomt hård.. Jeg ville ikke kunne køre 10x10 med kun 2 pausedage imellem.. I hvert fald ikke særlig mange uger i træk.. Desuden vil dine arme da også få uhyggeligt mange tæsk :/

så hårdt er 10x10 heller ikke. Det er 20-30 sæt pr træning.
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

toto_G4M3R skrev:
Pillepinball skrev:Har du trænet i lang tid? Har du nylig erfaring med højvolumen træning? Ellers bliver onsdag + torsdag altså voldsomt hård.. Jeg ville ikke kunne køre 10x10 med kun 2 pausedage imellem.. I hvert fald ikke særlig mange uger i træk.. Desuden vil dine arme da også få uhyggeligt mange tæsk :/

Jo, det er... Overvej f.eks. pressemængden - mandag: 10x10 i noget brystpres, tirsdag: 10x10 i noget skulderpres og noget triceps gejl... 1 off dag.. Torsdag: 10x10 i noget brystpres igen og fredag: 10x10 igen ved både skulder og triceps.. Det er altså hul i hovedet.. End of discussion..
Der er en grund til diverse højvolumen programmer er lavet med så lav frekvens, som de nu er.. Mange garvede BB'ere kører efter det klassiske 2 on, 1 off, 1 on, 1 off... Hvis det ikke var så hårdt, ville de nok øge frekvensen ;)

Pillepinball skrev:
toto_G4M3R skrev:

Jo, det er... Overvej f.eks. pressemængden - mandag: 10x10 i noget brystpres, tirsdag: 10x10 i noget skulderpres og noget triceps gejl... 1 off dag.. Torsdag: 10x10 i noget brystpres igen og fredag: 10x10 igen ved både skulder og triceps.. Det er altså hul i hovedet.. End of discussion..
Der er en grund til diverse højvolumen programmer er lavet med så lav frekvens, som de nu er.. Mange garvede BB'ere kører efter det klassiske 2 on, 1 off, 1 on, 1 off... Hvis det ikke var så hårdt, ville de nok øge frekvensen ;)

synes ikke det var voldsomt hårdt selv om jeg et par gange ramte failure.
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Det var egentlig også det der var min frygt.
Jeg har trænet lidt over 1 år nu, og det er jo kun i en uge, max to jeg kører det sådan :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Altså det er ikke helt så vildt, hvis du kun regner med at gøre det i 2 uger, så hvis du virkelig gerne vil prøve det, kan du da godt det.. Men snakker vi om længere tid, vil jeg fraråde det.. Jeg ville dog vælge en anden tilgang til træningen.. Noget lidt mindre voluminøst og lidt mere frekvent.. Måske et 2-split med en typisk 2-split volumen 3 gange i ugen?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster