Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Efter leverens depoter er fyldt med glykogen omdannes glykogenet til fedt efter ca. én uge ...

Folmand skrev:Per / Incognito -> I må meget gerne uddybe med et par linjer hvis du vil. Kan glycogen ikke omdannes til fedt eller hvordan fungerer det?

Per Larsen skrev:Det virker bare ret meget som om at det spørgeren i virkeligheden snakker om at hvad der sker med det sukker vi indtager når glycogendepoterne er helt fyldte?
Eller hvad??

kuglen skrev:Per Larsen skrev:Det virker bare ret meget som om at det spørgeren i virkeligheden snakker om at hvad der sker med det sukker vi indtager når glycogendepoterne er helt fyldte?
Eller hvad??
det tror jeg også er det han mener..

anders078 skrev:kuglen skrev:Per Larsen skrev:Det virker bare ret meget som om at det spørgeren i virkeligheden snakker om at hvad der sker med det sukker vi indtager når glycogendepoterne er helt fyldte?
Eller hvad??
det tror jeg også er det han mener..
Ja, det var faktisk hvad jeg mente. Selvom det slet ikke var hvad jeg skrev. Var ret uviden omkring emnet, og ville bare ha stillet nysgerrigheden![]()
Tusind tak for alle de velbegrundede svar.
Kan man så sige, at du gainer fedt så snart du indtager kcal med glykogendepoterne fyldte?

Altså: hvis man vil opbygge masse skal man først have glykogendepoterne opfyldte (dette kan ske fra kulhydrater, fedstof eller protein

anders078 skrev:Ah okay, ved ikke hvad jeg egentlig tænkte på.
Altså: hvis man vil opbygge masse skal man først have glykogendepoterne opfyldte (dette kan ske fra kulhydrater, fedstof eller protein). Når disse så er opfyldte kan man bruge overskuddet af aminosyrer (fra protein) på at lave nye muskelceller.
Er det rigtigt?

kuglen skrev:anders078 skrev:Ah okay, ved ikke hvad jeg egentlig tænkte på.
Altså: hvis man vil opbygge masse skal man først have glykogendepoterne opfyldte (dette kan ske fra kulhydrater, fedstof eller protein). Når disse så er opfyldte kan man bruge overskuddet af aminosyrer (fra protein) på at lave nye muskelceller.
Er det rigtigt?
ja det kan man vel godt sige...
du opbygger muskelmasse ved at være i kcal overskud, og sørge for at kroppen får det protein den har behov for (1,8g pr dag pr kg kropsvægt). og du så skaber kcal overskudet via sundt fedt eller kulhydrat er kroppen ligeglad med. faktisk er der mange nye studier der viser i retning af at man ved at have et lavt kulhydrat indtag gennem hele dagen og kun tilføre kroppen lidt ekstra pre,under og post workout sammen med nogen whey protein, også man har et højt indtag af sundt fedt vil være i stand til at opbygge muskler og forbrænde fedt samtidig pga. de reaktioner der sker i kroppen. vi snakker her en energi fordeling i retning af 40/20/40 (p/k/f). jeg vil ikke gå mere i dybden med dette endnu, da jeg ikke har læst nok om det til at kunne forklare præcis had det er der sker...

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster