Først lidt om mig selv
Navn: Klaus
beskæftigelse: 3.G på Haderslev gymnasie
Alder: 19
højde: 193
vægt: 95
bedste løft
bænkpres: 105kg
squad: kan jeg sørme ikke huske :D
dødløft: 120 4x5 (sætXrep)
Historie:
Det hele startede en dag i sommerferien mellem 7. og 8. klasse hvor Klaus så på sin vokseværksprægede krop og tænkte, "fandeme nej". Så han begyndte i et Center i Haderslev, hvor der blev dyrket diskopump i stor stil. på grund af manglende viden og motivation gik det dog hurtigt i sig selv. Men så kom den gyldne tid i 10. klasse på Agerskov ungdomsskole. hvor vi var nogle unde mænd der pustede og stønnede i et lille rum, nede bag i hallen. Der blev der igen startet på diskopump, men denne gang med kyndig hjælp, og derfor gik det snildt fremad. :D startede 10. klasse med 35kg max bænk, og sluttede med 75. :8
efter 10. klasse teamede jeg op med en af mine mates fra efterskolen, som jeg træner med den dag i dag, 3år siden starten af 10. klasse.
Denne Log er hovedsageligt lavet på grund af min lektie i idræt (lektie i idræt, yes du læste rigtigt :shock: ). I den lektie skal man sætte sig et mål til efterårsferien, og så føre dagbog over sin træning frem til dette mål.
så dette er mit ihærdige forsøg på at holde lidt øje med min træning og fremgang, samt score et 12-tal
( en blanding af 11 og 13 for dem der ikke er inde i den nye karakterskala) :)
samtidig med, at jeg gerne vil op og træne med den samme mængde belastning som jeg gjorde før sommerferien :D
Mine mål fra nu til efterårsferien:
1:weighted chestdips +20kg
2:komme op at træne med 90kg 4x5 i bænk igen
3:weighted chinups +10kg
4:kunne præsetere en " i orden" coopertest!
Mit herlige 2split program:
man, ons, fre = bryst, skuldre, triceps og mave
tirs, tors, lør = Ryg, ben, biceps og cardio
Søn = offdag
bryst, skuldre, triceps og mave dagen!
BB bænkpres - opvarmingssæt (50% af 8rep sæt)
BB bænkpres -> 3x8
weighted chestdips -> 3x8
DB lat raise (en arm af gangen) -> 3x8
DB front raise (en arm af gangen) -> 3x8
Og til triceps, en lille hjemmelavet satan, som giver godt -> 3x8
Cable crunch -> 3x8
DB sidebends -> 3x8
Ryg, ben, biceps og cardiodag
weighted chin-ups -> 3x8
cable front pulldown -> 3x8
Hyperextentions med vægtskive -> 3x8
maskine legextensions -> 3x8
cable curl (med tov) -> 3x8
samt 30mins på cykel med ca 350kalorier forbrændt.
Både de kloge BBere og styrkeløftere klør sig sikkert i hovedbunden lige nu, og spørger sig selv, hvor dødløft og squat bliver af i mit program.
selvom jeg kender de herlige virkninger af de øvelser,ønsker jeg ikke at udføre dem, pga jeg traumer efter et gammelt squat-sæt, hvor jeg over-weightede og fik 100kg ned over nakken!
og dødløft er simpelthen ikke muligt lige pt, før jeg får øget min grebsstyrke op til hvad den var før i tiden.
Men derefter skal dne helt sikkert med

Keep it up!