Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1317
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1314

Følg bodybuilding.dk på

GT 10x10 - naturel eller spices up?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej folkens

Jeg er for nylig gået igang med GT 10x10 programmet, som det beskrives i artiklen her på siden. Indtil videre synes jeg dog det virker til at være utrolig få timer man bruger i centeret om ugen. Bevares, det er skam pænt hårdt sålænge man er der, men jeg undrer mig over, hvordan så få timer om ugen kan give så gode størrelsesmæssige gains, som det virker til folk får af at træne på denne måde. Jeg vil sandsynligvis indse om nogle uger at sådan er det bare, da 10x10 jo er en kick ass volumen, som sikkert gør det op for den lave frekvens..
Mit egentlige spørgsmål går så på om der ikke er nogle, der vil dele ud af deres erfaringer med at træne efter GT 10x10. Har folk kørt det som det beskrives i artiklen eller har folk kørt det med et par ekstra øvelser eller 3 oveni? Og vigtigst af alt, hvordan har jeres erfaringer været med at køre det uden/med ekstra øvelser?
Jeg laver selv lidt mavetræning udover de foreslåede øvelser....

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er mange i min omgangskreds, som har kørt det lige efter bogen, med ekstremt gode resultater. Der er absolut ingen grund til at smide flere øvelser på, hvis du giver de 10 sæt du laver alt hvad du har.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:Der er mange i min omgangskreds, som har kørt det lige efter bogen, med ekstremt gode resultater. Der er absolut ingen grund til at smide flere øvelser på, hvis du giver de 10 sæt du laver alt hvad du har.

+ 1

Kørte det efter bogen i 6 uger, og fik rigtig gode resultater ud af det. Selvom det ikke lyder af voldsomt meget, er 10x10 ekstremt hårdt!
Brugeravatar

Jeg har lige kommet igennem mit første pas, og jesus chirst jeg skal fandme ik ha flere øvelser lagt ind, mine arme er ved at eksplodere nu her :) og kan stadig mærke ben træningen fra i foregås
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Ja, DOMS'ne tager man bestemt ikke fejl af.. Ingen tvivl om at volumen er rigelig stor! Det der bekymrede mig var egentlig mere den lave frekvens. Eftersom programmet har en del år på bagen, var jeg derfor nysgerrig efter om folk nu om dage oppede frekvensen lidt vha. et par ekstra øvelser eller måske en hvile dag mindre. Men det lyder til, at den gamle struktur er kommet for at blive :) Jeg takker for svarene og vil fortsætte med naturel udgaven + mave :)

Pillepinball skrev:Ja, DOMS'ne tager man bestemt ikke fejl af.. Ingen tvivl om at volumen er rigelig stor! Det der bekymrede mig var egentlig mere den lave frekvens. Eftersom programmet har en del år på bagen, var jeg derfor nysgerrig efter om folk nu om dage oppede frekvensen lidt vha. et par ekstra øvelser eller måske en hvile dag mindre. Men det lyder til, at den gamle struktur er kommet for at blive :) Jeg takker for svarene og vil fortsætte med naturel udgaven + mave :)

Så vil jeg da godt lige være træls:

Volumen er lav, og frekvensen er meget lav. Det er udmærket at starte med det oprindelige program, men du kan uden nogensomhelst problemer uppe volumen hen ad vejen og fjerne hviledage. Sandsynligvis vil det endda være det klogeste at gøre.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

mesomorf skrev:Så vil jeg da godt lige være træls:

Volumen er lav, og frekvensen er meget lav. Det er udmærket at starte med det oprindelige program, men du kan uden nogensomhelst problemer uppe volumen hen ad vejen og fjerne hviledage. Sandsynligvis vil det endda være det klogeste at gøre.

+1

Jeg startede også ud med det oprindelige program, men smed hurtigt 3-5 sæt leg extensions ind på ben dagen, og flyes og vertikalt træk ind på bryst/ryg dagen, samt lateral raises og rear delt raises ind på skulder dagen.
Go the extra mile. It's never crowded.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 187.00

Nåh ok :) Rart med flere inputs!
Mesomorf og Thomas hvor længe kørte i med det oprindelige inden i smed flere øvelser ind og hvor længe kørte i så med flere øvelser?

Jeg lavede egentlig denne tråd, fordi jeg legede med tanken om at lægge lidt flyes + vertikalt træk ind på bryst/ryg dagen, rear lateral raises på skulder/arme dagen og øge antallet af sæt i squat. Det meste af dette er inspireret af Charles Poliquins udgave a German Volume Training..

Pillepinball skrev:Nåh ok :) Rart med flere inputs!
Mesomorf og Thomas hvor længe kørte i med det oprindelige inden i smed flere øvelser ind og hvor længe kørte i så med flere øvelser?

Jeg lavede egentlig denne tråd, fordi jeg legede med tanken om at lægge lidt flyes + vertikalt træk ind på bryst/ryg dagen, rear lateral raises på skulder/arme dagen og øge antallet af sæt i squat. Det meste af dette er inspireret af Charles Poliquins udgave a German Volume Training..

Du kan se hvordan jeg kørte GT 10x10 i starten af min log :wink:

Hvorfor ikke bare hoppe på GVT istedet så? Jeg bruger mange principper derfra nu, med rigtig gode resultater.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg syntes det lød mere tiltalende at droppe vægten for hver 2. sæt end at droppe antal gentagelser. Når det nu skulle være tid til et program med fokus på volumen, så skulle der satme også volumen på! :) Desuden virker 10x10 lettere at gå til end GVT og jeg har desværre flere fysiske hindringer, som gør at mit øvelsesudvalg er lidt for begrænset til at kunne passe helt med GVT...
Vil da lige tjekke din log igennem så :)

Pillepinball skrev:Jeg syntes det lød mere tiltalende at droppe vægten for hver 2. sæt end at droppe antal gentagelser. Når det nu skulle være tid til et program med fokus på volumen, så skulle der satme også volumen på! :) Desuden virker 10x10 lettere at gå til end GVT og jeg har desværre flere fysiske hindringer, som gør at mit øvelsesudvalg er lidt for begrænset til at kunne passe helt med GVT...

Det var også grunden til at jeg hoppede på det til at starte med, da man bruger lidt tungere vægte i GT 10x10..

GVT er nu ret let at gå til og kræver altså ikke flere øvelser end i GT 10x10 :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Th0mas skrev:
Pillepinball skrev:Jeg syntes det lød mere tiltalende at droppe vægten for hver 2. sæt end at droppe antal gentagelser. Når det nu skulle være tid til et program med fokus på volumen, så skulle der satme også volumen på! :) Desuden virker 10x10 lettere at gå til end GVT og jeg har desværre flere fysiske hindringer, som gør at mit øvelsesudvalg er lidt for begrænset til at kunne passe helt med GVT...

Det var også grunden til at jeg hoppede på det til at starte med, da man bruger lidt tungere vægte i GT 10x10..

GVT er nu ret let at gå til og kræver altså ikke flere øvelser end i GT 10x10 :wink:

Afhænger vel af hvilken del af GVT man springer på.. Men fair nok, det betyder ikke nødvendigvis flere øvelser. Holder mig dog på GT 10x10 :) Det er forresten ganske motiverende at læse din GT 10x10 træning.. Sikke en fremgang!
Men tror jeg vil køre programmet uden ekstra øvelser nogle runder endnu og så vurdere, hvad jeg mener jeg kan holde til :)

Pillepinball skrev:Afhænger vel af hvilken del af GVT man springer på.. Men fair nok, det betyder ikke nødvendigvis flere øvelser. Holder mig dog på GT 10x10 :) Det er forresten ganske motiverende at læse din GT 10x10 træning.. Sikke en fremgang!
Men tror jeg vil køre programmet uden ekstra øvelser nogle runder endnu og så vurdere, hvad jeg mener jeg kan holde til :)

Det er selvfølgelig rigtigt. A-GVT kræver lidt flere øvelser. Ja havde en rigtig god fremgang på GT 10x10, til sidst blev det dog for ensformigt til mig :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Sakin skrev:Jeg har lige kommet igennem mit første pas, og jesus chirst jeg skal fandme ik ha flere øvelser lagt ind, mine arme er ved at eksplodere nu her :) og kan stadig mærke ben træningen fra i foregås

Kørte det her i påsken, og er 100% enig i ovenstående!

Stængerne var ømme i 2-3 dage.
Min triceps fra i lørdags er stadig øm!

I Bryst & Ryg passet har jeg dog smidt Incline DB press supersetted med WG Pull-Down ind, 4x10

Og i skulder dagen, Shrugs supersetted med Lateral raises også 4x10 :D
Brugeravatar

Geografisk sted: København N

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har på det seneste (9 mdr. eller 1 år or so) kørt et BTB-lignende program, men er ellers forholdsvis grøn. Vil 10x10 fungere også for personer, der ikke har flere års træningserfaring? :)

Captain Funk skrev:Jeg har på det seneste (9 mdr. eller 1 år or so) kørt et BTB-lignende program, men er ellers forholdsvis grøn. Vil 10x10 fungere også for personer, der ikke har flere års træningserfaring? :)

jeg kørte det efter kun et år højest. Gav fine resultater.
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Captain Funk skrev:Jeg har på det seneste (9 mdr. eller 1 år or so) kørt et BTB-lignende program, men er ellers forholdsvis grøn. Vil 10x10 fungere også for personer, der ikke har flere års træningserfaring? :)

Absolut, bare kør på. Fuld smadder.

Jeg startede selv ud med det.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00