Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

onegoaljeppem skrev:kan man blande 2 slags forskellige proteinpulver over en længere periode??

TBVP skrev:onegoaljeppem skrev:kan man blande 2 slags forskellige proteinpulver over en længere periode??
Hvad er formålet med at blande to forskellige proteinpulver?

onegoaljeppem skrev:TBVP skrev:onegoaljeppem skrev:kan man blande 2 slags forskellige proteinpulver over en længere periode??
da jeg har ca. 4 kilo choko tilbage og lige har købt 4 kilo banan
så spare man lidt af hver smag ved at blande dem sammen, men ved ikke om om man får det antal kaloirer der er i den ene pludset sammen med det der er i den anden... ved du det?

onegoaljeppem skrev:TBVP skrev:onegoaljeppem skrev:kan man blande 2 slags forskellige proteinpulver over en længere periode??
så spare man lidt af hver smag ved at blande dem sammen, men ved ikke om om man får det antal kaloirer der er i den ene pludset sammen med det der er i den anden... ved du det?

PrinsJohn skrev:Du kan helt roligt blande det sammen - og næringsindholdet for pulveret ændrer sig ikke af at du blander det op med noget andet, ligesom at kartoflers næringsindhold ikke ændrer sig af at du spiser en bøf til.

CPHGunner skrev:Generelt så drop pulveret, og fokuser på god kost i stedet for!

Garik skrev:CPHGunner skrev:Generelt så drop pulveret, og fokuser på god kost i stedet for!
På hvilket grundlag?
Garik skrev:CPHGunner skrev:Generelt så drop pulveret, og fokuser på god kost i stedet for!
På hvilket grundlag?

Liverpool skrev:Garik skrev:CPHGunner skrev:Generelt så drop pulveret, og fokuser på god kost i stedet for!
På hvilket grundlag?
hvorfor ikk?

Garik skrev:Og pulver er også "rigtig" mad.
Hvad er definitionen på "rigtig" i den her sammenhæng? For folk slynger om sig med begrebet.
Udgaard skrev:Garik skrev:Og pulver er også "rigtig" mad.
Hvad er definitionen på "rigtig" i den her sammenhæng? For folk slynger om sig med begrebet.
Ja "rigtig" mad er et fluffy ord jeg ikke kender nogen definition på. Men her er min:
Protein pulver er ikke rigtig mad, lige så vel som at sukker og det fedt du kan købe i supermarkederne ikke er rigtig mad. Det er en opkoncentrering af en af de tre byggesten (fedt, protein, kulhydrater) og er derfor i min optik ikke rigtig mad. Blander du nogle af opkoncentreringerne eks. sukker og protein, får du stadig ikke rigtig mad. Men det er som sagt bare min mening.

Riberrock skrev:Udgaard skrev:Garik skrev:Og pulver er også "rigtig" mad.
Ja "rigtig" mad er et fluffy ord jeg ikke kender nogen definition på. Men her er min:
Protein pulver er ikke rigtig mad, lige så vel som at sukker og det fedt du kan købe i supermarkederne ikke er rigtig mad. Det er en opkoncentrering af en af de tre byggesten (fedt, protein, kulhydrater) og er derfor i min optik ikke rigtig mad. Blander du nogle af opkoncentreringerne eks. sukker og protein, får du stadig ikke rigtig mad. Men det er som sagt bare min mening.
Så er der jo ikke noget som er mad?
- Alt er vel en eller anden for form for opkoncentrering? ;)

Riberrock skrev:Det er vel en opkoncentrering af hovedsageligt fedt og protein.
- Men det er vist bare lidt flueknepperi fra min side ..

Garik skrev:Riberrock skrev:Det er vel en opkoncentrering af hovedsageligt fedt og protein.
Altså det er jo et dyr. Det er ikke forarbejdet, så det er ikke "op"koncentreret. Det _er_ bare.
Riberrock skrev:Ja okay, jeg tror bare jeg stopper her.

Dingo skrev:Riberrock skrev:Ja okay, jeg tror bare jeg stopper her.
Nok en meget god idé.

Udgaard skrev:Garik skrev:Riberrock skrev:Det er vel en opkoncentrering af hovedsageligt fedt og protein.
Altså det er jo et dyr. Det er ikke forarbejdet, så det er ikke "op"koncentreret. Det _er_ bare.
Det er ikke det jeg skriver. Omvendt hvis jeg går i lab og vha. kemiske synteser laver en vandig opløsning af glutamin er det så ifølge jeres definition mad? Det er det ikke i min. Du kan spise det (bortset fra at du aldrig bør spise noget der er blevet til i et kemi lab) men det er en dårlig/skæv ernæringskilde. Jeg har mødt personer der troede at de kunne leve af de pulver opløsninger (sammensætninger af opkoncentrerede protein, carb, fedt pulver) man kan købe. Det bør man absolut ikke forsøge på. Det er derfor jeg kalder det ikke rigtig mad.

onegoaljeppem skrev:kan man blande 2 slags forskellige proteinpulver over en længere periode??

Jussefar skrev:Dingo skrev:Riberrock skrev:Ja okay, jeg tror bare jeg stopper her.
Nok en meget god idé.
Ja, det er nok en meget god idé, Riberrock. (Sarkasme kan forekomme)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster