Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 846
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 844

Følg bodybuilding.dk på

hælp til back to basics

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Køre med 24kg i Dumbell decline og det er begyndt at blive et problem når jeg skal ligge vægtene fra mig. Ville det være helt dumt at ud skifte det med Dumbell incline eller bør jeg vælge decline barbell?
Sidst rettet af Drot 7. maj 2012, 14:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det betyder ikke så meget. Så kør du bare noget DB incline

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Så køre jeg da bare med incline så
Sidst rettet af Drot 9. maj 2012, 16:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

hvorfor smider du ikke bare vægtene ud til siden? Det gør jeg når det er tungt.

Men ellers, så kør Barbell decline :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Har samme problem :-s Vægtene er, og burde jo også være, meget tungere når man skal bænkpresse, såvel i DB decline, end man jo umiddelbart lige kan jonglere rundt med når man skal 'lægge sig til rette' på bænken med hovedet nedad eller har lavet et sæt og skal 'rejse sig op igen'. Synes det er demotiverende og begrænsende for ens ydelse i øvelsen.

Men er barbell decline eller barbell incline helt i orden som erstatning? Tænker at der jo nok er en grund til at man netop har sat DB decline ind i programmet? (For at træne de mere stabliserende muskelfibre måske? :-k)

Reputation point: 0

Fokus er lidt forskelligt imellem decline og incline, men de træner stadig bryst - skift du bare de to ud. Og lad være med at smide med vægtene...
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Bomberton skrev:Fokus er lidt forskelligt imellem decline og incline, men de træner stadig bryst - skift du bare de to ud. Og lad være med at smide med vægtene...

... men stor forskel på om det er BB eller DB?

BaconBoy skrev:
Bomberton skrev:Fokus er lidt forskelligt imellem decline og incline, men de træner stadig bryst - skift du bare de to ud. Og lad være med at smide med vægtene...

Nej, det kommer vel egentlig mere an på personlige præferencer, men det kommer ikke til at have nogen bemærkelsesværdig betydning ville jeg mene, og du kan jo altid bytte rundt hvis du bedre kan lide den ene eller den anden.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Dødløft: 110.00

Altså jeg plejer at smide dem eller sætte dem hurtigt ned, der er dog en klam regl i mit center, med at man ikke må smide vægte eller stille hårdt ned så det larmer, har dog ikke fået en advarsel for det endnu :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

BaconBoy skrev:

Som det er blevet sagt før, så er det nok primært personlige præferencer; synes at have hørt en fugl synge om, at ved DB's i højere grad benytter nogle stabiliserende muskler - den virker logisk, men det skal du eventuelt lige undersøge nærmere.
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

PumpToAchieve skrev:Altså jeg plejer at smide dem eller sætte dem hurtigt ned, der er dog en klam regl i mit center, med at man ikke må smide vægte eller stille hårdt ned så det larmer, har dog ikke fået en advarsel for det endnu :)

Kender det godt...ville være nice, hvis man bare kunne kaste med vægtene fra oprejst position! Sgu da ikke mit problem, hvis gulvet ikke kan holde til det, eller vægtene for den sags skyld - køb noget ordentligt lort!!!
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Bomberton skrev:
PumpToAchieve skrev:Altså jeg plejer at smide dem eller sætte dem hurtigt ned, der er dog en klam regl i mit center, med at man ikke må smide vægte eller stille hårdt ned så det larmer, har dog ikke fået en advarsel for det endnu :)

Kender det godt...ville være nice, hvis man bare kunne kaste med vægtene fra oprejst position! Sgu da ikke mit problem, hvis gulvet ikke kan holde til det, eller vægtene for den sags skyld - køb noget ordentligt lort!!!

¨
Altså gulvet i mit center kan sagtens holde til det, jeg tror mere det er af provocations årsager, da man i mit center ikke må træne i tanktop snakke andre sprog end dansk og engelsk, skal have håndklæde med til at tører af med, og ikke må bruge vægte til vægte til diverse maskiner og øvelser, eksempel dips, de siger dog ikke noget til det.... Jeg tror også snart jeg skifter center
Brugeravatar

Reputation point: 5

Bomberton skrev:
BaconBoy skrev:

Som det er blevet sagt før, så er det nok primært personlige præferencer; synes at have hørt en fugl synge om, at ved DB's i højere grad benytter nogle stabiliserende muskler - den virker logisk, men det skal du eventuelt lige undersøge nærmere.

Men så har det jo også en betydning at køre DB frem for BB. Spørgsmålet er vel bare hvor stor en betydning? ... og hvor vigtigt det er for muskeltilvækst eller generel styrke at træne de stabiliserende muskler med DB?

BaconBoy skrev:
Bomberton skrev:
BaconBoy skrev:

Men så har det jo også en betydning at køre DB frem for BB. Spørgsmålet er vel bare hvor stor en betydning? ... og hvor vigtigt det er for muskeltilvækst eller generel styrke at træne de stabiliserende muskler med DB?

Sekundært, højst sandsynligt. Styrke får du uanset DB/BB, hence "personlig præferencer". Stabilitet i overkroppen har Maxer.dk lavet en god video, med en række øvelser af på youtube (http://www.youtube.com/user/maxerDK).
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Foretrækker DB decline, bla. fordi jeg føler det giver et bedre stræk i bunden, og af frygt for at skulle ligge med hovedet ned af, med en barbell på brystet, som bare ikke vil op :whistle:
Brugeravatar

Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Begynder forum