Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69179 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JamesSyday
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049993 indlæg i 100493 emner
0 nye indlæg i dag

En overproduktion af testeron ( syntetisk eller ej ) gir øget hårtab grundet hormonets produktion sker i hjernen, og den øget produktion trykker på hårsækkene og i værste tilfælde dræber hårsækkene .

Sandman skrev:Har ledt lidt på det, og fandt en fra bodyhouse utale følgene:En overproduktion af testeron ( syntetisk eller ej ) gir øget hårtab grundet hormonets produktion sker i hjernen, og den øget produktion trykker på hårsækkene og i værste tilfælde dræber hårsækkene .

Misterhamper skrev:Sandman skrev:Har ledt lidt på det, og fandt en fra bodyhouse utale følgene:En overproduktion af testeron ( syntetisk eller ej ) gir øget hårtab grundet hormonets produktion sker i hjernen, og den øget produktion trykker på hårsækkene og i værste tilfælde dræber hårsækkene .
Jeg troede det foregik nede i koglerne

Bay skrev:Misterhamper skrev:Sandman skrev:Har ledt lidt på det, og fandt en fra bodyhouse utale følgene:En overproduktion af testeron ( syntetisk eller ej ) gir øget hårtab grundet hormonets produktion sker i hjernen, og den øget produktion trykker på hårsækkene og i værste tilfælde dræber hårsækkene .
Testosteron dannes i testiklerne![]()
Når hypothalamus udskiller LH-RH, stimuleres hypofysen til at frigive LH(luteiniserende hormon), der stimulerer dannelse af effektorhormonet testosteron i testiklerne.

Bay skrev:Misterhamper skrev:Sandman skrev:Har ledt lidt på det, og fandt en fra bodyhouse utale følgene:En overproduktion af testeron ( syntetisk eller ej ) gir øget hårtab grundet hormonets produktion sker i hjernen, og den øget produktion trykker på hårsækkene og i værste tilfælde dræber hårsækkene .
Når hypothalamus udskiller LH-RH, stimuleres hypofysen til at frigive LH(luteiniserende hormon), der stimulerer dannelse af effektorhormonet testosteron i testiklerne.

incognito skrev:Bay skrev:Misterhamper skrev:Sandman skrev:Har ledt lidt på det, og fandt en fra bodyhouse utale følgene:En overproduktion af testeron ( syntetisk eller ej ) gir øget hårtab grundet hormonets produktion sker i hjernen, og den øget produktion trykker på hårsækkene og i værste tilfælde dræber hårsækkene .
Der laves også lidt i binyrerne

incognito skrev:kan jeg ikke huske lige nu... jeg mener omkring 10% produceres i binyrerne. Jeg vil gætte på omkring 2-5 mg per dag
for god ordens skyld hedder hormonet der frisættes i hypothalamus GnRH og det stimulerer både frisætning af FSH og LH i adenohypofysen, som så igen stimulerer spermatogenesen og testosteron produktionen i gonaderne. Det er derfor at testosteron tilførsel hæmmer spermatogenesen, altså fordi testosteron hæmmer gnRH produktionen.

Bay skrev:incognito skrev:kan jeg ikke huske lige nu... jeg mener omkring 10% produceres i binyrerne. Jeg vil gætte på omkring 2-5 mg per dag
for god ordens skyld hedder hormonet der frisættes i hypothalamus GnRH og det stimulerer både frisætning af FSH og LH i adenohypofysen, som så igen stimulerer spermatogenesen og testosteron produktionen i gonaderne. Det er derfor at testosteron tilførsel hæmmer spermatogenesen, altså fordi testosteron hæmmer gnRH produktionen.
Jep, det er den gode gamle historie om negativ feedback![]()
2-5 mg per dag? Er det i binyrene eller i alt?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster