Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1116
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1114

Følg bodybuilding.dk på

HASH

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Hejsa.

Hvorfor må man ikke tages med hash i blodet af ADD?

Diskutionen kører på et andet forum jeg er på, og vi kan ikke rigtigt se hvad formålet skulle være for en topatlet at ryge hash.

Mvh
Anders

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 147.50

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Formoder det er pga. Hashens beroligende effekt.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog

Der er en liste med hvad, som er ulovligt. Du kan ikke stille det op overfor en bestemt sportsgren. Der var en skytte som blev taget med for koffein. Det ville heller ikke være logisk, hvis vi skulle se det præstationsfremmende i det.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Hash er på listen, man ryger ud i 2 år for det.

En gammel ven blev snuppet af ADD for hash til DM i Boksning.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

8800 skrev:Formoder det er pga. Hashens beroligende effekt.

Tak for jeres svar alle sammen.

Ja Hash har en berolignende effekt - men også sløvende og nedsat reaktion, hvilket jo på ingen måde vil være en fordel i nogle sportsgrene?

Styrkeliste

daCarp0 skrev:
8800 skrev:Formoder det er pga. Hashens beroligende effekt.

Tak for jeres svar alle sammen.

Ja Hash har en berolignende effekt - men også sløvende og nedsat reaktion, hvilket jo på ingen måde vil være en fordel i nogle sportsgrene?

Så man måske var mere klar til mere træning, hvad ved jeg. Jeg kan ihvertfald fortælle dig en virkelig historie fra 70erne bodybuilding i usa.
Der trænede de nogengange på en form for speed, for at kunne presse sig selv yderligere. Når de så var færdige med træning, så var de jo så meget oppe at køre at de blev nødt til at ryge hash for at kunne slappe af og sove, plus at de samtidig var på alle mulige stofskiftepiller, som fuckede alt fuldkommen op. Så der var nogen der døde pga den her livsstil.
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub
Ultimate Gym

Galleri: Vis galleri (3)

Du bliver straffet (lidt underligt hvorfor, men sådan er det nu engang) for brug af hash i ADD.. men man for ikke 2 år, man for en mildere straf når man ser på hvad det er brugt som.. mener det er et halvt år til et helt år, hvis man kan argumenter for at det ikke er brugt som præstationsfremmende..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Troede aldrig jeg skulle læse ordene hash og præstationsfremmende i samme sætning..

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Tak for svarene. Læste også et sted, at det kan være fordi det i flere sportsgrene jo kan være direkte farligt at man er "doven" og ukoncentreret.

Hvis man render rundt i sit træningscenter og bliver udvalgt til kontral af ADD, tjekker de så også for hash? Har ladet mig fortælle at hash, speed og lign. ikke tjekkes, men kun "rigtig" doping. Men kunne da ikke forestille mig de kun udvælger nogle ting at tjekke for?

Eller er det prismæssigt man sparer på det, på de lave træningsniveauer?

Styrkeliste

daCarp0 skrev:Hvis man render rundt i sit træningscenter og bliver udvalgt til kontral af ADD, tjekker de så også for hash? Har ladet mig fortælle at hash, speed og lign. ikke tjekkes, men kun "rigtig" doping. Men kunne da ikke forestille mig de kun udvælger nogle ting at tjekke for?

I så fald, hvad er "rigtig" doping i dine øjne?

Man må vel formode at den afgivne prøve bliver testet for samtlige stoffer på deres dopingliste (jvf. deres egen side).

Strafferammerne for de forskellige ting kan du ligeledes se her på ADD's egen side.

Life is not about waiting for the storm to pass, It's about learning how to dance in the rain.

Træningslog
Brugeravatar

Træner her: Klub Herkules Nordborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 140.00

Du kan ikke blive dømt for hash,amphetamin, coke, effedrin, koffein og lignenden med mindre, at du stiller op til en konkurrence.

Dvs. bliver du udtaget til dopingkontrol i dit center og har indtaget noget af ovenstående medfører det ikke karantæne.

the answer skrev:
daCarp0 skrev:Hvis man render rundt i sit træningscenter og bliver udvalgt til kontral af ADD, tjekker de så også for hash? Har ladet mig fortælle at hash, speed og lign. ikke tjekkes, men kun "rigtig" doping. Men kunne da ikke forestille mig de kun udvælger nogle ting at tjekke for?

Man må vel formode at den afgivne prøve bliver testet for samtlige stoffer på deres dopingliste (jvf. deres egen side).

Strafferammerne for de forskellige ting kan du ligeledes se her på ADD's egen side.

Det er, som der lige er blevet nævnt, ikke noget man tester for uden for konkurrencer.. Skal man op til konkurrence derimod skal man lige sørge for at ens bytus fornøjelser er ude af kroppen.. For hash kan det ved stor forbrug tage helt op til 6-12mdr før det ikke spores i test, da det binder sig til fedtet i kroppen.. kokain og ligende tager som regel kun et par dage til en 7-14 dage..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

I en urinprøve er hash ude efter ca. 6 uger. Kokain er i en urinprøve ude på ganske få dage.

Styrkeliste

phillimus skrev:I en urinprøve er hash ude efter ca. 6 uger. Kokain er i en urinprøve ude på ganske få dage.

Kokain binder heller ikke i fedtvævet :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Mikkel leicht skrev:
the answer skrev:

Det er, som der lige er blevet nævnt, ikke noget man tester for uden for konkurrencer.. Skal man op til konkurrence derimod skal man lige sørge for at ens bytus fornøjelser er ude af kroppen.. For hash kan det ved stor forbrug tage helt op til 6-12mdr før det ikke spores i test, da det binder sig til fedtet i kroppen.. kokain og ligende tager som regel kun et par dage til en 7-14 dage..

Så bare lige for at slå det fast med 7-tommer søm (beklager hvis jeg er lidt langsom i optrækket idag...), så vil der ikke blive udstedt bøde eller straf hvis man testet positiv for stoffer i kategorien Specifikke stoffer (eks. efedrin, hash og alkohol) under ADD test i ens center? Det var ellers min klare opfattelse efter at have kigget på ADD's hjemmeside. :?

Life is not about waiting for the storm to pass, It's about learning how to dance in the rain.

Træningslog
Brugeravatar

Træner her: Klub Herkules Nordborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 140.00

Nej skal vist en dna-test til. Det var den Daum blev knaldet på!! Og arbejder med at teste, så ved at hash i urin er ude efter ca. 6 uger og kokain i urin på ganske få dage.

Styrkeliste

the answer skrev:Så bare lige for at slå det fast med 7-tommer søm (beklager hvis jeg er lidt langsom i optrækket idag...), så vil der ikke blive udstedt bøde eller straf hvis man testet positiv for stoffer i kategorien Specifikke stoffer (eks. efedrin, hash og alkohol) under ADD test i ens center? Det var ellers min klare opfattelse efter at have kigget på ADD's hjemmeside. :?

nej, det vil der ikke, er du udstyret med licens til enten styrkeløft eller at stille op i bb/fitness kan det være, at du får en reminder om, at det til konkurrencerne ikke er tilladt, men som udgangspunkt gør man intet ved det der.

Kender et par atleter der stiller op på regelmæssig basis der stort set kører effedriner året rundt, disse bliver testet regelmæssigt og har intet hørt for deres brug af effedrin.

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster